Dane z pierwszej połowy 2025 roku wskazują, że Warszawa jest miastem z największą liczbą wykroczeń spowodowanych przez fotoradary. Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował PAP, że w tym okresie 461 fotoradarów zarejestrowało łącznie 324 500 wykroczeń związanych z przekroczeniem prędkości.
GITD poinformował, że system CANARD, obejmujący 461 fotoradarów, odnotował największą liczbę wykroczeń w Warszawie, gdzie jeden fotoradar zarejestrował 5631 wykroczeń. Tuż za nim znalazły się fotoradary w Bieruniu (5412 wykroczeń) oraz dwa kolejne fotoradary w Warszawie (5,11 i 4591 wykroczeń). Fotoradar w Łodzi zajął piąte miejsce z liczbą 4527 wykroczeń.
Spośród 70 działających w Polsce odcinkowych systemów pomiaru prędkości, najwięcej wykroczeń odnotowano na dolnośląskim odcinku autostrady A4 między Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi, gdzie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odnotowano 24 585 wykroczeń. Kolejne miejsca zajęły odcinek w Wyszkowie (21 689 wykroczeń), ulice Nikodema i Józefa Renców w Katowicach (18 665 wykroczeń) oraz odcinek drogi S14 Dobroń-Petrykozy w województwie łódzkim, na którym odnotowano nieco ponad 12 000 wykroczeń.
Systemy monitoringu ruchu drogowego w Zabrzu przy al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego odnotowały również znaczną liczbę wykroczeń, których odnotowano aż 11 750.
Łącznie 49 systemów RedLight, przeznaczonych do wykrywania przejazdów na czerwonym świetle, zarejestrowało 51 600 takich wykroczeń. Najwięcej takich wykroczeń odnotowano w Warszawie na Alejach Krakowskiej, Łopuszańskiej i F. Hynka – łącznie 14 861. W Łodzi systemy wykryły 3119 wykroczeń, a następnie w Poznaniu – 2170. Kolejne miejsca zajęły urządzenia w Krakowie (1943) i Kielcach (1786).
Oddzielne systemy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych odnotowały łącznie 4200 wykroczeń na czerwonym świetle w pierwszej połowie roku. Najwięcej wykroczeń odnotowano w Warszawie na ulicy Cyrulików (1703) i we Wrocławiu na ulicy Średzkiej (1420). Najmniej wykroczeń odnotowano w systemie w Chełmcach – tylko 163.
Zapytany o wdrożenie urządzeń w ramach rozbudowy sieci fotoradarów finansowanej z Narodowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GTI) poinformował, że nie zainstalowano jeszcze żadnych urządzeń. „Zakończenie projektu planowane jest na połowę 2026 roku” – dodali.
Dziękujemy za poświęcenie czasu na przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.