Płatny Facebook i Instagram także w Polsce. Można taniej, ale jest haczyk

Użytkownicy Instagrama i Facebooka zyskają możliwość wykupienia subskrypcji bez reklam. Meta stara się również uspokoić europejskich regulatorów.

1e231ec505f5192b8ff497da2d6706be, Biznes Fakty
Profilowanie użytkowników przez Meta będzie mniej precyzyjne (zdjęcie podglądowe) | Foto: RAMAN SHAUNIA / Shutterstock

Użytkownicy Instagrama i Facebooka w Europie będą mogli wybrać subskrypcję bez reklam. Rośnie natomiast presja ze strony regulatorów, aby konsumenci byli „mniej dokładnie profilowani” w internecie.

Właściciel platform, firma Meta, poinformował, że użytkownicy będą mogli również korzystać z darmowych subskrypcji z „mniej spersonalizowanymi reklamami”. Oznacza to, że reklamy będą, ale powinny być w mniejszym stopniu oparte na naszych zainteresowaniach czy historii przeglądania.

Będzie opcja bez reklam

Dla osób wybierających subskrypcje bez reklam Meta obniży miesięczną opłatę z 9,99 do 5,99 euro online oraz z 12,99 do 7,99 euro na urządzeniach mobilnych.

Anu Talus, przewodnicząca Europejskiej Rady Ochrony Danych, powiedziała: „mniej inwazyjne reklamy to świetna wiadomość”.

Aktywista na rzecz prywatności Max Schrems skomentował zaś, że „wątpi, że będzie to koniec problemów, z jakimi zmaga się Meta”, ignorując przepisy o ochronie prywatności w Unii Europejskiej.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *