Biznes Fakty
Nissan pokazał „chłodną farbę”. Pomoże obniżyć temperaturę auta
Nissan zaprezentował światu coś, co nazwał „chłodną farbą”. Jej zadanie jest proste – ma chłodzić ludzi wewnątrz pojazdów. Zapowiedź firmy zbiegła się z rekordowo wysokimi temperaturami, które zapanowały w Japonii.
- Japoński producent aut od pewnego czasu pracował nad projektem tzw. chłodnej farby, która ma obniżać temperaturę wewnątrz pojazdów podczas jazdy w gorące dni
- Koncern Nissan zaprezentował swoją farbę, która — według przekazanych danych — obniżyła temperaturę paneli dachowych samochodów o 12 st. C, a wnętrza o 5 st. C
- Również Toyota eksperymentuje z lakierami, które zapewniają niższe temperatury w kabinie
- Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Koncern Nissan Motor Co. przetestował farbę na pojazdach poruszających się po tokijskim lotnisku Haneda, gdzie znajduje się wiele niezacienionych obszarów. Pojazdy ze specjalną farbą wyglądały jak zwykłe samochody, ale w dotyku były znacznie chłodniejsze.
Jak informuje Associated Press, „chłodna farba” Nissana obniżyła temperaturę paneli dachowych samochodów o 12 st. C, a wnętrza o 5 st. C. Materiały chłodzące są już szeroko stosowane w budynkach i innych przedmiotach. Chłodniejsze samochody mogą zmniejszyć zużycie klimatyzacji i zmniejszyć obciążenie cieplne silników i akumulatorów pojazdów elektrycznych.
x.com
Toyota Motor Corp. również eksperymentuje z lakierami, które zapewniają niższe temperatury w kabinie, koncentrując się głównie na kolorach, które załamują promienie słoneczne. Chłodny lakier Nissana lepiej odbija światło słoneczne, a także wytwarza fale elektromagnetyczne, które blokują promienie, przekierowując energię z dala od pojazdów.
Japoński producent aut opracowuje „chłodną farbę”, aby utrzymać kierowców w chłodzie
Jak informuje Associated Press, lakier Nissana został opracowany we współpracy z chińską firmą Radi-Cool, która stworzyła folię, tkaninę i powłokę redukującą ciepło. Radi-Cool współpracuje z wieloma innymi japońskimi firmami, oferując chłodzące czapki i parasole przeciwsłoneczne. Nissan jest jedynym japońskim producentem samochodów współpracującym z Radi-Cool.
Susumu Miura, kierownik Nissan Research Center, powiedział, że fale elektromagnetyczne emitowane przez farbę nie miały zauważalnego negatywnego wpływu na zdrowie ludzi. „Takie fale są wszędzie wokół nas. Moim marzeniem jest stworzenie chłodniejszych samochodów bez zużywania energii” — powiedział Susumu Miura, którego słowa przywołuje Associated Press.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło