Biznes Fakty
„Ograniczenia w korzystaniu z kart”. Utrudnienia w bankach. Prace serwisowe w ING, BNP Paribas, Credit Agricole, Pocztowy
ING Bank Śląski, BNP Paribas, Credit Agricole, Bank Pocztowy – te instytucje zapowiedziały utrudnienia w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się kłopoty z aplikacją, płatnościami czy korzystaniem z kart.
ING Bank Śląski
„Ograniczenia w korzystaniu z kart w nocy z soboty na niedzielę 9/10 listopada” – komunikat tej treść opublikował ING Bank Śląski. Wyjaśnił, że prace serwisowe zaplanowano „w nocy z soboty na niedzielę od 0:00 do 4:00” i „w tym czasie utrudniona będzie obsługa większości funkcji związanych z naszymi kartami w Moim ING i ING Business”.
Bank poinformował, że „nie będzie można:
– aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać kart i nadawać kodów PIN; – zamówić kart płatniczych; – przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile; – dodać kart z poziomu portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay); – wykonać operacji na rachunku karty kredytowych; – nie będą działać pożyczki oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych”.
Dodał, że mogą także „wystąpić problemy z realizacją:
– transakcji kartami płatniczymi w bankomatach, wpłatomatach oraz terminalach płatniczych; – płatności kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS”.
ING przekazał klientom ponadto, że w niedzielę 10 listopada planuje przeprowadzenie prac technologiczno-serwisowych i w związku z tym „w godzinach 08.00 – 20.00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej”.
BNP Paribas
„Informujemy, że 13.11.2024 od godziny 22:00 do godziny 01:00, 14.11.2024 serwis www.bnpparibas.pl będzie niedostępny ze względu na zaplanowane prace serwisowe. Podczas przerwy możliwy będzie dostęp do systemów transakcyjnych, prezentowane będą numery infolinii oraz do zastrzegania kart” – napisał bank w komunikacie.
Credit Agricole
Bank podał, że „w nocy z soboty na niedzielę (9/10.11), od 23:00 do 7:00 nie będą dostępne:
– aplikacja mobilna, – CA24 eBank, – Strefa Biznesu – Przelew Online oraz Blik”.
„W tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na naszej infolinii wyłącznie zastrzeżesz kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie zaksięgujemy po zakończeniu przerwy” – napisano w komunikacie.
Dodano, że „jeśli w serwisie CA24 eBank lub CA24 Mobile czeka na Ciebie niepodpisana umowa, zatwierdź ją przed planowaną niedostępnością”, a „jeśli planujesz przelewy, zrób je wcześniej”.
„Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę. Dodatkowo w sobotę (23.11), od 2:00 do 21:00 nie będzie dostępny kantor w aplikacji” – czytamy w komunikacie.
Bank Pocztowy
„W dniu 09.11.2024 w godzinach od 07:00-13:00 w związku z pracami administracyjnymi mogą wystąpić krótkotrwałe utrudnienia w korzystaniu z kart płatniczych: brak możliwości przyłączenia karty do portfela cyfrowego XIAOMI PAY/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY” – poinformował bank.
W oddzielnym komunikacie przekazał też, że „w dniu 10.11.2024 w godz. od 04:30 do 09:30 oraz w dniu 12.11.2024 w godz. 05:00 – 06:00 i 18:00- 19:00 w związku z pracami serwisowymi, usługi Blik mogą być niedostępne”.