Polacy obawiają się wzrostu cen. Nowe technologie zmieniają zakupy

Współczesny klient praktycznie podchodzi do wydatków, korzysta z nowych technologii, a najłatwiej dotrzeć do niego przez media społecznościowe​ – wynika z najnowszego raportu Strategy& w Polsce. Dojrzałe firmy wiedzą, że ukierunkowanie na potrzeby konsumenta to dziś priorytet.

Ostatnie lata miały duży wpływ na zmianę profilu polskiego konsumenta. Jak wynika z najnowszego raportu „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena – postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”, opublikowanego przez Strategy&, w Polsce aż 2/3 konsumentów obawia się dalszego wzrostu cen.

Aspekt finansowy to dziś najważniejszy element decyzji zakupowych (47 proc. wskazań). Na drugim miejscu są kwestie zdrowotne (44 proc.), a na trzecim te związane z klimatem (25 proc.).

Jesteśmy również coraz bardziej otwarci na nowe technologie. W Polsce 59 proc. osób regularnie robi zakupy przez urządzenia mobilne, podczas gdy średnia dla państw CEE to 50 proc. Media społecznościowe zaś są najskuteczniejszym kanałem dotarcia, szczególnie za pomocą reklam spersonalizowanych​.

Polki i Polacy podczas zakupów chętnie korzystają też z narzędzi oferowanych przez sztuczną inteligencję, m.in. do rekomendowania produktów (45 proc. badanych). Nie ufamy jednak AI na tyle, aby powierzać jej ważniejsze zadania​. Ponad połowa respondentów przyznaje, że w przypadku niezadowalającej odpowiedzi od chatbota chce natychmiastowej rozmowy z konsultantem.

Klientocentryczność to dziś podstawa

Badanie przeprowadzone przez Strategy& pokazuje, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Oczekują też od przedsiębiorców spersonalizowanej oferty i indywidualnego podejścia. Wie o tym doskonale Volkswagen Financial Services. Firma dostarczająca rozwiązania finansowe dla wszystkich marek samochodowych Grupy Volkswagen uważnie wsłuchuje się w oczekiwania swoich klientów i dba o dobre relacje z nimi.

Klientocentryczność to jeden z filarów działalności VW FS. Widać to chociażby w podejściu do wygody załatwiania przez klientów codziennych spraw. Volkswagen Financial Services stawia na digitalizację procesów, dbając jednocześnie, żeby w pełni wpisywały się one w oczekiwania klientów. Firma oferuje ubezpieczenia online, zapewniając przy tym możliwość uprzedniej rozmowy z agentem i analizę potrzeb w odniesieniu do zakresu ochrony – ostateczny wybór oferty polisy komunikacyjnej i płatność odbywają się już zdalnie, a cały proces trwa zaledwie kilka minut. Polisę i niezbędne dokumenty klient otrzymuje mailem. Dla jeszcze większej wygody również podpisanie umowy odbywa się przez internet. Jakie aspekty doświadczeń cyfrowych są najważniejsze dla klientów?

– Volkswagen Financial Services finansuje mobilność, umożliwia klientom korzystanie z wymarzonego auta bez zbędnych zmartwień i utrudnień. Ten sam cel stawiamy w obszarze digitalizacji, dlatego z pewnością na pierwszym miejscu należy wymienić intuicyjność i prostotę. To podstawowe oczekiwania klientów w odniesieniu do procesów online, których spełnienie jest już właściwie elementem higienicznym i warunkiem do tego, żeby klienci w ogóle chcieli korzystać z rozwiązań, jakie oferujemy – komentuje Anna Dunajewska, zarządzającą obszarami doświadczeń klientów, CRM oraz sprzedaży online w Volkswagen Financial Services.

Co ważne, Volkswagen Financial Services dba, aby wszystkie umowy i pisma były skonstruowane jak najbardziej zrozumiałym i przystępnym językiem. Najważniejsze informacje zawsze znajdują się na samym początku tekstu, a najbardziej istotne zapisy są dodatkowo wyróżnione wizualnie i graficznie. W dokumentach VW FS zwraca się bezpośrednio do klienta, a dzięki połączeniu i ujednoliceniu treści umowy zawierają mniejszą liczbę stron.

Firma wsłuchuje się w głosy klientów

Zmiany w sposobie konstruowania dokumentów zostały pozytywnie odebrane przez klientów. Volkswagen Financial Services wspólnie z pracownią Ipsos Poland na bieżąco bada preferencje i satysfakcję swoich konsumentów. Co więcej, gdy po podpisaniu umowy klient skontaktuje się z biurem obsługi lub złoży reklamację, firma za każdym razem sprawdza, co się wydarzyło. W przypadku, kiedy klient nie był zadowolony z usługi, konsultant kontaktuje się z nim, aby poznać szczegóły.

VW FS podkreśla, że perspektywa klienta jest kluczowa w rozwoju produktów i usług. Zanim nowy pomysł (zmiana procesu czy też nowy produkt) zostanie wprowadzony, dokonuje jego weryfikacji pod kątem znaczenia dla klienta. W tym celu przeprowadza badania oraz działania pilotażowe na wybranych grupach konsumentów.

Warto też dodać, że od ponad roku firma organizuje cykliczne wydarzenia „Fokus na klienta”. To realizowany raz na kwartał cykl sześciu indywidualnych wywiadów z klientami. Tematy do rozmów może zgłosić każdy pracownik, który potrzebuje poznać perspektywę konsumenta. Na podstawie wywiadów firma dostosowuje swoje działania i eliminuje ewentualne błędy.

– Każde nowe rozwiązanie poprzedzamy testami UX. Natomiast z doświadczenia wiem, że to nie wystarcza. Najbardziej wartościowy feedback spływa już po udostępnieniu rozwiązania klientom i to nie tylko od nich samych. Nasi klienci najchętniej korzystają z rozwiązań, które nazywamy „hybrydowymi” – łączą one doradztwo profesjonalisty z przeniesieniem części kroków zakupowych do świata online. Wartościowe wnioski, których wdrożenie istotnie wpływa na zadowolenie klientów, spływają więc również od sieci sprzedaży, która doskonale zna bariery klientów i wie, z jakimi trudnościami wracają, jakie pytania zadają – dodaje Anna Dunajewska.

Nowe oczekiwania klientów – nowe wyzwania dla firm

Polski konsument w 2024 r. to osoba świadoma swoich potrzeb. Firmy, które chcą pozostać konkurencyjne, muszą dostosować swoją ofertę do tych zmieniających się oczekiwań, oferując spersonalizowane usługi, transparentne procesy i wygodne narzędzia cyfrowe. Volkswagen Financial Services, poprzez swoje innowacyjne podejście do klientocentryczności i elastyczne rozwiązania finansowe, staje się przykładem przedsiębiorstwa, które rozumie i odpowiada na te potrzeby, oferując produkty i usługi dopasowane do współczesnego rynku.

– Pozycja numer 1, jaką utrzymujemy w obszarze finansowania samochodów osobowych, zobowiązuje nas do tego, żeby zapewniać klientom wyjątkowe doświadczenia. Trzymam kciuki za wszystkie firmy, które aktualnie są w transformacji lub ją planują. Głęboko wierzę, że to właściwa droga – podsumowuje ekspertka VW FS.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał reklamowy na zlecenie marki Volkswagen Financial Services Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się

07aec80947bb532fdf56796445572c03, Biznes Fakty Motoryzacja

wczoraj 13:43 Tom Carter F968f3bb58511b3fc3f3a177e855103c, Biznes Fakty Motoryzacja

czwartek 11:00 Redakcja Content Commerce 85cf855e0fd9520c076efec35ccfd80f, Biznes Fakty Motoryzacja

czwartek 10:12 PRus 2b764187c0dc5a62dfffb1e9a688da03, Biznes Fakty Motoryzacja

wtorek 11:20 Redakcja Content Commerce 23333b523230446a8ae17581b0a2757f, Biznes Fakty Motoryzacja

30.09.2024 Redakcja Content Commerce 44ed59f5462a60d859f536345217f786, Biznes Fakty Motoryzacja

30.09.2024 gku 644a874b9347028e4c0395c924934a06, Biznes Fakty Motoryzacja

30.09.2024 Redakcja Content Commerce 8099d0e96242de129949a067a661d526, Biznes Fakty Motoryzacja

30.09.2024 Redakcja Content Commerce 75b898d3d739d32ea8bc8d2192d0b731, Biznes Fakty Materiał promocyjny

23.09.2024 Fcbecdd873251e5444b15f32354c7856, Biznes Fakty Motoryzacja

22.09.2024 PRus 286490c8a87f7a6a3db06df9a5c7ae11, Biznes Fakty Motoryzacja

20.09.2024 Redakcja Content Commerce 7e39ef2a1da9af4b39901dcbe756ed59, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

20.09.2024 Grzegorz Kowalczyk 1be928263fa20a38d7aa3418c5927ec5, Biznes Fakty Motoryzacja

19.09.2024 Redakcja Content Commerce 27a245ba9bf824107c7bf31647c52623, Biznes Fakty Motoryzacja

19.09.2024 izz 4a789e8c3bef62f2c593d90a4b7f50cf, Biznes Fakty Motoryzacja

18.09.2024 Redakcja Content Commerce 15f0d141443ab223ffc6ea38cc0608ad, Biznes Fakty Motoryzacja

18.09.2024 Redakcja Content Commerce Fe5672fdbd4ee226e7dcfb8b9fe9191c, Biznes Fakty Motoryzacja

16.09.2024 DS A0804c051ed1e7d2bc1d68709cd8e5b5, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

10.09.2024 Jarosław Horodecki 5e1ef2bbefe494557f39cb2cf236b454, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

10.09.2024 Jarosław Horodecki 13e4d0772014459be2d46082dc32f709, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

09.09.2024 Jarosław Horodecki D6e78ede3f670bf6bf6459cc4d8d1dd1, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

09.09.2024 Jarosław Horodecki 6f76e7eacb6fff7d1c98b162582f9439, Biznes Fakty Motoryzacja

07.09.2024 DS 1411f01987add176522535760c58c7e8, Biznes Fakty Motoryzacja

06.09.2024 nsz 76b4bf94570632ae6845ec93a9359f05, Biznes Fakty Motoryzacja

05.09.2024 izz 2429f1303482279c5b3b251d8dff078c, Biznes Fakty Motoryzacja

04.09.2024 Grzegorz Kowalczyk 24c9aa2a2c8a2351daa7b7da8b699f88, Biznes Fakty Motoryzacja

04.09.2024 Redakcja Content Commerce F341cd5cc04afd46906250320251fd75, Biznes Fakty Motoryzacja

04.09.2024 Redakcja Content Commerce Bd8c24c452811ed54e4a24921cec3d9d, Biznes Fakty Motoryzacja

03.09.2024 ygi A6ec5c0ab942d6a465a2767f13013816, Biznes Fakty Motoryzacja

02.09.2024 Redakcja Content Commerce C0e89a7b7090ab7646cb1efae4da8e4d, Biznes Fakty Motoryzacja

02.09.2024 Redakcja Content Commerce 76607d51cd7ec3a7b6283037356a1874, Biznes Fakty Motoryzacja

02.09.2024 Redakcja Content Commerce 845d3bacd75bc1b745afd8030559719a, Biznes Fakty Motoryzacja

02.09.2024 izz A58bc88fa4b037f17655abc1e7c441a5, Biznes Fakty Motoryzacja

02.09.2024 izz 3825f56e5f4114a2c81df6865df92d36, Biznes Fakty Motoryzacja

01.09.2024 PRus 30dbb9735bb35745ad5b9491650c8b97, Biznes Fakty Motoryzacja

29.08.2024 nsz 544f91e0baca992229f55927b93e0baf, Biznes Fakty Motoryzacja

28.08.2024 Redakcja Content Commerce C42082248d76ab401e6e4649b31be890, Biznes Fakty Motoryzacja

27.08.2024 Redakcja Content Commerce 3aba507065aa1a9c08ec36f2bf31a7cf, Biznes Fakty Motoryzacja

26.08.2024 Grzegorz Kowalczyk F06831a8c2f94b2a9a15356a5456290f, Biznes Fakty Motoryzacja

26.08.2024 nsz 3d56fd75edcea81776a60f1d0c51f8e0, Biznes Fakty Motoryzacja

23.08.2024 nsz 419ab805c6db89060b2a62a8b48ed8c7, Biznes Fakty Motoryzacja

23.08.2024 Redakcja Content Commerce 41572696357b589b289e6c5233f679ce, Biznes Fakty Motoryzacja

22.08.2024 ygi 02be679af5407937f1303bf523ed4b2d, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

22.08.2024 Jarosław Horodecki Cc5667e7047778a322b1531f16e17454, Biznes Fakty Motoryzacja

22.08.2024 nsz A8cf6e46d790ce97c72e4a36969662eb, Biznes Fakty Motoryzacja

16.08.2024 gku Edd157d8dadca718ed0bb16eb30f10a4, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

16.08.2024 Jarosław Horodecki 99da39713caaedd96f5688ec29f572d5, Biznes Fakty Motoryzacja

15.08.2024 Redakcja Content Commerce 206a99162aeecdae28be1f469d8d48b3, Biznes Fakty Tylko u nas Motoryzacja

15.08.2024 Jarosław Horodecki

Źródło

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *






No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *