Potężna firma redukuje zatrudnienie. Powodem jest sztuczna inteligencja.

Amazon ogłosił we wtorek o planach zwolnienia 14 000 osób. Według informacji „Wall Street Journal”, który bazuje na informacjach z źródeł wtajemniczonych, redukcje etatów mogą objąć do 30 tys. pracowników. Kanał CNBC sugeruje, że mogą to być najrozleglejsze cięcia zatrudnienia w dziejach Amazona.

275fd49eff1b52c19a6dac783d2ba1e4, Biznes Fakty
Wikimedia Commons

Amazon przygotowuje redukcję zatrudnienia w ramach optymalizacji kosztów Zobacz więcej

Likwidacja stanowisk to najnowszy ruch firmy w kierunku redukcji wydatków. Gazeta „Wall Street Journal” podała do wiadomości, że rozważane są obniżki, które obejmą około 10 procent załogi całego przedsiębiorstwa. Mają one dotknąć między innymi pracowników działu zasobów ludzkich oraz reklamy. Nie sprecyzowano jednak dokładnie, ile osób będzie zmuszonych rozstać się z pracą.

 

„WSJ” zwraca uwagę na fakt, iż obniżki etatów w Amazonie zbiegają się z momentem, w którym duże firmy w USA poszukują metod na ograniczenie lub wyhamowanie wzrostu liczby personelu. Wynika to z coraz powszechniejszego zastosowania sztucznej inteligencji. Szef Amazona, Andy Jassy, od długiego czasu promuje politykę oszczędności budżetowej, ponieważ firma zwiększyła nakłady na wprowadzanie AI.

 

 

Nie są to pierwsze zwolnienia na tak szeroką skalę. W roku 2022 korporacja zredukowała około 27 000 osób. Stacja CNBC informuje jednak, że tegoroczne redukcje etatów mogą być największymi w historii tego przedsiębiorstwa.

Amazon redukuje zatrudnienie. Zastąpi je sztuczna inteligencja

Dyrektor generalny Amazona usilnie próbował odnaleźć sposób, aby firma mogła funkcjonować jak najbardziej efektywnie, ale jednocześnie nie generować przy tym zbyt wysokich kosztów. W czerwcu przekazał wiadomość pracownikom, w której oznajmił, że rozszerzające się użycie sztucznej inteligencji wyeliminuje konieczność wykonywania niektórych zadań.

 

Jassy określił generatywną sztuczną inteligencję jako „wyjątkową w swoim rodzaju innowację technologiczną, która już teraz wpływa na sposób, w jaki Amazon obsługuje klientów i współpracuje z innymi firmami oraz zarządza własnymi operacjami”.

 

– Wraz z wdrażaniem kolejnych rozwiązań generatywnej sztucznej inteligencji, zmieni się nasz tryb pracy – stwierdził w czerwcu dyrektor. – Trudno jest teraz precyzyjnie określić, co to będzie dokładnie znaczyło w przyszłości, ale przewidujemy, że w ciągu kilku najbliższych lat zmniejszy to ogólną liczbę pracowników w naszym przedsiębiorstwie – dodał.

 

Dostrzegłeś coś istotnego? Przekaż fotografię, nagranie wideo lub opisz to, co się stało. Wykorzystaj nasz Wrzutnik

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *