Klienci czterech banków muszą uważać. Na to oszustwo łatwo się nabrać

Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzanie danych i pieniędzy. Tym razem wysyłają do klientów smsy z informacją, że niedługo wygaśnie ich aplikacja mobilna. Warto uważać, żeby nie dać się złapać.

C4ed996e19d302b55de90ed00f433523, Biznes Fakty
Klienci czterech banków muszą być bardzo ostrożni. | Foto: Marek BAZAK/East News / East News

O sprawie informuje Niebezpiecznik. Klienci czterech banków: Santandera, ING, BNP Paribas i Alior Banku otrzymują wiadomości, w których nadawca pisze o wygaśnięciu aplikacji mobilnej.

Sugeruje też, by aktywować nową, klikając w podany w treści adres strony internetowej.

„Zawarty w wiadomości link kieruje na fałszywą stronę, udającą formularz logowania do bankowości ING. Po podaniu loginu, od ofiary wyłudzany jest PESEL. Tego typu dane, wraz z innymi informacjami wyłudzonymi przez przestępców od ofiary przestępcy mogą posłużyć do aktywacji aplikacji mobilnej banku na kontrolowanych przez oszustów smartfonach. To z kolei może doprowadzić do kradzieży środków z rachunku ofiary” – przestrzega Niebezpiecznik.

Eksperci podkreślają, by w takiej sytuacji zawsze patrzeć na adres strony, na którą zostaliśmy przekierowani. Jeśli i tak podaliśmy tam dane, to powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z infolinią banku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *