Jak pisać skuteczne treści SEO? Proste zasady

Promocja artykułu to podstawa wszystkiego. To jedna z metod stosowanych przez doświadczonych webmasterów w swojej pracy. Jeśli lubisz pracę z tekstem i dobrze Ci szło pisanie esejów w szkole, prawdopodobnie poradzisz sobie z napisaniem artykułu przyjaznego SEO po odrobinie przygotowania.

W tym artykule przedstawiam 15 prostych zasad, które pomogą Ci tworzyć treści angażujące zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Krótko i punkt po punkcie.

Przestrzegaj zasad języka rosyjskiego.

Ortografia, interpunkcja i styl muszą być bez zarzutu. Pisz jasne, precyzyjne teksty, bez błędów, niezręcznych zakończeń, zbędnych przecinków i literówek. Nie zapomnij ponownie przeczytać artykułu po jego napisaniu. To najprostsza zasada, ale najczęściej łamana.

Więcej szczegółów i mniej zbędnych informacji.

Nie używaj zbędnych dodatków, żeby zagęścić tekst. To oczywiste! Skup się na korzyściach. Zwracaj większą uwagę na fakty, konkretne dane i sposób prezentacji informacji.

Tekst musi mieć logiczną strukturę.

Wstęp, sekcja opisowa, która odpowiada na postawione pytania, i zakończenie – to prosty plan tworzenia tekstu SEO. Wykorzystaj go w swojej pracy.

Musisz wiedzieć, o czym piszesz i wcześniej zapoznać się z tematem.

Badając dany temat, najlepiej wybierać sprawdzone, wiarygodne źródła informacji. Powinieneś wiedzieć, co przekazujesz swoim czytelnikom. Powinieneś podpisać się pod każdym słowem albo nie pisać nic.

Tekst musi być sformatowany.

Aby podkreślić treść, użyj wyróżnień, list i nagłówków, które podzielą tekst na części semantyczne.

Nie zapomnij użyć słów kluczowych.

Istnieją trzy rodzaje kluczy:

Precyzyjny – klucz zapisywany jest w formie, w jakiej został podany w specyfikacji technicznej (np. „zakup materiałów wykończeniowych”).

Morfologiczny (rozcieńczony) – możliwa deklinacja, zamiana wyrazów, dodawanie przyimków itp. Z reguły trudne do odczytania konstrukcje w tekście zastępowane są wystąpieniami morfologicznymi, co czyni materiał przystępnym i łatwym w lekturze (klucz oryginalny: „kupno drzwi w Moskwie”, morfologiczny: „kupno drzwi w Moskwie”).

Dodatkowe – można użyć w tekście, ale nie jest to wymagane.

Tekst musi być użyteczny i odpowiadać na postawione pytania.

Temat tekstu powinien być ujawniony w treści. Po podaniu tytułu artykułu, temat jest ujawniany. Po podaniu słów kluczowych, temat jest wybierany arbitralnie, a następnie rozwijany. Zaleca się posługiwanie się liczbami, statystykami i faktami.

Tekst jest napisany przede wszystkim dla ludzi.

Najlepiej zastąpić trudne do odczytania konstrukcje czytelnymi. Odpowiedzi na postawione pytania powinny być jasne.

Optymalna objętość tekstu wynosi od 1800 do 3000 znaków bez spacji.

To tylko ogólne wytyczne – pożądana długość relacji. Możesz napisać więcej, ale temat i wymagania klienta tego wymagają.

Nie wszystkie znaki interpunkcyjne mogą być użyte w kluczu.

Kropki, znaki zapytania, wykrzykniki i wielokropki nie mogą być używane wewnątrz klucza. Dozwolone są inne znaki.

Zaleca się użycie klucza w tytule.

Tytuł i pierwszy akapit powinny zawierać główne słowo kluczowe. Unikaj umieszczania słowa kluczowego w każdym podtytule. Wyszukiwarki mogą uznać to za spam i zablokować Twoją witrynę.

Unikalność tekstu podczas weryfikacji musi wynosić co najmniej 95%.

Korzystanie z nieunikalnych treści nie przynosi pożądanych efektów promocyjnych. Roboty preferują świeże i unikalne teksty, nigdzie wcześniej niepublikowane.

Zaleca się stosowanie podtytułów, list i wyróżnień.

Wspomniano o tym już wcześniej. Korzystanie z tych atrybutów poprawia atrakcyjność tekstu dla wyszukiwarek i odwiedzających witrynę.

Gęstość słów kluczowych powinna wynosić 3-4%.

Możesz skorzystać z usług online, aby określić ten wskaźnik. Możesz również sprawdzić gęstość ręcznie, używając wzoru „liczba powtórzeń słów kluczowych x 100% / liczba wszystkich słów w tekście”. Aby określić liczbę powtórzeń słów kluczowych, możesz użyć skrótu klawiaturowego „Ctrl + F”.

Zachowaj równowagę pomiędzy rozumieniem tekstu a jego optymalizacją.

Przydatny tekst + językowa mowa + zgodność z prostymi wymogami SEO = dobra treść SEO.

Te proste zasady pomogą Ci znaleźć się w pierwszej dziesiątce. Napisanie dobrego tekstu SEO jest łatwe, jeśli podejdziesz do tego mądrze!

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *