Jak powinna kończyć się każda strona internetowa?

Pewnego dnia wszedłem na stronę internetową dużego banku, żeby poszukać informacji o jednej z jego usług. Znalazłem informacje i wszystko było jasno napisane. Ale! Na dole strony… Nic tam nie było. Tekst po prostu się skończył i tyle.

Skończyłem czytać tekst i… zamarłem. Co mam teraz zrobić? Gdzie mam napisać? Do kogo mam zadzwonić? Jakie dokumenty są potrzebne, żeby skorzystać z tej usługi? Do kogo mogę zadać pytania?

Użytkownicy nieustannie zadają sobie te pytania. Jednak 97% stron internetowych po prostu nie udziela na nie odpowiedzi.

Jest strona kontaktowa. Jest sekcja pytań i odpowiedzi. Ale to wszystko zakłóca płynne i bezproblemowe przejście od odwiedzającego stronę do pożądanej akcji – telefonu, e-maila, zamówienia ze strony…

Aby więc łagodnie i płynnie poprowadzić go do tej czynności, należy poprawnie zakończyć zakończenia stron swojej witryny.

Na końcu każdej strony internetowej powinien znajdować się link do jakiegoś logicznego kolejnego kroku lub opcji. Co to może być?

Strona opisu usługi

Po opisaniu usługi logicznym byłoby stwierdzenie:

– dostarczyć listę dokumentów, które należy pobrać w celu skorzystania z takiej usługi;
– podać dane kontaktowe menadżerów świadczących daną usługę;
– podaj link do pytań i odpowiedzi przeznaczonych specjalnie dla tej usługi (lub zamieść je bezpośrednio na tej stronie).

A co najważniejsze, na końcu strony powinno znaleźć się wezwanie do działania.

Na przykład: „Zadzwoń pod numer 111-11-11 i zadaj naszym menedżerom wszelkie pytania, na które nie masz odpowiedzi”. Możesz bezpośrednio polecić złożenie zamówienia: „Zadzwoń do nas pod numer 111-11-11 i zamów tę usługę”.

Strona opisu produktu

Jeśli to sklep internetowy, logiczny wniosek z tej strony jest oczywisty: przycisk „Dodaj do koszyka”. Ale nawet tutaj zdarzają się błędy logiczne – czasami przycisk trafia na samą górę strony.

Ludzie nawet nie przeczytali opisu, nie obejrzeli produktu i nie są gotowi podjąć decyzji, a już otrzymują przycisk „kup”. Umieszczenie go tuż pod opisem i ceną ma sens.

Jeśli nie jest to sklep internetowy, na dole strony możesz wykonać następujące czynności:

– zamieszczaj pytania i odpowiedzi dotyczące produktu;
– opisz procedurę składania zamówienia i zachęć ludzi do złożenia zamówienia;
– dodaj formularz zamówienia (imię, dane kontaktowe, uwagi), dzięki czemu produkt będzie można zamówić bezpośrednio z tej strony.

Strona z artykułem

Ma to sens, jeśli po przeczytaniu artykułu zaprosimy odwiedzającego witrynę do odwiedzenia stron katalogu produktów i usług opisanych w artykule.

(Mam nadzieję, że rozumiesz, że artykuły na Twojej stronie internetowej powinny być tematyczne i w różny sposób opowiadać o zaletach oferowanych przez Ciebie produktów i usług.)

Dlatego może być jeden link „Przejdź do sekcji XXXXXXX” lub 2–4 linki, które ułatwią odwiedzającemu przechodzenie do różnych (być może podobnych) sekcji katalogu lub do konkretnych produktów.

Strona główna

Generalnie bardzo często popełniane są w nim błędy.

Najlepiej umieścić na stronie głównej swojej witryny listę korzyści dla odwiedzających. To właśnie one przyniosą im korzyści ze współpracy z Tobą.

Czego potrzebuje odwiedzający po tym? Oferty przejścia do katalogu produktów i usług w celu ich wyboru. Albo, od razu, możliwości złożenia zamówienia.

Wszystko zależy od tego, czy odwiedzający może podjąć decyzję od razu, czy potrzebuje więcej informacji. Innymi słowy, wszystko zależy od tematu.

Wnioski

Tak więc każda strona Twojej witryny powinna zawierać:
– wezwanie do działania
Lub
– odnośniki do tych stron Twojej witryny, które mogą być dla niego przydatne po przeczytaniu tej strony.

Teraz spójrz na swoją witrynę . Czy są na niej jakieś wezwania do działania lub wskazówki dotyczące kolejnych kroków dla odwiedzających?

Jeśli nie, nie zdziw się, że na stronę wpływa niewiele zamówień.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *