Podczas zeszłorocznej edycji Ailleron Innovation Forum zespół Ailleron wsłuchał się jeszcze bardziej w potrzeby klientów i ich wyzwania w zakresie rozwoju oprogramowania czy utrzymania pozycji lidera w konkurencyjnej branży finansowej. Dlatego 2-dniowy #AIF24 przyciągnął ok. 200 uczestników z całej Europy.
Konferencja technologiczna w Krakowie – wydarzenie o coraz większym zasięgu
Uczestnicy Ailleron Innovation Forum najbardziej docenili merytoryczną zawartość oraz swobodną i inspirującą atmosferę tego wydarzenia. Pierwszego dnia przygotowano warsztaty dotyczące generatywnej sztucznej inteligencji, podejścia no code, cyfrowego procesu sprzedaży w leasingu, zarządzania danymi oraz spotkanie IT Architects.
Drugi dzień AIF przyniósł natomiast angażujące dyskusje panelowe, inspirujące case studies i prezentacje na temat generatywnej sztucznej inteligencji, automatyzacji procesów, projektowania inkluzywnego oraz budowania większego zaangażowania klientów.
#AIF24 podwoiło liczbę uczestników i prelegentów na scenie, a zagraniczni goście byli zachwyceni, zarówno konferencją, jak i Krakowem.
„Nigdy wcześniej nie byłem w Polsce; to był mój pierwszy raz w Krakowie. Jeśli wydarzenie odbędzie się w tym samym miejscu, gorąco polecam kolejną edycję AIF!” – Daniel De La Fuente, Service Design Lead, George Labs.
Warsztaty na Ailleron Innovation Forum – cyfrowa transformacja w branży FinTech
Pomysł na dzień warsztatowy wyszedł od klientów Ailleron i uczestników AIF 2023, a warsztaty Ailleron poruszały temat budowania cyfrowej przyszłości usług finansowych z różnych perspektyw. Wśród uczestników znaleźli się partnerzy i klienci Ailleron oraz niezależni specjaliści – wszyscy skoncentrowani na najnowszych trendach w branży IT.
Prowadzony przez Patrycję Leszek-Królikowską (UXLab Director, Ailleron) i Michała Walerowskiego (AI/ML & Data Solutions Director, Ailleron) warsztat na temat pracy z generatywną sztuczną inteligencją („Crafting Pixels & Accessibility – Build Your Own GenAI”) dotyczył kluczowego aspektu inkluzywności w rozwiązaniach cyfrowych. Zakończył się pomysłami na konkretne strategie, prowadzące do budowy rozwiązań AI, które są inkluzywne i uwzględniają pełne spektrum potrzeb użytkowników.
Warsztat na temat platform no-code („No-Code – No-Problem”) prowadzony przez Macieja Kasprzaka (FTS General Manager, Ailleron), Rafała Winsława (Senior Business Analyst, Ailleron) i Annę Nikitinę (Head of Global Demo Engineering, Creatio – partner technologiczny Ailleron) wskazał możliwości wykorzystania platform no-code w ich usługach i produktach.
Dywizje LeaseTech i LiveBank przygotowały warsztat na temat budowania procesów sprzedażowych w leasingu („Building a Digital Sales Process in Leasing”). Paweł Stach (Product Owner, Ailleron), Waldemar Stelmach (Delivery Director, Ailleron) i Mateusz Wierzbiński (Customer Success Expert, Ailleron Live Bank) pokazali jak zastosować metodologię Service Blueprint i tworzyć nowe narzędzia dla innowacyjnych usług leasingowych.
Razem z kolejnym partnerem technologicznym Ailleron, firmą AB Initio, zoorganizowano warsztaty techniczne na temat zarządzania danymi („Meet Data Management Experts-Hands-On”), pozwalające uczestnikom zagłębić się w sześć specjalistycznych ścieżek na AB Initio Data Platform. Koncentrując się na pozyskiwaniu, jakości, katalogowaniu, maskowaniu i promocji metadanych, uczestnicy mieli okazję współpracować z ekspertami i wspólnie zmierzyć się z wyzwaniami w zakresie podejmowania decyzji opartych na danych.
Na koniec, jedni z najbardziej doświadczonych #AilleronExperts: Zbigniew Glinka (Senior Solutions Advisor), Dariusz Skrzypoń (Software Architect), Szymon Rozwadowski (Senior Software Architect) i Jarosław Durak (Senior Software Architect) przygotowali spotkanie na temat najnowszych trendów w architekturze rozwiązań technologicznych („Meet the IT Architects – What’s New Under the Hood?”). Zaprojektowana z myślą o liderach IT i pasjonatach najnowszych technologii, sesja zagłębiała się w tematy takie jak migracja aplikacji mobilnych do rozwiązań wieloplatformowych czy przekształcanie starszych systemów i przygotowywanie ich do pracy w chmurze.
Konferencja w ramach Ailleron Innovation Forum z rewolucją AI w tle
Organizatorzy Ailleron Innovation Forum w tym roku zaoferowali uczestnikom panele dyskusyjne, case stud’ies i prezentacje z udziałem zaproszonych gości. Na scenie #AIF24 można było wysłuchać 35 prelegentów z całej Europy (m.in case stud’ies z Grupą EFL, Santander Bank Polska, ING). Skoncentrujmy się jednak na 3 dyskusjach panelowych z klientami i partnerami technologicznymi Ailleron. Każdy panel dyskusyjny, poprzedzony wcześniejszymi prezentacjami lub case study w ramach tego samego klastra tematycznego, odnosił się do najnowszych trendów i rzucał nowe spojrzenie na wiele kwestii i wyzwań, przed którymi stoją najwięksi innowatorzy w branży finansowej i IT.
Jako pierwszy wystartował klaster #AIWave z panelem dyskusyjnym „Nawigacja na fali sztucznej inteligencji”, podczas którego prelegenci dyskutowali o tym, jak sztuczna inteligencja napędza innowacje i pomaga instytucjom finansowym pozostać konkurencyjnymi. O rozwiązaniach opartych na AI rozmawiali Damian Ragan (Wiceprezes Zarządu, Credit Agricole Bank Polska), Bartłomiej Nocoń (Head of Digital Banking & Payment Systems, ZBP), Andreas Becks (Strategic Advisor, Ab Initio Software) oraz Michał Walerowski z Ailleron w roli moderatora.
„Sztuczna inteligencja nie jest już trendem, ale bardzo użytecznym narzędziem dla właścicieli firm z sektora finansowego. Nie należy lekceważyć potęgi danych i analiz w tych projektach. Przyszłość jest otwarta dla odważnych innowatorów z FSI!” – powiedział Michał Walerowski, Data & AI Director Ailleron SA.
Sesję #InsclusiveDesign podsumował panel dyskusyjny „Wzrost w finansach: wpływ dostępności, inkluzywności i personalizacji” z udziałem Jana Wardeckiego (Head of User Experience Design, BNP Paribas), Daniela De La Fuente (Service Design Lead, George Labs), Piotra Zrolki (CPACC – CEO, UX Designer & Accessibility Expert, Kinaole) i Patrycji Leszek-Królikowskiej (UXLab Director, Ailleron – Moderator). Podczas panelu zobaczyliśmy świadome, różnorodne i pomysłowe podejście do dostępności, inkluzywności i personalizacji w sektorze finansowym.
„Poza budowaniem nowych funkcjonalności, najważniejsze jest budowanie trwałych relacji z klientami. Według ankiety przeprowadzonej podczas naszego panelu dyskusyjnego na AIF, przytłaczająca większość głosów publiczności wskazała, że największym wyzwaniem w budowaniu i skupianiu się na dostępności cyfrowej jest czas i priorytety projektowe. Dlatego tak ważne jest świadome wspieranie kompetentnych zespołów, szkolenie i rozwijanie ich umiejętności. Działajmy, aby cyfrowy świat był dostępny dla wszystkich!” – przekonuje Patrycja Leszek-Królikowska.
Ostatnim klastrem tematycznym był #FinanceTechspace z panelem „Cyfrowy świat kontra doradcy: Zachowanie właściwej równowagi w sprzedaży i obsłudze klienta”. Wzięli w nim udział Agnieszka Bonetyńska (Director SME E-Banking, PKO BP), Blanka Joanna Pilch (Product Owner, Santander Bank Polska) i Łukasz Parzyk (Expert Lead, ING Bank Śląski S.A.). Panel moderowany przez Bartłomieja Noconia (Head of Digital Banking and Payment Systems, Związek Banków Polskich), przyniósł bezcenne spostrzeżenia na temat łączenia innowacji z podejściem human-centric w sektorze bankowym.
„Podczas dyskusji panelowej eksperci podkreślali, że innowacje w sektorze bankowym nie mogą być wdrażane w oderwaniu od realnych potrzeb klientów i doradców. Dynamiczny rozwój technologii, w tym kanałów zdalnych, umożliwia personalizację usług na niespotykaną dotąd skalę. Ponadto dzięki narzędziom napędzanym przez AI, banki mogą zaoferować lepszą obsługę klienta, łącząc zalety cyfrowych doradców z ludzkim podejściem (…)” – dodaje Bartłomiej Nocoń.
Pod koniec konferencji AIF, György Lévay (Research Manager w Infinite Biomedical Technologies LLC) opowiedział o #HumanCenteredTechnology i innowacjach w technologii AI, które są najbliższe człowiekowi. Jego osobiste doświadczenia i wyzwania obudziły jego pasję do technologii AI i metod uczenia maszynowego (ML) do kontrolowania wielostawowych protez kończyn. Na scenie AIF, Gyorgy podzielił się swoimi spostrzeżeniami wykraczającymi daleko poza usługi technologiczne, zostawiając uczestników #AIF24 z głębokimi przemyśleniami na temat synergii sztucznej inteligencji i ludzi.
Networking na najwyższym poziomie
Pierwsza edycja Ailleron Innovation Forum w 2023 r. zgromadziła prawie 100 ekspertów i specjalistów z branży finansowej, którzy zagłębili się w tematy związane z innowacją, usługami chmurowymi, danymi, sprzedażą i koncentracją na kliencie. Najnowsza druga edycja AIF z 200 uczestnikami, podkreśliła z kolei praktyczne zastosowania narzędzi AI w branży finansowej i poza nią, które zwiększają wydajność, poprawiają doświadczenia klientów i optymalizują operacje dzięki generatywnej sztucznej inteligencji lub platformom no-code.
„Konferencja AFI 2024 była doskonała pod każdym względem! Warsztaty pierwszego dnia pokazały zaangażowanie klientów, co niewątpliwie zaprocentuje w przyszłości dla obu stron. Co więcej, dobór tematów i agenda konferencji były doskonałe, a klaster treści #InclusiveDesign z tematami UX był absolutnym fenomenem. Już teraz wiemy, że przyszły rok będzie jeszcze bardziej inspirujący, choć postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko!” – ocenia Piotr Piątosa, V-ce Prezes i COO, Ailleron.
Głównymi partnerami ostatniej edycji Ailleron Innovation Forum było Creatio, dostarczające unikalne rozwiązanie no-code oraz polskie portale branżowe: My Company, ISB Tech, Gazeta Ubezpieczeniowa oraz FXMag. Z kolei wśród prelegentów i uczestników znalazły się czołowe instytucje i organizacje, wyznaczające trendy w dynamicznej branży usług technologicznych.
Więcej szczegółów i galerię zdjęć znajdziesz na stronie wydarzenia.
Źródło informacji: Ailleron
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Artykuł sponsorowany Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Nowe technologie
dzisiaj 07:31
Nowe technologie
wczoraj 19:18
Nowe technologie
wczoraj 06:29
Nowe technologie
wtorek 19:48
Nowe technologie
wtorek 11:07
Materiał promocyjny
wtorek 09:58
Nowe technologie
niedziela 15:41
Nowe technologie
niedziela 13:52
Nowe technologie
niedziela 11:43
Nowe technologie
sobota 21:20
Nowe technologie
sobota 20:35
Nowe technologie
sobota 18:13
Tylko u nas Nowe technologie
17.10.2024
Nowe technologie
16.10.2024
Materiał promocyjny
16.10.2024
Nowe technologie
14.10.2024
Materiał promocyjny
14.10.2024
Nowe technologie
13.10.2024
Nowe technologie
12.10.2024
Nowe technologie
12.10.2024
Materiał promocyjny
11.10.2024
Nowe technologie
11.10.2024
Nowe technologie
10.10.2024
Materiał promocyjny
10.10.2024
Materiał promocyjny
10.10.2024
Nowe technologie
10.10.2024
Tylko u nas Nowe technologie
09.10.2024
Nowe technologie
07.10.2024
Materiał promocyjny
07.10.2024
Nowe technologie
07.10.2024
Tylko u nas Nowe technologie
06.10.2024
Nowe technologie
05.10.2024
Nowe technologie
05.10.2024
Materiał promocyjny
04.10.2024
Nowe technologie
03.10.2024
Nowe technologie
03.10.2024
Materiał promocyjny
03.10.2024
Nowe technologie
02.10.2024
Nowe technologie
02.10.2024
Nowe technologie
02.10.2024
Nowe technologie
02.10.2024
Nowe technologie
02.10.2024
Nowe technologie
01.10.2024
Nowe technologie
30.09.2024
Nowe technologie
30.09.2024
Materiał promocyjny
30.09.2024
Materiał promocyjny
30.09.2024
Nowe technologie
30.09.2024
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.