Biznes Fakty
Co planuje polski gigant ubezpieczeniowy? Ma ambitne plany.
Największy polski ubezpieczyciel w swojej nowej strategii umacnia pozycję lidera zarządzania ryzykiem o wielkiej skali i kładzie duży nacisk na dalszą cyfryzację.
- Nowa strategia Grupy PZU to uproszczenie struktury, koncentracja na biznesie ubezpieczeniowym, cyfryzacja i ekspansja w sektorze zdrowotnym;
- Platforma mojePZU jako centralny kanał dla klientów, wzrost użytkowników do 8 mln osób, 18-procentowy roczny wzrost liczby użytkowników;
- Zaawansowane technologie i innowacje, czyli rozwój interakcyjnego CRM nowej generacji, wykorzystanie AI w likwidacji szkód i taryfikacji oraz pilotaż Asystenta AI.
„Z pewnością przyszłość” – nowa strategia Grupy PZU na lata 2025-2027 zakłada uproszczenie struktury Grupy (w tym aktywów bankowych), koncentrację na biznesie ubezpieczeniowym, cyfryzację i ekspansję w sektorze zdrowotnym, w który chce zainwestować do 1 mld złotych.
W efekcie realizacji strategii największa polska firma ubezpieczeniowa dostarczy klientom kluczowe wartości: numer 1 w rekomendacjach klientów (NPS) na rynku w produktach i obsłudze, serwis mający wpływ na dobrostan fizyczny i psychiczny dzieci oraz dorosłych poprzez działania edukacyjne i prewencję, a także nowoczesny cyfrowy ekosystem mojePZU z ofertą Grupy.
Celem jest również zwiększanie świadomości i korzystania z ubezpieczeń wśród Polaków oraz budowanie pozytywnej percepcji branży ubezpieczeniowej.
Centrum relacji z klientem w mojePZU
Ważnym elementem budującym biznes będzie skoncentrowanie relacji z klientami w cyfrowej platformie mojePZU. Już teraz oferuje ona klientom przejrzyste zarządzanie polisami w jednym miejscu, a także szeroki dostęp do oferty Grupy. W tym roku klienci zgłosili już w mojePZU ponad 500 tys. szkód i świadczeń oraz umówili 4,7 mln wizyt w ambulatoriach.
Dzięki umocnieniu roli mojePZU jako centralnego kanału dla klientów Grupa osiągnie wzrost użytkowników do 8 mln osób. Obecnie z serwisu korzysta 4,9 mln klientów ubezpieczyciela. Zakładany jest więc 18-procentowy roczny wzrost liczby użytkowników. O 50 proc. zwiększy się także liczba logowań do serwisu. Będą w nim dostępne kluczowe ścieżki klienta. W perspektywie najbliższych trzech lat mojePZU stanie się platformą jeszcze mocniej wspierającą omnikanałowy model sprzedaży.
Zaawansowane technologie: nowe poziomy doskonałości operacyjnej i innowacje
Nowa strategia Grupy PZU zakłada intensywny rozwój interakcyjnego CRM nowej generacji, bazującego na zdarzeniowości i reakcji w czasie rzeczywistym. Dzięki niemu łączone będą informacje wynikające z aktywności klienta w serwisach PZU z danymi z CRM i ubezpieczyciel będzie proponować takie scenariusze, czyli np. treść, kanał, formę i moment kontaktu, który będzie bardziej adekwatny do kontekstu i sytuacji klienta. Celem jest budowa interakcyjnego CRM nowej generacji, umożliwiającego hiperpersonalizację w czasie rzeczywistym oraz aktywne zarządzanie relacjami w digital.
W nową strategię wpisana jest także konsekwentna transformacja Grupy PZU przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Już teraz ubezpieczyciel korzysta z powodzeniem z AI m.in. w obszarze likwidacji szkód. Przy użyciu narzędzi wykorzystujących AI przeprocesowano już szkody o wartości około 10 mld zł, co przyniosło PZU istotne oszczędności.
Celem na najbliższe trzy lata jest skalowanie technologii oraz wprowadzenie rozwiązania AI w taryfikacji, a także duży pilotaż Asystenta AI.
PZU planuje również dalszy rozwój platformy współpracy ze startupami, jaką od kilku lat jest program PZU Ready for Startups. Dotychczasowa współpraca z młodymi firmami technologicznymi przyniosła już PZU ponad 200 mln zł dodatkowego wyniku przy 76 zrealizowanych projektach. Ubezpieczyciel chce dotrzeć do szerszej grupy perspektywicznych startupów, oferując im wsparcie przy wdrażaniu innowacji.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło