Biznes Fakty
Wyniki TVN24, tvn24.pl i „Faktów” TVN w grudniu. Dziękujemy!
Stacja TVN24 w grudniu 2024 roku była najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju z 5,2 procent udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4. roku życia) – wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement. "Fakty" TVN były najchętniej wybieranym serwisem informacyjnym, a portal tvn24.pl – najczęściej czytaną witryną newsowych stacji telewizyjnych. Także cały 2024 rok TVN24 i "Fakty" TVN zakończyły na czele zestawień w swoich kategoriach.
TVN24 w grudniu 2024 roku była najchętniej oglądaną telewizją informacyjną w kraju, osiągając 5,2 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4. roku życia). Za stacją TVN24 znalazły się TV Republika (4,8 proc.), TVP Info (1,5 proc.) i Polsat News (1,4 proc.)
TVN24 była również liderem w kategorii wiekowej 20-54 lat, osiągając 3,1 proc. udziału w widowni. Kolejne były TV Republika (2,4 proc.), Polsat News (1,1 proc.) oraz TVP Info (0,8 proc.).
Zasięg techniczny dla stacji – według danych z listopada 2024 roku – wynosił w przypadku TVN24 – 75 proc., TV Republika – 82,6 proc., TVP Info – 99,7 proc., a Polsat News – 72,7 proc.
"Fakty" TVN liderem
Średni dzienny udział rynkowy „Faktów” TVN wyniósł 20,1 proc. w kategorii ogólnej 4+. Wynik ten obejmuje zarówno TVN, TVN24 BiS, jak i oglądanie tego samego dnia z przesunięciem czasowym (VOSDAL). Serwis „i9:30” (TVP1, TVP Info, TVP Polonia) – osiągnął wynik 13,3 proc., „Wydarzenia” Polsatu (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24) miały wynik 13,1 proc., zaś „Dzisiaj” TV Republika – 6,5 proc.
Z kolei w grupie wiekowej 20-54 lata „Fakty” TVN w minionym miesiącu miały 20,0 proc. udziału w rynku, przy 14,5 proc. udziału „Wydarzeń” Polsatu, 9,0 proc. – „i9:30” TVP oraz 3,5 proc. – „Dzisiaj” TV Republika.
Najchętniej odwiedzany serwis
Z danych Gemius/PBI Mediapanel (internauci 7+) wynika, że portal tvn24.pl był najchętniej odwiedzanym serwisem, jeśli chodzi o całe domeny telewizji newsowych. W grudniu 2024 roku odwiedziło go ponad 8,6 miliona użytkowników (8 647 236).
Na drugim miejscu znalazł się polsatnews.pl z ok. 6,3 miliona użytkowników (6 297 426), a na trzecim – tvp.info z ok. 2,7 miliona użytkowników (2 728 080).
Dane z całego roku
W całym 2024 roku kanał TVN24 również był liderem, osiągając 6,0 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4. roku życia). Za stacją TVN24 znalazły się TV Republika (3,8 proc.), Polsat News (1,6 proc.) i TVP Info (1,4 proc.).
Najlepszy wynik TVN24 osiągnęła także w grupie 20-54 (3,8 proc.). Pozostałe stacje osiągnęły wyniki na poziomie: 1,8 proc. – TV Republika, 1,2 proc. – Polsat News i 0,8 proc. – TVP Info.
„Fakty” TVN także mogły pochwalić się pierwszym miejscem, jeżeli chodzi o oglądalność serwisów informacyjnych w całym 2024 roku. W grupie ogólnej „Fakty” TVN osiągnęły poziom oglądalności 21,3 proc. Wynik ten obejmuje zarówno TVN, TVN24 BiS, jak i oglądanie tego samego dnia z przesunięciem czasowym (VOSDAL).
Serwis „i9:30” (TVP1, TVP Info, TVP Polonia) osiągnął wynik 13,5 proc., „Wydarzenia” Polsatu (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24) miały wynik 12,1 proc., zaś „Dzisiaj” TV Republika – 5,1 proc.
Z kolei w grupie wiekowej 20-54 lata „Fakty” TVN w zeszłym roku miały 22,1 proc. udziału w rynku, przy 13,2 proc. „Wydarzeń” Polsatu, 9,7 proc. – „i9:30” TVP oraz 2,8 proc. – „Dzisiaj” TV Republika.