Polacy od 21 lat wybierają telewizory Samsung

Samsung po raz 19. zajął pierwsze miejsce na światowym rynku telewizyjnym. W 2024 r. został również uznany za wiodącą markę telewizyjną w Polsce przez 21 kolejnych lat, zgodnie ze statystykami GfK. Nawet w erze telewizorów CRT, przed pojawieniem się płaskich ekranów LCD, Samsung stawiał na innowację.

W dziedzinie technologii, projektowania, rozumienia wymagań użytkowników i przewidywania trendów firma poszerzyła sieć placówek badawczo-rozwojowych, które obecnie znajdują się na wszystkich kontynentach. Jedna z największych placówek na świecie działa w Warszawie i Krakowie, gdzie opracowywane jest wysokiej jakości oprogramowanie na smartfony i telewizory, sieci komórkowe, multimedia i inteligentne budynki.

To, co wyróżnia Samsunga na tle innych producentów telewizorów, to znaczące inwestycje, jakie przeznacza na innowacje. W 2022 r. firma ujawniła plany zainwestowania ponad 350 miliardów dolarów w nowe technologie, w tym półprzewodniki, sztuczną inteligencję i biotechnologię. W 2023 r. wprowadziła własną generatywną platformę AI o nazwie Samsung Gauss, która obejmuje trzy modele: Samsung Gauss Language, Samsung Gauss Code i Samsung Gauss Image. Ponadto Samsung nadal inwestuje i wspiera twórców i innowatorów w sektorze AI za pośrednictwem różnych startupów.

Według badań Omdia, udział Samsunga w globalnym rynku telewizyjnym w 2024 r. osiągnął 28,3%. Producent po raz kolejny zapewnił sobie pozycję lidera branży, którą utrzymuje od 2006 r. To niezwykłe osiągnięcie przypisuje się nieustannemu dążeniu do innowacyjnych rozwiązań w telewizorach premium, takich jak Neo QLED lub AI TV, a także ofertom o bardzo dużych rozmiarach ekranu i zróżnicowanej gamie najnowocześniejszych telewizorów napędzanych sztuczną inteligencją.

Samsung umocnił swoją pozycję lidera w sektorze telewizorów z najwyższej półki, szczególnie w kategorii premium (powyżej 2500 USD), w której zdobył 49,6% rynku, a także w segmencie telewizorów o przekątnej 75 cali i większych, osiągając 28,7% udziału w rynku.

Samsung utrzymał również pozycję lidera w modelach QLED ze sprzedażą 8,34 mln sztuk oraz w modelach OLED, wzmacniając swoją dominację w sektorze telewizorów premium. W 2024 r. sprzedaż telewizorów OLED firmy Samsung osiągnęła 1,44 mln sztuk, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 27,3%. Oznacza to wzrost o 42% liczby sprzedanych sztuk i wzrost o 4,6% udziału w rynku (rok do roku), co potwierdza wysoki popyt na innowacyjne oferty OLED firmy Samsung.

Rok 2025 ma być erą telewizorów AI. Na targach CES 2025 Samsung zaprezentował rewolucyjną koncepcję telewizorów AI, która wykracza poza tradycyjne formaty rozrywki. Analizując preferencje, plany i zachowania użytkowników, technologia Vision AI zapewni wysoce spersonalizowane wrażenia wizualne, kształtując przyszłość inteligentnych telewizorów. Rozwój ten jest wynikiem inwestycji w sztuczną inteligencję, a pierwsze efekty zaobserwowano cztery lata temu, gdy Samsung po raz pierwszy wprowadził telewizory wykorzystujące uczenie maszynowe i AI w celu poprawy dźwięku, jakości obrazu, komfortu i bezpieczeństwa podczas użytkowania.

Platforma Knox Security jest za to odpowiedzialna. Jest to zaawansowany, zastrzeżony system bezpieczeństwa urządzeń, który Samsung rozwija od ponad 12 lat. System ten integruje rozwiązania sprzętowe i programowe, które zarządzają poufnymi i wrażliwymi danymi w bezpiecznych strefach, jednocześnie chroniąc je przed zagrożeniami ze strony złośliwego oprogramowania. Początkowo zaprojektowana dla smartfonów i tabletów, technologia została również dostosowana do telewizorów Samsung Smart TV. Knox Security zapewnia użytkownikom dodatkową warstwę obrony przed atakami złośliwego oprogramowania, nieautoryzowanymi próbami dostępu i naruszeniami prywatności.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News. Materiały promocyjne SAMSUNG Udostępnij artykuł Biuletyn Bądź na bieżąco z wiadomościami ze świata biznesu i finansów Zarejestruj się

Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

18413c47e2e9380aff2649822a4af13c, Biznes Fakty Technologia

Powierz wiosenne mycie okien robotowi – jest to tańsze niż myślisz

wczoraj 16:01 Zespół redakcyjny Content Commerce

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *