Biznes Fakty
Ogromny skok oglądalności TV Republika. Pierwsze miejsce nadal jednak należy do innego kanału
Według pomiarów firmy Nielsen Audience Measurement w czerwcu Telewizja Republika zanotowała bezprecedensowy wzrost oglądalności, wyprzedzając między innymi TVP Info, Polsat News, czy Wydarzenia 24. Liderem nadal pozostaje jednak TVN24.

Telewizja Republika zanotowała w czerwcu 3,23 proc. udziału w rynku oglądalności kanałów informacyjnych. Jest to wzrost aż o 3488,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Gigantyczny progres jest wynikiem przejścia do Republiki widzów TVP Info, po zmianie dotychczasowej formuły telewizji, która zaszła po przejściu władzy w ręce "Koalicji 15 października". Ze swoim wynikiem stacja zajmuje drugie miejsce w rankingu oglądalności kanałów informacyjnych – podają "Wirtualne Media".
TVP Info, które do zmiany władzy dzierżyło "rząd dusz" nad obecnymi widzami TV Republika znajduje się na czwartej pozycji zestawienia z wynikiem 1,27 proc. po spadku oglądalności o 76,04 proc. względem zeszłego roku. Stacji nie pomogła nawet duża ilość materiałów powiązanych z udziałem Polaków w Euro 2024. Daje to stacji czwarte miejsce w zestawieniu.
Pierwsze miejsce zestawienia pozostaje w rękach TVN24 z całościowym udziałem w rynku na poziomie 5,47 proc., choć w porównaniu z zeszłym rokiem jest to wynik gorszy o 8,53 proc. Podobny spadek, bo na poziomie 12,29 proc. odnotował trzeci w rankingu Polsat News, co dało mu 1,57 proc. całościowego udziału.
| 
 Lp.  | 
 Stacja  | 
 Czerwiec 2023  | 
 Czerwiec 2024  | 
 Dynamika  | 
| 
 % rynku  | 
 % rynku  | 
|||
| 
 1  | 
 TVN24  | 
 5,98  | 
 5,47  | 
 -8,53%  | 
| 
 2  | 
 TV Republika  | 
 0,09  | 
 3,23  | 
 +3488,89%  | 
| 
 3  | 
 Polsat News  | 
 1,79  | 
 1,57  | 
 -12,29%  | 
| 
 4  | 
 TVP Info  | 
 5,3  | 
 1,27  | 
 -76,04%  | 
| 
 5  | 
 Wydarzenia24  | 
 0,73  | 
 0,99  | 
 +35,62%  | 
| 
 6  | 
 TVP3  | 
 1,05  | 
 0,9  | 
 -14,29%  | 
| 
 7  | 
 TVN24 BiS  | 
 0,59  | 
 0,45  | 
 -23,73%  | 
| 
 8  | 
 wPolsce.pl  | 
 0,03  | 
 0,34  | 
 +1033,33%  | 
| 
 9  | 
 Polsat News Polityka  | 
 0  | 
 0,25  | 
 –  | 
| 
 10  | 
 Polsat News 2  | 
 0,13  | 
 0,08  | 
 -38,46%  | 
| 
 11  | 
 Biznes 24  | 
 0,01  | 
 0,01  | 
 0,00%  | 
Kolejnym wartym odnotowania wynikiem jest wzrost stacji wPolsce.pl, której wzrost wyniósł aż 1033,3 proc., dając jej 0,34 proc. udziału w ogólnym rynku i ostatecznie ósmą lokatę w rankingu kanałów informacyjnych.
Badania oglądalności zostały przeprowadzone przez Nielsen Audience Measurement, międzynarodową firmę badawczą, która działa w kraju od 1996 roku. Według danych na 2023 rok badania prowadzone są na próbce 3500 polskich gospodarstw domowych, w których żyje łącznie ponad 9000 osób powyżej 4 roku życia. Wyniki pomiarów ujawnione przez Nielsen Audience Measurement podał do wiadomosci portal wirtualnemedia.pl.
Oprac.: MT



