Bez umowy pomiędzy Modlinem a tanią linią lotniczą. Brak porozumienia

Ryanair, irlandzkie tanie linie lotnicze z siedzibą w Dublinie, nie podpiszą pięcioletniej umowy z lotniskiem w Modlinie – dowiedziała się piątkowa „Rzeczpospolita”. Międzynarodowy port lotniczy i jedne z największych linii lotniczych na świecie nie były w stanie na czas uzgodnić warunków współpracy. „Lotnisko nie komentuje i nie potwierdza tej informacji” – zaznaczył dziennik.

7836eb395ac0fe002381898a3012f0df, Biznes Fakty Media donoszą, że nie będzie pięcioletniej umowy Ryanaira z Modlinem /Jakub Strzelczyk/East News /East News

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin znajduje się 37 km od centrum Warszawy, w pobliżu drogi ekspresowej S7 i linii kolejowej Warszawa-Modlin. Choć lotnisko przez wiele lat obsługiwało regularne rejsy Ryanaira, to teraz wiadomo, że nie będzie pięcioletniej umowy pomiędzy przewoźnikiem a portem.

Ryanair tnie połączenia z polskim portem

„Rzeczpospolita” podała, że Ryanair szacuje, iż siatka letnia (od końca marca do końca października 2025 r.) będzie mniejsza o około 30 proc. od tegorocznej. „W 2024 r. w ciągu sześciu miesięcy kwiecień – wrzesień (…) Ryanair przewiózł z Modlina 1,88 mln pasażerów. Lotnisko nie komentuje i nie potwierdza tej informacji” – zaznaczył dziennik. 

„Nie ma co się tym przejmować, bo jest to typowa polityka Ryanaira wymuszająca ustępstwa. Oferta Modlina jest i tak lepsza, niż Irlandczycy dostali na innych polskich lotniskach. Teraz w Modlinie muszą zrobić wszystko, żeby i tak się rozwijać i nie generować strat” – ocenił w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR, ekspert rynków transportowych. 

Ryanair znacznie ograniczył operowanie w Niemczech

Jak wyjaśniła gazeta, Ryanair z powodu nowych opłat nałożonych na transport lotniczy w Niemczech znacznie ograniczył operowanie w tym kraju. Potem zagroził wycofaniem się z dziesięciu lotnisk francuskich, jeśli rząd w Paryżu nie wycofa się z drastycznych podwyżek. 

„Kilka miesięcy temu, kiedy negocjacje jeszcze trwały, Irlandczycy szydzili z nowych stawek i proponowanych warunków mówiąc, że lotnisko w Modlinie ceni się tak, jak by było Frankfurtem nad Menem. Tyle że dzisiaj nie chodzi tylko o pieniądze. Bo stoją za tym przede wszystkim ograniczone możliwości flotowe tej linii. Po prostu przed sezonem letnim 2025 Ryanair otrzyma od Boeinga co najwyżej 20 nowych samolotów, czyli przynajmniej o pięć mniej, niż wcześniej planowano” – podała gazeta. 

„Trwające ponad rok negocjacje”

Linia lotnicza Ryanair, która jako jedyna obsługuje regularne połączenia z Modlina, ogłosiła w połowie sierpnia, że w sezonie zimowym zredukuje ruch na lotnisku w Modlinie o 50 proc. Całkowicie zlikwidowanych zostanie 11 tras – m.in. do Budapesztu, Walencji, Rygi czy Katanii. Na 18 trasach nastąpi natomiast redukcja liczby lotów. Dotyczy to m.in.: Dublina, Alicante, Brukseli-Charleroi czy Wiednia. 

„Decyzja ta wynika z niepowodzenia trwających ponad rok negocjacji z zarządem lotniska, dotyczących uzyskania konkurencyjnej bazy kosztowej, co umożliwiłoby Ryanair dalszy rozwój bardzo tanich połączeń lotniczych w Modlinie w sezonie zimowym 2024″ – tłumaczył przewoźnik w jednym z poprzednich komunikatów. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *