Biznes Fakty
Nowy iPhone 16 z AI, ale bez fajerwerków. Czy taki był plan?
Nowy iPhone 16 firmy Apple ze sztuczną inteligencją wydaje się … trochę nudny. Ale może to właściwie dobra rzecz.
- iPhone 16 jest już dostępny, ale jego funkcje AI wydają się mało porywające, zwarzywszy na szum towarzyszący premierze
- Apple zakończyło swoje wydarzenie Glowtime w poniedziałek po południu
- Podczas wydarzenia Apple zaprezentowało również nowe słuchawki AirPods i zegarek Apple Watch Series 10
- Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Apple właśnie zadebiutował swoim długo wyczekiwanym iPhone’em 16, który będzie zawierał opcje sztucznej inteligencji. Funkcja ta jednak w rzeczywistości okazała się nie tak ekscytująca, jak ostatnie produkty AI zaprezentowane przez konkurencję.
Szum wokół Apple Intelligence przed wydarzeniem Glowtime sięgnął zenitu, ale CEO Tim Cook i inni dyrektorzy Apple przyjęli bardziej powściągliwe podejście podczas prezentacji nowego modelu.
Zgodnie z oczekiwaniami, sztuczna inteligencja była głównym tematem poniedziałkowego popołudnia. Przedstawiciele Apple spędzili większość pokazu podkreślając, jak iPhone 16 został „stworzony od podstaw, by zapewnić Apple Intelligence”.
Czytaj też: Najnowszy iPhone 16 wzbudza emocje. W końcu coś innowacyjnego
Dla mnie najbardziej interesującymi funkcjami AI, które pojawią się w nowym modelu, są narzędzia do pisania, emoji generowane przez sztuczną inteligencję oraz nowe inteligentne funkcje aparatu. Mimo to żadna z demonstracji nie wprawiła mnie w zachwyt, zwłaszcza biorąc pod uwagę efektowne zapowiedzi dużych graczy AI, takich jak OpenAI i Google, które prezentowały super inteligentnych asystentów z umiejętnościami konwersacji podobnymi do ludzkich.
Apple nie musi jednak od razu oszałamiać konsumentów produktem zmieniającym zasady gry i może to dobrze. Z liczbą 1,5 mld iPhone’ów na całym świecie (takie dane podaje Wedbush Securities) fundament spuścizny Steve’a Jobsa jest wystarczająco solidny.
Mając zaufanie klientów, którzy są już w ekosystemie Apple, może to oznaczać, że celem firmy nie jest przełamywanie granic w sztucznej inteligencji, a raczej ułatwienie życia użytkownikom Apple i wyścig z mniej dominującymi konkurentami.
Czytaj też: Najnowszy Apple Watch series 10 już jest. Więcej marketingu niż czegokolwiek innego
Wszystko to, czym musi zająć się Apple, obecnie już robi, i to lepiej niż prawie wszyscy inni. Sprawia, że nasze codzienne życie jest łatwiejsze. Ciężko to zademonstrować w 30-sekundowym pokazie prezentującym Apple Intelligence.
Być może jest to również kwestia optyki. Trudno jest pokazać w ekscytujący sposób, ile razy ktoś może potrzebować Siri wspomaganej przez ChatGPT, aby wyszukać coś bez konieczności wyjmowania telefonu, otwierania aplikacji i wpisywania pytania.
Tę myśl powtórzył partner zarządzający Deepwater Asset Management Gene Munster, który uczestniczył w wydarzeniu w Apple Park. Powiedział, że wideo z prezentacji nie oddaje sprawiedliwości nowej linii iPhone’a 16.
— To nowy paradygmat, który zmieni sposób, w jaki niemal wszyscy będą wchodzić w interakcje z technologią — przekonuje Munster.
Ta zmiana, którą Munster porównał do przejścia z telefonów z klapką na ekrany dotykowe, będzie stymulowana przez ludzi testujących produkty w sklepach Apple.
Wygląda na to, że Apple o tym wie.
Gigant technologiczny podobno zaczął informować swoich pracowników detalicznych o wszystkich rzeczach związanych z Apple Intelligence na kilka tygodni przed premierą iPhone’a 16. Wydaje się, że planem Apple jest to, by konsumenci sami przekonali się co do nowej technologii AI przed podjęciem decyzji o zmianie telefonu.
Okazuje się, że powolne i stałe tempo może być najlepszym sposobem na to, by uniknąć miana nudziarza.
Powyższy tekst jest tłumaczeniem z amerykańskiego wydania Insidera, przygotowanym w całości przez tamtejszą redakcję.
Tłumaczenie: Dorota Salus
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło