Nie tylko potężne zwolnienia. Bosch tnie godziny i pensje

Niemiecki producent części samochodowych Bosch oprócz zapowiadanych zwolnień zamierza także skrócić godziny pracy i obciąć wynagrodzenia nawet 10 tys. pracownikom w Niemczech. To kolejny sygnał, że sektor motoryzacyjny w Europie znalazł się na zakręcie.

W piątek informowaliśmy, że Bosch ogłosił plany likwidacji około 5,5 tys. miejsc pracy, co oznacza większe redukcje w zatrudnieniu niż pierwotnie zakładano. Portal tagesschau.de podał, że liczba planowanych zwolnień opiera się obecnie na wstępnych szacunkach i może ulec zmianie po negocjacjach Boscha z przedstawicielami pracowników, które mają wkrótce się rozpocząć. 

Największe zwolnienia mają dotknąć dział Cross-Domain Computing Solutions, który zajmuje się systemami wspomagania kierowcy i rozwiązaniami do zautomatyzowanej jazdy. W opinii firmy popyt na te technologie nie spełnia wcześniejszych oczekiwań. 

Do tej pory Bosch zatrudniał w Niemczech około 130 tysięcy osób

Okazuje się, że największy na świecie dostawca części samochodowych oprócz zwolnień zamierza także skrócić godziny pracy i obciąć wynagrodzenia w sumie nawet 10 tys. pracownikom w Niemczech. Jak podał agencja Reuters, jest to krok „wykraczający poza wcześniej zapowiadane redukcje”, a także „uzupełniający zwolnienia„. 

Redukcja godzin pracy z 38 lub 40 godzin tygodniowo do 35 godzin ma objąć około 450 pracowników – doprecyzowała agencja, powołując się na słowa rzecznika prasowego z soboty.

Niemiecki przemysł motoryzacyjny przeżywa kryzys z powodu słabej sytuacji gospodarczej i mniejszego popytu, zwłaszcza na samochody elektryczne. Problemem jest przede wszystkim nierówna konkurencja ze strony tańszych rywali z Chin.

Spowolnienie w niemieckim sektorze samochodowym wstrząsnęło również Volkswagenem, który znalazł się w ostrym sporze z pracownikami w związku z planami zamknięcia zakładów w Niemczech. Zapowiedziano cięcia płac, zamykanie fabryk i redukcję zatrudnienia. 

Redukcje zatrudnienia zapowiedzieli także inni producenci. Ford chce zlikwidować do 2027 roku 2,9 tys. miejsc pracy w Niemczech. Z kolei Mercedes zapowiedział wprowadzenie większych cięć kosztów.

Źródło

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *






No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *