Biznes Fakty
Największy bank w Polsce ostrzega klientów. „To oszustwo”
PKO BP zwraca uwagę na kolejne próby oszustwa ze strony cyberprzestępców, którzy wysyłają wiadomości e-mail podszywające się pod bank.
W fałszywych wiadomościach, odnoszących się do aktywacji potwierdzenia mobilnego, znajduje się link przekierowujący do strony, gdzie oszuści próbują wyłudzić poufne informacje. „Ryzykujesz utratę pieniędzy i kontroli nad swoim kontem” — ostrzega bank.
Bank informuje, że oszuści korzystają z adresu e-mailowego przypominającego autentyczny, np. IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>, a temat wiadomości brzmi: „Aktywacja potwierdzenia mobilnego – Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług”.
Pobierz za darmo nasz raport i zapoznaj się z niezbędnymi dla firm poradami i najlepszymi praktykami w zakresie cyberbezpieczeństwa:
PKO BP ostrzega przed oszustami
W wydanym oświadczeniu bank przestrzega: „pod żadnym pozorem nie otwieraj załączników ani nie klikaj w linki w tego typu e-mailach. Kliknięcie może skutkować utratą pieniędzy i dostępu do konta bankowego”.
PKO BP przypomina również, że prawdziwe wiadomości z banku nigdy nie zawierają linków, a logując się do serwisu iPKO należy upewnić się, że adres strony jest poprawny. Ostrzeżenie dotyczy także fałszywych reklam w wynikach wyszukiwarek internetowych, które mogą wyglądać jak zwykłe wyniki, ale prowadzą do stron wyłudzających dane.
W razie jakichkolwiek podejrzeń związanych z bezpieczeństwem danych lub w przypadku podejrzenia nieautoryzowanego dostępu do konta bank zaleca natychmiastowy kontakt z infolinią lub osobistą wizytę w oddziale.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło