Chery w Polsce: ekspansja chińskiego giganta motoryzacyjnego w Europie

Chiński potentat motoryzacyjny, szczycący się prawie trzema dekadami doświadczenia, wkracza na rynek europejski, zaczynając od Polski. Marka, która w 2024 r. odnotowała sprzedaż ponad 2,6 mln pojazdów na całym świecie, ma na celu zdobycie sympatii kierowców poprzez dostarczanie najnowocześniejszych technologii, przyjaznych dla środowiska rozwiązań i atrakcyjnego stosunku ceny do jakości. Rozmawiamy z Binbao Hongiem, kierownikiem marki CHERY, o zawiłościach strategii ekspansji, innowacjach technologicznych CHERY i podejściu do sukcesu na rynku polskim.

2f3b6f092bf0564931cced4b64554b68, Biznes Fakty
Chery w Polsce: ekspansja chińskiego giganta motoryzacyjnego w Europie
  • CHERY wybrało Polskę jako cel swojej ekspansji ze względu na jej ogromny potencjał wzrostu i zainteresowanie zrównoważonymi SUV-ami, a także strategiczne położenie naszego kraju.
  • Do końca roku w całej Polsce otwartych zostanie 25 salonów, w których klienci będą mogli m.in. korzystać z zaawansowanych technologicznie humanoidalnych robotów Aimoga.
  • Początkowo marka wprowadzi na rynek cztery modele SUV-ów, a kolejne mają zostać zaprezentowane do końca roku.
  • CHERY prezentuje innowacyjne rozwiązanie hybrydowe, które charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.

Business Insider Polska: CHERY wchodzi na polski rynek w momencie, gdy europejski sektor motoryzacyjny jest mocno skoncentrowany na elektryfikacji i technologiach hybrydowych. Co skłoniło Państwa do wyboru Polski jako punktu startowego dla ekspansji europejskiej?

Binbao Hong, Brand Manager CHERY: Polska jest dla nas kluczowym rynkiem ze względu na znaczące możliwości wzrostu i rosnący apetyt na nowoczesne, przyjazne dla środowiska SUV-y. Naszym celem jest oferowanie polskim konsumentom pojazdów, które płynnie łączą zaawansowaną technologię, komfort i świadomość ekologiczną. Wierzymy, że nasza oferta będzie zgodna z oczekiwaniami polskich kierowców. Ponadto strategiczne położenie Polski zwiększa efektywny wzrost sprzedaży i usług, w tym logistyki. Obserwujemy również dużą gotowość do przyjmowania postępów technologicznych, co idealnie wpisuje się w filozofię CHERY.

Cele wzrostu CHERY w Polsce obejmują utworzenie około 25 salonów wystawowych do końca roku. To śmiała ambicja. Jakich innowacji możemy się spodziewać w tych lokalizacjach?

Nasze salony wystawowe przekroczą granice tradycyjnych punktów sprzedaży, ewoluując w prawdziwe centra współczesnych technologii i innowacji. Oprócz zwykłych opcji oglądania, kupowania i serwisowania pojazdów, klienci będą mogli cieszyć się zupełnie nowym poziomem obsługi, przede wszystkim dzięki zaawansowanym humanoidalnym robotom Aimog . Te innowacje zapewnią niespotykane dotąd w Polsce wrażenia zakupowe, wyznaczając nowe standardy innowacji i komfortu obsługi klienta.

Które konkretnie modele samochodów CHERY będą dostępne w Polsce w momencie premiery?

Planujemy oficjalnie zadebiutować na polskim rynku pod koniec czerwca, początkowo oferując cztery różne modele SUV-ów: TIGGO 7, TIGGO 7 PHEV, TIGGO 8 i TIGGO 8 PHEV. TIGGO 7 i TIGGO 8 to modele benzynowe z silnikiem 1.6 TGDI połączonym ze skrzynią biegów 7DCT. Z kolei TIGGO 7 PHEV i TIGGO 8 PHEV będą wyróżniać się najnowszą technologią CHERY SUPER HYBRID, integrując silnik 1.5 TGDI ze specjalistyczną hybrydową skrzynią biegów (DHT). Ponadto polscy konsumenci mogą spodziewać się dwóch dodatkowych modeli – TIGGO 4 i TIGGO 9, których premiera jest przewidywana już pod koniec 2025 roku.

Baae2973cd82de6644840a151f73cc4f, Biznes Fakty
CHERY w Polsce: ekspansja chińskiego giganta motoryzacyjnego do Europy

Wspomniałeś o zaawansowanych technologiach. Jedną z najbardziej fascynujących cech jest system CSH (CHERY Super Hybrid). Czym on dokładnie jest i czym wyróżnia się na tle konkurencji?

System CHERY Super Hybrid (CSH) to nasze najnowocześniejsze, opatentowane rozwiązanie hybrydowe. Został on starannie opracowany, aby zapewnić wyjątkową elastyczność jazdy wraz z wiodącą w branży efektywnością energetyczną. Ten przełomowy system wyróżnia się na tle konkurencji, oferując trzy różne tryby zasilania – czysto elektryczny, hybrydowy i paliwowy – zapewniając optymalną wydajność w różnych warunkach jazdy.

Po pełnym naładowaniu tryb hybrydowy zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 0,8 litra na 100 km, podczas gdy tryb Pure Electric osiąga niemal zerowe zużycie. Nawet działając głównie na silniku spalinowym w trybie podtrzymywania ładowania, pojazd wyposażony w CSH pozostaje bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa niż konwencjonalne samochody napędzane benzyną.

Centralnym elementem systemu CSH jest hybrydowy silnik CHERY piątej generacji, jednostka 1.5T-GDI, która może pochwalić się imponującą sprawnością cieplną do 44,5%, maksymalizując wydobycie mocy z każdej kropli paliwa i ustanawiając globalne standardy. Uzupełnieniem tego silnika jest funkcja inteligentnego zarządzania energią, która umożliwia kierowcom ręczne dostosowywanie rozdziału mocy zgodnie z ich konkretnymi wymaganiami dotyczącymi jazdy – na przykład aktywację koordynacji hybrydowej podczas jazdy autostradą lub przełączenie na napęd elektryczny podczas poruszania się w ruchu miejskim.

Co ciekawe, pojazdy wyposażone w CSH oferują całkowity zasięg jazdy do 1200 km na jednym zbiorniku, co ułatwia dalekie podróże po Europie. Ponadto 90 km zasięgu na samym napędzie elektrycznym wygodnie mieści się w średniej

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *