Ochrona pszczół i bioróżnorodności to nie tylko hasło, ale realne działania, które mogą zmienić przyszłość naszych ekosystemów. Dzięki nowoczesnym technologiom monitorowania uli oraz współpracy z lokalnymi pszczelarzami, inicjatywy na rzecz zapylaczy zyskują na sile w całej Europie. Z Tomaszem Walickim rozmawiamy o tym, jak nowatorskie podejście przyczynia się do wspierania zdrowia środowiska i bioróżnorodności.
Tomasz Walicki: Dzięki naszej współpracy z 3Bee przyczyniamy się do monitorowania parametrów środowiskowych za pomocą technologii, co pozwala lepiej zrozumieć zdrowie ekosystemów. Foxy wspiera ponad 50 pszczelarzy we Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii za pośrednictwem technologii Hive-Tech, która umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym wagi, wilgotności, temperatury oraz natężenia dźwięku w ulu. Ta szczegółowa kontrola umożliwia pszczelarzom optymalizację opieki nad rodzinami pszczelimi i natychmiastowe rozwiązywanie wielu problemów, ale przede wszystkim gromadzenie przydatnych danych w celu monitorowania otaczającego obszaru i jego różnorodności biologicznej.
Trzeba jasno zaznaczyć, że funkcjonowanie zapylaczy bezpośrednio łączy się z utrzymywaniem i wspieraniem bioróżnorodności. Owady zapylające żywią się nektarami i pyłkami, a dzięki zapyleniu rośliny mogą się rozwijać i mnożyć.
Działania na rzecz ochrony bioróżnorodności są dla nas bardzo istotne. Aby ją wspierać, podpisaliśmy wieloletni kontrakt z włoską firmą 3Bee zajmującą się opracowywaniem inteligentnych systemów monitorowania uli oraz inicjowaniem powstawanie oaz nektarodajnych na terenie całej Europy. Choć systemy monitorowania uli, trafiają głównie na pasieki, gdzie hodowane są pszczoły miodne, szerzymy również świadomość na temat tego, jak istotne są również inne tzw. „dzikie zapylacze”.
Dzięki swojej pracy owady zapylające zapewniają 1/3 światowej produkcji żywności, jak również egzystencję ponad 70% gatunków roślin na Ziemi. Tylko w Polsce wyróżnia się ok. 470 gatunków pszczół. Niestety od kilku lat, z uwagi na problemy z utrzymaniem bioróżnorodności, populacjom zapylaczy realnie grozi wyginięcie. Dotyczy to zwłaszcza gatunków o bardzo wąskiej specjalizacji pokarmowej, czyli mogących „oblatywać” jedynie kilka gatunków roślin.
Konsumenci mogą wspierać pszczoły, działając zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Obydwa sposoby są dobre oraz istotne. Zapewnienie zapylaczom miejsc do odpoczynku i poidełek na swoim balkonie, czy w ogrodzie, a także wysiewanie nasion roślin miododajnych to realne, bezpośrednie wsparcie, dzięki którym można przyczynić się do zadbania o bioróżnorodność oraz dobrostan owadów zapylających. Pośrednio jesteśmy w stanie wspierać ich ochronę również poprzez drobne, pojedyncze decyzje tj. dokonywanie odpowiedzialnych wyborów podczas zakupów i wybieranie produktów od producentów realnie zaangażowanych w ochronę środowiska. Wszystkie pojedyncze decyzje i wybory mają znaczenie. Nie zmienią one świata od razu, jednak są cegiełką, którą zdecydowanie warto dołożyć.
Nasze zobowiązania środowiskowe mają odzwierciedlenie już w samym początku łańcucha dostaw. Wszystkie papiery toaletowe oraz ręczniki kuchenne marki Foxy są produkowane z celulozy, która pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych upraw i kontrolowanych źródeł, natomiast przy procesach produkcyjnych wykorzystujemy wyłącznie czystą energię pochodzącą z odnawialnych zasobów.
Dbamy jednak nie tylko o sam produkt, ale także o jego opakowanie. Plastik, który wykorzystujemy do pakowania ręczników oraz papierów Foxy w 50% pochodzi z recyklingu, oraz w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia.
Aktywnie współpracujemy również z organizacjami takimi jak UNICEF oraz 3Bee, aby działać na rzecz zarówno najbardziej potrzebujących, jak i realnie wpływać na ochronę bioróżnorodności. Dokładamy wszelkich starań, aby umożliwić konsumentom podejmowanie takich decyzji zakupowych, które będą zgodne z ich wartościami.
Zobowiązaliśmy się przed naszymi konsumentami do transparentności – na opakowaniach wszystkich produktów Foxy pojawiły się informacje, które jasno określają certyfikat pochodzenia surowców, specyfikacje techniczne i właściwości produktu, a także skład oraz sposoby utylizacji opakowania. Aby zwiększać powszechną świadomość w temacie konieczności zadbania o dobrostan zapylaczy stworzyliśmy całą dedykowaną linię produktów – Foxy Love the Bee, która dzięki specjalnemu designowi zwraca uwagę na potrzebę bycia blisko pszczół.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał reklamowy na zlecenie marki Foxy Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Nowe technologie
dzisiaj 12:29
Nowe technologie
dzisiaj 06:50
Nowe technologie
wczoraj 13:22
Nowe technologie
wczoraj 05:00
Nowe technologie
niedziela 16:32
Nowe technologie
niedziela 16:05
Materiał promocyjny
piątek 10:29
Materiał promocyjny
czwartek 12:53
Nowe technologie
07.08.2024
Nowe technologie
06.08.2024
Materiał promocyjny
06.08.2024
Nowe technologie
06.08.2024
Nowe technologie
05.08.2024
Nowe technologie
04.08.2024
Nowe technologie
04.08.2024
Nowe technologie
04.08.2024
Nowe technologie
03.08.2024
Nowe technologie
02.08.2024
Nowe technologie
02.08.2024
Materiał promocyjny
02.08.2024
Nowe technologie
30.07.2024
Nowe technologie
30.07.2024
Nowe technologie
30.07.2024
Nowe technologie
29.07.2024
Nowe technologie
28.07.2024
Nowe technologie
28.07.2024
Nowe technologie
27.07.2024
Nowe technologie
27.07.2024
Nowe technologie
25.07.2024
Nowe technologie
24.07.2024
Nowe technologie
24.07.2024
Nowe technologie
24.07.2024
Nowe technologie
23.07.2024
Nowe technologie
22.07.2024
Nowe technologie
22.07.2024
Nowe technologie
21.07.2024
Nowe technologie
21.07.2024
Nowe technologie
21.07.2024
Nowe technologie
21.07.2024
Nowe technologie
20.07.2024
Nowe technologie
20.07.2024
Nowe technologie
20.07.2024
Nowe technologie
19.07.2024
Nowe technologie
19.07.2024
Nowe technologie
19.07.2024
Materiał promocyjny
19.07.2024
Nowe technologie
19.07.2024
Nowe technologie
18.07.2024
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.