Embraer remontuje silniki Pratta&Whitneya w Portugalii

Embraer Remontuje Silniki Prattawhitneya W Portugalii E8f69a3, Biznes Fakty

Embraer E2

Foto: AFP

Piotr Rudzki

Zakłady o początkowej nazwie Oficinas Gerais de Material Aeronautico (Generalne Warsztaty Materiału Lotniczego) zostały w 1994 r. przemianowane na OGMA — Industria Aeronautica de Portugal, a od 2004 r. związały się z Embraerem. Nowy ośrodek po osiągnięciu pełnej zdolności zapewni dodatkowe obroty 600 mln euro rocznie.

Decyzja o serwisowaniu silników P&W wynikła z rosnącego popytu na obsługę techniczną samolotów, bo ich producenci i przewoźnicy borykają się z zatorami w łańcuchach dostaw po okresie pandemii, a silniki wymagają częstszych interwencji mechaników. Licencyjny ośrodek napraw silników P&W pod Lizboną będzie mógł zajmować się jednostkami napędu instalowanymi w samolotach Embraera i w większych maszynach wąskokadłubowych Airbusa.

Ich producent, Pratt&Whitney należący do grupy RTX Corp ma od roku poważny problem z jakością łopatek głównej turbiny, które mają mniejszą żywotność i trzeba je częściej wymieniać. Te silniki są montowane głównie w samolotach rodziny A320 neo, inspekcje wszystkich silników (z wymianą łopatek) mogą potrwać rok, To poważny problem dla linii korzystających z europejskich samolotów, np. Wizz Air ma z tego powodu uziemione 46 maszyn.

– Popyt na rynku jest ogromny Wszystkie warsztaty na świecie mają mnóstwo pracy. Pierwsze silniki, jakie do nas trafiają, pochodzą od europejskich linii, ale z czasem mogą być skądkolwiek — powiedział; Reuterowi Carlos Naufel, szef działu serwisowania i wsparcia Embraera. Firma doradcza Bain przewiduje, że czas oczekiwania na przegląd tych silników będzie najdłuższy w dotychczasowej historii, a szczyt popytu na tę usługę przypadnie w 2026 r.

Filia OGMA, która już zajmuje się serwisowaniem silników Rolls-Royce, będzie początkowo zajmować się silnikami PW1100G-JM instalowanymi w samolotach rodziny A320neo. Od 2026 r. planuje dodać do przeglądów silniki PW1900G, które będą montowane w samolotach następnej generacji E2 Embraera. W szczytowym okresie zakłada możliwość sprawdzenia 240 silników rocznie i dojścia do obrotów 600 mln euro, więcej od 500 mln dolarów, jakie przewidywała w ubiegłym roku, gdy planowała uruchomienie nowego ośrodka serwisowego.

Dział serwisowania i wsparcia Embraera wypracował w 2023 r. obroty 1,4 mld dolarów, 27 proc. całej grupy, a wartość zleceń w końcu ubiegłego roku sięgała rekordowych 3,1 mld dolarów. Dział zamierza podwoić roczne obroty do 2030 r.

Źródło

No votes yet.
Please wait…
No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *