Koniec dominacji Google? Twórca ChatGPT wprowadza wyjątkową wyszukiwarkę z AI

Koniec Dominacji Google Twoacuterca Chatgpt Wprowadza Wyjatkowa Wyszukiwarke Z Ai 7a770c3, Biznes Fakty

OpenAI informuje, że uruchomiło zapisy na nowe narzędzie, które znajduje się obecnie w fazie prototypu i jest testowane na małej grupie użytkowników i wydawców

Foto: AdobeStock

Paweł Rożyński

Ogłoszone zamiary OpenAI czynią giganta sztucznej inteligencji także konkurentem swojego największego sponsora finansowego — Microsoftu, który oferuje wyszukiwarkę Bing. Uderzają też w Perplexity, skoncentrowanego na wyszukiwaniu chatbota AI wspieranego przez Amazona i Nvidię. W efekcie doniesień o planach OpenAI akcje spółki-matki Google, Alphabet, spadły w czwartek o 3 proc.

Testy SearchGPT i integracja z ChatGPT

OpenAI informuje, że uruchomiło zapisy na nowe narzędzie, które znajduje się obecnie w fazie prototypu i jest testowane na małej grupie użytkowników i wydawców. Firma planuje w przyszłości zintegrować najlepsze funkcje narzędzia wyszukiwania z ChatGPT.

– Narzędzia wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji firm OpenAI i Perplexity wywierają presję na Google, aby był lepszy w swojej własnej grze – powiedział Kingsley Crane, analityk Canaccord Genuity, cytowany przez agencję Reuters.

Według statystyk przeprowadzonych przez Statcounter, Google dominuje na rynku wyszukiwarek z 91,1 proc. udziałem w czerwcu.

Co potrafi SearchGPT

W odpowiedzi na zapytania użytkowników SearchGPT będzie dostarczać podsumowane wyniki wyszukiwania wraz z linkami źródłowymi – poinformowało OpenAI w poście na blogu. Użytkownicy będą mogli także zadawać pytania uzupełniające i otrzymywać odpowiedzi kontekstowe.

Firma udostępni wydawcom narzędzia umożliwiające zarządzanie sposobem wyświetlania ich treści w wynikach SearchGPT. Współpracować z OpenAI będzie na tym polu News Corp i The Atlantic, który jest partnerem wydawniczym SearchGPT.

SearchGPT sygnalizuje bliższą współpracę między wydawcami a OpenAI w następstwie umów licencyjnych na treści z ważnymi firmami medialnymi, takimi jak Associated Press, News Corp i Axel Springer. – Nowi dostawcy wyszukiwarek wykorzystujących sztuczną inteligencję mogą sami stawić czoła wyzwaniom, a Perplexity już stoi przed toczącymi się działaniami prawnymi ze strony wydawców takich jak Wired i Forbes oraz Condé Nast – powiedział Crane.

Główne wyszukiwarki próbują zintegrować ze swoim produktem sztuczną inteligencję od czasu uruchomienia ChatGPT w listopadzie 2022 r. Np. Firma Microsoft zaadoptowała technologię OpenAI w swojej wyszukiwarce Bing. Google nie odpowiedział na zapytanie Reutersa dotyczące potencjalnego wpływu SearchGPT na jego działalność.

Źródło

No votes yet.
Please wait…
No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *