Biznes Fakty
PGNiG wkrótce przeszłością. Gazowy potentat zmieni nazwę na „Orlen”.
We współpracy z PGNiG Obrót Detaliczny (OD) toczą się prace nad nową nazwą firmy – oznajmił Orlen. Koncern przewiduje, że proces dobiegnie końca w nadchodzących miesiącach, a skutkiem będzie jednolita marka.

Business Insider Polska, opierając się na własnych ustaleniach, poinformował we wtorek, że „znak PGNiG, pod którym do blisko 7 mln odbiorców dociera gaz ziemny, wkrótce przejdzie do przeszłości”.
Według serwisu, Orlen zdecydował się stworzyć nowy brand, który zostanie wykorzystany do połączenia całego biznesu detalicznego grupy w Polsce i na rynkach zagranicznych, a zmiana marki rozpocznie się na początku przyszłego roku pod nowym szyldem: MyOrlen.
W odpowiedzi na pytania PAP w środę, Orlen zaznaczył, że „dąży do jednolitej identyfikacji wizualnej wszystkich firm, które wchodzą w skład grupy kapitałowej”.
„Obecnie, we współdziałaniu m.in. z PGNiG OD, trwają intensywne prace nad nową nazwą firmy, która będzie odpowiadać jej wyzwaniom oraz wpisywać się w strategiczne cele, budując wartość i wzmacniając synergie w obrębie Grupy Orlen” – przekazał koncern.
Orlen uzupełnił, iż przewiduje, że ten proces dobiegnie końca w ciągu najbliższych miesięcy, a jego ostatecznym wynikiem będzie spójna marka.
Koncern podkreślił jednocześnie, że Grupa Orlen konsekwentnie wdraża przyjętą na początku roku strategię do 2035 r. i „prowadzi zaawansowane działania zmierzające do pełnej integracji spółek oraz aktywów” – obejmują one wszystkie obszary działalności koncernu, w tym „prężnie rozwijający się segment Consumers & Products”.
„Efektem podejmowanych działań będzie maksymalne wykorzystanie potencjału tego obszaru oraz dalszy rozwój kompleksowej oferty dla klientów” – objaśnił Orlen. Przypomniał, że zmiany były już ogłaszane od początku roku w związku ze strategią, która zakładała stworzenie jednego silnego podmiotu dla całego obszaru detalicznego koncernu.
Wszystko w jednej aplikacji – tej od tankowania
Fragmentem tej zmiany – jak zasygnalizował Orlen – „jest utworzenie energetycznego marketplace bazującego na aplikacji Vitay”. Koncern zwrócił uwagę, że do tej pory wdrożone zostało m.in. wspólne logowanie dla PGNIG OD i Energa Obrót, a także dla Orlenu. Jak podał, na przełomie roku wszystkie usługi wraz z Orlen Charge będą dostępne w aplikacji Orlen Vitay.
„W konsekwencji wzmocni to konkurencyjność Grupy w wymagającym otoczeniu rynkowym. Spółka PGNIG OD będzie nadal prowadziła swoją działalność podstawową, dostarczając gaz swoim klientom” – podkreślił koncern.
Orlen, w ramach budowy multienergetycznego koncernu, połączył się z PGNiG w listopadzie 2022 r.
PGNiG OD to podmiot wchodzący w skład Grupy Orlen, który zajmuje się dystrybucją gazu ziemnego w Polsce. W 2024 r. spółka informowała, że z jej usług korzysta około 7 mln klientów indywidualnych oraz małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.
Ogłaszając na początku tego roku zaktualizowaną strategię Grupy Orlen, koncern informował, że „w perspektywie 2035 r. podwoi liczbę aktywnych użytkowników systemu Vitay do 10 mln i doprowadzi do końca proces integracji sprzedaży detalicznej paliw oraz energii do jednego podmiotu”.
Orlen zaznaczył wówczas, że „zintegrowany segment Consumers & Products” umożliwi dostarczanie klientom „kompleksowej oferty multienergetycznej, dostępnej na platformie Vitay”.
Grupa Orlen to multienergetyczny koncern, który dysponuje rafineriami w Polsce, Czechach oraz na Litwie, a także siecią samochodowych stacji paliw, w tym także w Niemczech, na Słowacji, Węgrzech i w Austrii. Rozwija również segment wydobywczy ropy naftowej i gazu ziemnego, segment petrochemiczny, a także energetyczny, w tym z odnawialnych źródeł energii.
Grupa Orlen Planuje też rozwój energetyki jądrowej opartej na małych, modułowych reaktorach SMR. (PAP)
mb/ pad/



