Biznes Fakty
Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów
60 proc. klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy – wynika z badania GfK. Jedynie 1 proc. Polaków regularnie płaci za zakupy smartfonem.
Jak wynika z badania zrealizowanego pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK (Growth from Knowledge), Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym.
Wyjaśniono, że telefony komórkowe w sklepach głównie są wykorzystywane do sprawdzania informacji o produkcie. "Przyznaje się do tego 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie" – podano.
Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. "Przynajmniej raz z takiej możliwości skorzystało 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często" – dodano.
"Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet" – powiedział cytowany w komunikacie Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Z raportu wynika również, że z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się 49 proc. klientów centrów handlowych, a 25 proc. twierdzi, że było o tym informowanych wielokrotnie.
10 proc. respondentów deklaruje, że wykorzystuje własne urządzenia mobilne do płacenia za zakupy w kasie sklepu, a 1 proc. – że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.
Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów.
fos/ malk/