Hyundai i Citroen z akcjami serwisowymi. Obejmą 23 tys. samochodów

Ponad 23 tys. samochodów marek Hyundai i Citroen w Polsce wymaga pilnych napraw w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO). Problemy dotyczą zwarć elektrycznych w dwóch modelach Hyundaia oraz potencjalnie niebezpiecznych poduszek powietrznych w Citroenie C3. Producenci apelują do właścicieli o zgłaszanie się do serwisów.

52ad641b04996337ef473c8739bd25b0, Biznes Fakty
Hyundai ix35 | Foto: Bloomberg/Contributor / Getty Images

Hyundai poinformował prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o konieczności przeprowadzenia kampanii naprawczej w modelu ix35 (EL), wyprodukowanym między 13 stycznia 2010 r. a 7 listopada 2013 r. w Słowacji i Czechach. W tych pojazdach istnieje ryzyko przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB, co może prowadzić do zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU. Producent wyjaśnił, że problem może skutkować zagrożeniem dla bezpieczeństwa użytkowników. W Polsce naprawa obejmie ponad 13,2 tys. samochodów, a wizyta w ASO będzie polegała na wymianie bezpiecznika HECU.

Podobny problem dotyczy modelu Hyundai H1/Grand Starex (TQ) produkowanego w Korei Południowej od 18 sierpnia 2010 r. do 22 listopada 2018 r. W tym przypadku zwarcie elektryczne może wystąpić w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika. Jak wyjaśnia producent, przyczyną jest uszkodzenie osłony przewodu spowodowane nadmiernym wzrostem temperatury w miejscu mocowania zacisków. W Polsce do serwisów trafi 108 pojazdów, w których zostanie wymienione okablowanie.

Z kolei Citroen ostrzega przed potencjalnie niebezpieczną usterką w modelu C3. Problem dotyczy poduszek powietrznych kierowcy i pasażera marki TAKATA. Jak wyjaśnia producent, propelent używany w napełniaczach poduszek może zmieniać swoje właściwości pod wpływem czasu, wysokiej temperatury lub wilgotności. W przypadku kolizji, gdy poduszka zostanie aktywowana, może dojść do szybszego generowania gazu, niż przewidziano w projekcie. „Może to prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy lub pasażerów, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia” — ostrzega Citroen.

Kampanią naprawczą objętych zostanie ponad 9,6 tys. samochodów Citroen C3. Producent zadeklarował, że właściciele pojazdów zostaną zaproszeni listownie do ASO, gdzie poduszki powietrzne zostaną wymienione na nowe.

Producenci podkreślają, że naprawy są bezpłatne, a ich celem jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom pojazdów. Właściciele objętych kampanią modeli powinni jak najszybciej skontaktować się z autoryzowanymi serwisami.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *