Biznes Fakty
Cyfryzacja głosu i wizerunku. Polski biznes wkracza w nową erę komunikacji dzięki AI
Rozwiązania oparte o AI otworzyły nowy rozdział w tworzeniu spersonalizowanych treści audio i wideo, oszczędzają czas potrzebny na ich produkcję nawet o 80 procent.
- Nieustannie rośnie zapotrzebowanie na treści multimedialne, wideo i podcasty to najpopularniejsze formaty w mediach, a technologie AI wspierają ich efektywne tworzenie.
- Sztuczna inteligencja umożliwia dziś tworzenie cyfrowych awatarów, które mogą precyzyjnie odtwarzać indywidualny głos człowieka, co przekłada się na ich rosnące zastosowanie w sprzedaży i marketingu.
- Najnowsze rozwiązania umożliwiają tworzenie materiałów marketingowych w wielu językach, co oznacza oszczędności oraz zwiększenie zasięgu oddziaływania na skalę globalną.
- Cyfryzacja ludzkiego głosu i wizerunku to przełomowy krok w tworzeniu treści i komunikacji z różnymi odbiorcami na dużą skalę
Tempo zmian technologicznych nie przestaje zaskakiwać. Rozwiązania oparte o narzędzia sztucznej inteligencji już dawno zeszły z kart powieści science-fiction i stały się częścią biznesowej codzienności. Od momentu, gdy w 1956 roku na Uniwersytecie Stanforda w Krzemowej Dolinie narodziło się pojęcie „Artificial Intelligence”, rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji bezpowrotnie wpłynęły na kształt świata. Nie ma obszarów, w których algorytmy AI nie wspierałyby człowieka: od analizy ryzyka w bankowości, przez diagnostykę medyczną, wykrywanie chorób, wsparcie przy tworzeniu nowych leków, po automatyzację procesów produkcyjnych w fabrykach. Nawet tegoroczne nagrody Nobla z fizyki, a zwłaszcza z chemii, były związane z osiągnięciami w zakresie AI.
Cyfrowe awatary AI: automatyzacja i personalizacja
Algorytmy sztucznej inteligencji są powszechnie wykorzystywane w e-commerce przy rekomendacji produktów, optymalizacji cen czy automatyzacji obsługi. Teraz zmieniają charakter komunikacji, która nabiera nowego i bardziej spersonalizowanego charakteru. Automatyczne rozwiązania głosowe, takie jak wirtualni asystenci, to tylko wierzchołek góry lodowej. Sztuczna inteligencja umożliwia dziś tworzenie cyfrowych awatarów, które mogą precyzyjnie odtwarzać indywidualny głos człowieka, co przekłada się na ich rosnące zastosowanie w sprzedaży i marketingu.
Najnowsze rozwiązania umożliwiają tworzenie materiałów marketingowych w wielu językach, co oznacza oszczędności oraz zwiększenie zasięgu oddziaływania na skalę globalną. Takie podejście pozwala na skrócenie czasu produkcji materiałów audio-wideo nawet o 80 proc., wynika z szacunków Sales Intelligence, która jako jedna z pierwszych na polskim rynku dostarcza dopasowane do potrzeb rozwiązania w tym zakresie. – Cyfryzacja ludzkiego głosu i wizerunku to przełomowy krok w tworzeniu treści i komunikacji z różnymi odbiorcami na dużą skalę. Możliwość stworzenia podcastu czy materiału wideo i to w dowolnym języku, to bezprecedensowa oszczędność czasu. Dzięki AI możemy zautomatyzować procesy bez utraty jakości i autentyczności kontaktu, co otwiera przed firmami możliwości, których granicę wyznacza tylko wyobraźnia twórców – wyjaśnia Wiktor Mazur, Członek Zarządu notowanej na GPW Digitree Group oraz Prezes Zarządu Sales Intelligence.
AI jako istotny element strategii marketingowej
Nieustannie rośnie zapotrzebowanie na treści multimedialne, wideo i podcasty to najpopularniejsze formaty w mediach, a technologie AI wspierają ich efektywne tworzenie. Aż 60 proc. słuchaczy podcastów w Polsce korzysta z nich regularnie, z czego 84 proc. łączy je z innymi czynnościami, wynika z raportu Eurozet [1]. Podcasty stają się istotnym elementem strategii komunikacyjnej marek, oferując możliwość budowania relacji oraz pozycji eksperckiej, zwiększając przy tym lojalność klientów. Ten sam trend dotyczy wideo, które dla 69 proc. konsumentów jest preferowanym nośnikiem informacji o produkcie, i zwiększa konwersję na stronach docelowych nawet o 80 proc.[2].
Czy możemy wyobrazić sobie świat, w którym materiały wideo i podcasty powstają szybko i bez konieczności pojawiania się przed kamerą? Czy to koniec z czasochłonnym planowaniem, ustawianiem kamery, światła i powtarzaniem prób nagraniowych? Czy kwestie związane z wyglądem, makijażem przed kamerą mogą zejść na drugi plan? Pozytywna odpowiedź na pytania wskazuje na potencjał związany z rozwojem technologii cyfryzacji wideo.
Cyfrowy awatar zawsze prezentuje się odpowiednio. Wystarczy zaufać nowej technologii i wiedzy specjalistów, którzy wykorzystują swoje doświadczenie oraz współpracę z czołowymi dostawcami narzędzi AI. – Cyfryzacja głosu i wizerunku pozwala przenieść komunikację na nowy poziom, eliminując stres oraz potrzebę tradycyjnych nagrań i wielokrotnych poprawek. Dzięki sztucznej inteligencji potrafimy tworzyć treści szybciej i sprawniej, co znacząco wpływa na efektywność działań marketingowych. AI to katalizator, który przekształca dane w przyciągające uwagę materiały, które odpowiadają na potrzeby klientów i spełniają najwyższe standardy jakości – zauważa Tobiasz Wierzbicki, Brand Manager w Sales Intelligence.
Komunikacja z myślą o kliencie
Cyfryzacja głosu i wizerunku jest procesem obejmującym zaawansowaną analizę języka naturalnego (Natural Language Processing), generowanie treści, edycję obrazu i dźwięku. Kluczową rolę odgrywa współpraca z czołowymi dostawcami technologii AI, co pozwala na pełną kontrolę nad finalnym produktem od koncepcji, poprzez edycję, aż po publikację gotowego produktu, w efekcie zapewniając wysoką jakość. Cyfrowa produkcja treści multimedialnych już zmienia reguły gry, wchodząc do mainstreamu marketingowego, otwiera drzwi do efektywnej, wielokanałowej komunikacji. – Konsument zawsze oczekiwał komunikacji dostosowanej do swoich potrzeb, co dotąd było możliwe głównie w bezpośrednich kontaktach. Teraz, przekształcając wizerunek i ludzki głos w zautomatyzowane narzędzia biznesowe, każda firma będzie mogła dopasować się do indywidualnych potrzeb klientów w sposób dotąd nieznany. Jeśli coś możemy nazwać rewolucją, niewątpliwie będzie nią cyfrowa produkcja multimediów – zauważa Mateusz Jeżyk, COO Sales Intelligence.
Nowoczesne podejście do audio marketingu
Jednym z pionierskich przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia treści audio jest projekt „Rekla_mowa” – podcast stworzony przez Sales intelligence dla SARE – jednej z marek Grupy Kapitałowej Digitree Group – z myślą o dostarczeniu treści edukacyjnych i inspiracji z zakresu marketingu. Dzięki współpracy z dostawcami najnowszych modeli AI, projekt powstał w zaledwie tydzień i od razu trafił na platformy YouTube oraz Spotify. Tworzenie dialogów i treści z użyciem cyfrowych głosów odbywa się dość szybko i płynnie, ale by zachować odpowiednią dozę autentyczności, niezbędne jest zaangażowanie uczestników materiału audio. Projekt pokazuje, jak AI może wspierać działania specjalistów, optymalizować procesy produkcji, a jednocześnie pozostawić kreatywność i indywidualność w rękach ludzi.
W dyskusji o autentyczności w audio marketingu nie sposób pominąć audycji w Radiu OFF z Krakowa, w której dzięki cyfrowej technologii odtworzono głos Wisławy Szymborskiej. Wywiad z nieżyjącą poetką wywołał dyskusję na temat odpowiedzialności dziennikarzy wykorzystujących sztuczną inteligencję oraz o granicy między technologicznymi nowościami a autentycznością w mediach. Digitree Group korzysta z AI we współpracy partnerskiej z czołowymi dostawcami tej technologii, wykorzystując narzędzie do wspierania jej ekspertów, klientów i wzbogacenia oferty Grupy. „Rekla_mowa” to dowód na to, że sztuczna inteligencja usprawnia twórczą pracę, optymalizuje procesy, nie zapominając o ludzkim aspekcie komunikacji.
[1] https://newsroom.eurozet.pl/308187-znaczacy-wzrost-sluchalnosci-podcastow-w-polsce-raport-cz-1
[2] https://www.demandsage.com/video-marketing-statistics/
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał komercyjny na zlecenie marki Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER
Materiał promocyjny
Polska odpowiedź na globalne wyzwania biznesowe. Nowoczesne rozwiązania do zarządzania firmą
dzisiaj 12:56 Nowe technologie
Nvidia zalicza porażkę. Najnowsze chipy AI przegrzewają serwery
wczoraj 21:46 Nowe technologie
Sztuczna inteligencja poważnym zagrożeniem w 2025 r. Ostrzega gigant technologiczny
wczoraj 10:13 Nowe technologie
Masz takie hasło? Lepiej je zmień. Lista najgorszych haseł tego roku
wczoraj 10:09 Nowe technologie
AI zmieni pracę w cyberbezpieczeństwie. To stwarza nowe ryzyka
wczoraj 10:08 Tylko u nas Nowe technologie
Zarządzaj ryzykiem, nie kryzysem. Raport o cyberbezpieczeństwie dla firm [POBIERZ]
wczoraj 10:06 Materiał promocyjny
Cyberbezpieczeństwo to dziś pilna sprawa dla firm. "Kiedyś cyberprzestępca musiał być specjalistą. Dziś wystarczy myszka i karta kredytowa"
wczoraj 08:00 Nowe technologie
Elon Musk skutecznie ich zniechęcił. Miliony osób, w tym fani Taylor Swift, uciekają z X do nowej "oazy"
niedziela 15:30 Nowe technologie
Rewolucja w projektowaniu samolotów. Tak mają wyglądać po 2030 r.
niedziela 13:15 Nowe technologie
Ofiara sztucznej inteligencji zwalnia pracowników. "Po co im teraz płacić?"
sobota 20:09 Nowe technologie
Raport Business Insider Polska i PZU ujawni skalę cyberataków i wskaże, jak firmy mogą chronić swoje dane
czwartek 17:18 Nowe technologie
Ile zaoszczędzisz, zastępując pracowników agentami AI? Gigant udostępnił kalkulator
czwartek 06:49 Materiał promocyjny
Termomodernizacja a transformacja energetyczna
środa 14:11 Nowe technologie
Płatny Facebook i Instagram także w Polsce. Można taniej, ale jest haczyk
12.11.2024 Nowe technologie
Apple wskazuje trzy czynniki ryzyka dla swojej działalności. Eksperci pytają: co dalej po iPhonie?
12.11.2024 Nowe technologie
AI zmieni polski rynek. "Jeśli dziś tworzylibyśmy wspólnie firmę, byłaby ona maksymalnie autonomiczna" [WYWIAD]
12.11.2024 Materiał promocyjny
Jak oszczędzać na zakupach? Sprawdź 9 praktycznych porad i wydawaj mniej
12.11.2024 Nowe technologie
Jak leki na odchudzanie sfinansowały superkomputer. Współpraca króla Danii z królem AI
11.11.2024 Nowe technologie
Rusza wyścig o to, co pierwsze zastąpi nas przy komputerze. Google przez przypadek pokazał, nad czym pracuje
11.11.2024 Tylko u nas Nowe technologie
Drogi prąd spowalnia inwestycje w data center. "Badamy najnowsze rozwiązania w zakresie zasilania" [WYWIAD]
10.11.2024 Nowe technologie
Chiny w trudnym położeniu po wygranej Donalda Trumpa. TikTok, Huawei i Baidu walczą z sankcjami
10.11.2024 Nowe technologie
Gwóźdź do trumny dla Intela. Nvidia ma wejść na rynek komputerów ze sztuczną inteligencją
09.11.2024 Nowe technologie
Donald Trump pomoże miliarderom w realizacji planów z AI. Postawi na energię jądrową
08.11.2024 Nowe technologie
Niemcy nie pojawią się na szczycie klimatycznym. Olaf Scholz tłumaczy
07.11.2024 Nowe technologie
Technologiczny gigant podpisał umowę z polskim ośrodkiem sztucznej inteligencji
07.11.2024 Nowe technologie
Ludzie wieszczyli śmierć Twittera. Hasztagi zniknęły, Elon Musk triumfuje
07.11.2024 Tylko u nas Nowe technologie
Donald Trump zyskał wsparcie miliarderów. Oto kto najbardziej skorzysta
07.11.2024 Nowe technologie
Bezwzględna Dolina Krzemowa. Inwestycje w AI finansowane zwolnieniami pracowników
06.11.2024 Materiał promocyjny
25 lat innowacji w myciu przemysłowym
05.11.2024 Nowe technologie
Rozwój AI, kryptowaluty i prywatność danych. Oto co proponuje Kamala Harris, a co Donald Trump
05.11.2024 Materiał promocyjny
Służbowy laptop do prywatnych celów – jak zadbać o cyberbezpieczeństwo firmy?
04.11.2024 Nowe technologie
Intel w rozsypce i na drodze do pierwszej straty rocznej od 1986 r. "Nie nadaje się"
04.11.2024 Tylko u nas Nowe technologie
Doradzał brytyjskiej armii i ma 25 lat doświadczenia w cyberbezpieczeństwie. "AI znacznie ułatwi przeprowadzanie ataków" [WYWIAD]
03.11.2024 Nowe technologie
Szybkie odpowiedzi na złożone pytania — ale co z tego? Wrażenia z wyszukiwania w ChatGPT
02.11.2024 Nowe technologie
Żabka? Nic ciekawego. Najlepszym debiutem roku jest Reddit, choć kolosalny zysk budzi poważne kontrowersje
02.11.2024 Nowe technologie
Duża awaria w czołowym banku w Polsce. "Nie idzie się zalogować"
28.10.2024 Nowe technologie
Logitech chciał "myszy na abonament", ale ostatecznie zachował zdrowy rozsądek. Teraz zaskakuje prognozami
27.10.2024 Nowe technologie
Agenci AI mogą robić o wiele więcej niż tylko odpowiadać na zapytania. To wpłynie na rynek pracy
27.10.2024 Nowe technologie
Google Chrome jest liderem rynkowym, ale na co dzień preferuję coś innego [OPINIA]
26.10.2024 Nowe technologie
Szef Apple zapowiada technologie "odmieniające życie". Sami pracownicy wątpią
26.10.2024 Materiał promocyjny
Jakie cechy są niezbędne, aby dostać pracę kontrolera ruchu lotniczego? "Szkolenie trwa dwa lata"
25.10.2024 Tylko u nas Nowe technologie
Izera dostała od rządu kluczowe terminy. Spółka: są nierealne
25.10.2024 Nowe technologie
Wyszukiwarka AI obiecywała rewolucję. Teraz Perplexity walczy z pozwami i ma przed sobą ponurą przyszłość
24.10.2024 Materiał promocyjny
Wodór i autonomia. Autobusy przyszłości w Targach Kielce
24.10.2024 Nowe technologie
AI na giełdzie pomaga w analizie, a nawet wskaże akcje warte zakupu. Obiecujące początki
24.10.2024 Nowe technologie
Zamiast pracownika wystarczy dostawić komputer. Agent AI przejmie kontrolę nad myszką i klawiaturą
23.10.2024 Nowe technologie
Ten plan ma sprawić, że Microsoft pokona Apple'a i Google'a w sektorze AI
23.10.2024 Nowe technologie
Facebook i Instagram rozpoczynają walkę z reklamami żerującymi na celebrytach
22.10.2024
Źródło