Biznes Fakty
Polacy obawiają się wzrostu cen. Nowe technologie zmieniają zakupy
Współczesny klient praktycznie podchodzi do wydatków, korzysta z nowych technologii, a najłatwiej dotrzeć do niego przez media społecznościowe – wynika z najnowszego raportu Strategy& w Polsce. Dojrzałe firmy wiedzą, że ukierunkowanie na potrzeby konsumenta to dziś priorytet.
Ostatnie lata miały duży wpływ na zmianę profilu polskiego konsumenta. Jak wynika z najnowszego raportu „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena – postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”, opublikowanego przez Strategy&, w Polsce aż 2/3 konsumentów obawia się dalszego wzrostu cen.
Aspekt finansowy to dziś najważniejszy element decyzji zakupowych (47 proc. wskazań). Na drugim miejscu są kwestie zdrowotne (44 proc.), a na trzecim te związane z klimatem (25 proc.).
Jesteśmy również coraz bardziej otwarci na nowe technologie. W Polsce 59 proc. osób regularnie robi zakupy przez urządzenia mobilne, podczas gdy średnia dla państw CEE to 50 proc. Media społecznościowe zaś są najskuteczniejszym kanałem dotarcia, szczególnie za pomocą reklam spersonalizowanych.
Polki i Polacy podczas zakupów chętnie korzystają też z narzędzi oferowanych przez sztuczną inteligencję, m.in. do rekomendowania produktów (45 proc. badanych). Nie ufamy jednak AI na tyle, aby powierzać jej ważniejsze zadania. Ponad połowa respondentów przyznaje, że w przypadku niezadowalającej odpowiedzi od chatbota chce natychmiastowej rozmowy z konsultantem.
Klientocentryczność to dziś podstawa
Badanie przeprowadzone przez Strategy& pokazuje, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Oczekują też od przedsiębiorców spersonalizowanej oferty i indywidualnego podejścia. Wie o tym doskonale Volkswagen Financial Services. Firma dostarczająca rozwiązania finansowe dla wszystkich marek samochodowych Grupy Volkswagen uważnie wsłuchuje się w oczekiwania swoich klientów i dba o dobre relacje z nimi.
Klientocentryczność to jeden z filarów działalności VW FS. Widać to chociażby w podejściu do wygody załatwiania przez klientów codziennych spraw. Volkswagen Financial Services stawia na digitalizację procesów, dbając jednocześnie, żeby w pełni wpisywały się one w oczekiwania klientów. Firma oferuje ubezpieczenia online, zapewniając przy tym możliwość uprzedniej rozmowy z agentem i analizę potrzeb w odniesieniu do zakresu ochrony – ostateczny wybór oferty polisy komunikacyjnej i płatność odbywają się już zdalnie, a cały proces trwa zaledwie kilka minut. Polisę i niezbędne dokumenty klient otrzymuje mailem. Dla jeszcze większej wygody również podpisanie umowy odbywa się przez internet. Jakie aspekty doświadczeń cyfrowych są najważniejsze dla klientów?
– Volkswagen Financial Services finansuje mobilność, umożliwia klientom korzystanie z wymarzonego auta bez zbędnych zmartwień i utrudnień. Ten sam cel stawiamy w obszarze digitalizacji, dlatego z pewnością na pierwszym miejscu należy wymienić intuicyjność i prostotę. To podstawowe oczekiwania klientów w odniesieniu do procesów online, których spełnienie jest już właściwie elementem higienicznym i warunkiem do tego, żeby klienci w ogóle chcieli korzystać z rozwiązań, jakie oferujemy – komentuje Anna Dunajewska, zarządzającą obszarami doświadczeń klientów, CRM oraz sprzedaży online w Volkswagen Financial Services.
Co ważne, Volkswagen Financial Services dba, aby wszystkie umowy i pisma były skonstruowane jak najbardziej zrozumiałym i przystępnym językiem. Najważniejsze informacje zawsze znajdują się na samym początku tekstu, a najbardziej istotne zapisy są dodatkowo wyróżnione wizualnie i graficznie. W dokumentach VW FS zwraca się bezpośrednio do klienta, a dzięki połączeniu i ujednoliceniu treści umowy zawierają mniejszą liczbę stron.
Firma wsłuchuje się w głosy klientów
Zmiany w sposobie konstruowania dokumentów zostały pozytywnie odebrane przez klientów. Volkswagen Financial Services wspólnie z pracownią Ipsos Poland na bieżąco bada preferencje i satysfakcję swoich konsumentów. Co więcej, gdy po podpisaniu umowy klient skontaktuje się z biurem obsługi lub złoży reklamację, firma za każdym razem sprawdza, co się wydarzyło. W przypadku, kiedy klient nie był zadowolony z usługi, konsultant kontaktuje się z nim, aby poznać szczegóły.
VW FS podkreśla, że perspektywa klienta jest kluczowa w rozwoju produktów i usług. Zanim nowy pomysł (zmiana procesu czy też nowy produkt) zostanie wprowadzony, dokonuje jego weryfikacji pod kątem znaczenia dla klienta. W tym celu przeprowadza badania oraz działania pilotażowe na wybranych grupach konsumentów.
Warto też dodać, że od ponad roku firma organizuje cykliczne wydarzenia „Fokus na klienta”. To realizowany raz na kwartał cykl sześciu indywidualnych wywiadów z klientami. Tematy do rozmów może zgłosić każdy pracownik, który potrzebuje poznać perspektywę konsumenta. Na podstawie wywiadów firma dostosowuje swoje działania i eliminuje ewentualne błędy.
– Każde nowe rozwiązanie poprzedzamy testami UX. Natomiast z doświadczenia wiem, że to nie wystarcza. Najbardziej wartościowy feedback spływa już po udostępnieniu rozwiązania klientom i to nie tylko od nich samych. Nasi klienci najchętniej korzystają z rozwiązań, które nazywamy „hybrydowymi” – łączą one doradztwo profesjonalisty z przeniesieniem części kroków zakupowych do świata online. Wartościowe wnioski, których wdrożenie istotnie wpływa na zadowolenie klientów, spływają więc również od sieci sprzedaży, która doskonale zna bariery klientów i wie, z jakimi trudnościami wracają, jakie pytania zadają – dodaje Anna Dunajewska.
Nowe oczekiwania klientów – nowe wyzwania dla firm
Polski konsument w 2024 r. to osoba świadoma swoich potrzeb. Firmy, które chcą pozostać konkurencyjne, muszą dostosować swoją ofertę do tych zmieniających się oczekiwań, oferując spersonalizowane usługi, transparentne procesy i wygodne narzędzia cyfrowe. Volkswagen Financial Services, poprzez swoje innowacyjne podejście do klientocentryczności i elastyczne rozwiązania finansowe, staje się przykładem przedsiębiorstwa, które rozumie i odpowiada na te potrzeby, oferując produkty i usługi dopasowane do współczesnego rynku.
– Pozycja numer 1, jaką utrzymujemy w obszarze finansowania samochodów osobowych, zobowiązuje nas do tego, żeby zapewniać klientom wyjątkowe doświadczenia. Trzymam kciuki za wszystkie firmy, które aktualnie są w transformacji lub ją planują. Głęboko wierzę, że to właściwa droga – podsumowuje ekspertka VW FS.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał reklamowy na zlecenie marki Volkswagen Financial Services Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER
Motoryzacja
Zapaść na rynku samochodów elektrycznych. Europa i USA mają problem
wczoraj 13:43 Motoryzacja
Nowy Peugeot 3008 to innowacyjny SUV typu fastback, który może namieszać
czwartek 11:00 Motoryzacja
Toyota opóźnia plany dotyczące samochodów elektrycznych w USA
czwartek 10:12 Motoryzacja
Najnowsze MINI już od 111 900 zł
wtorek 11:20 Motoryzacja
Bezpieczny i luksusowy. Taki właśnie jest Lexus NX
30.09.2024 Motoryzacja
Gigant motoryzacyjny stracił dziś miliardy dolarów. Fala zwolnień to nie wszystko
30.09.2024 Motoryzacja
Toyota bZ4X. Bezpieczna, bezemisyjna i bezkompromisowa
30.09.2024 Motoryzacja
Auta Toyoty w sam raz do ciasnego miasta. To modele do kupienia z bonusami
30.09.2024 Materiał promocyjny
Liderzy są wśród nas
23.09.2024 Motoryzacja
Załamanie na rynku aut elektrycznych. Popyt "szoruje po dnie"
22.09.2024 Motoryzacja
Hyundai rusza z wielką wyprzedażą. Suma korzyści sięga nawet 16 800 zł
20.09.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Izera z zielonym światłem od rządowej agencji. Ale budowa fabryki nie może ruszyć
20.09.2024 Motoryzacja
Ten wyjątkowy "dostawczak" jest produkowany w Polsce. Idealny partner do biznesu
19.09.2024 Motoryzacja
Co zrobić z zalanym autem? Niekoniecznie musi iść na złom
19.09.2024 Motoryzacja
BMW serii 3 po liftingu — nowoczesne, praktyczne i porywające
18.09.2024 Motoryzacja
Nadjeżdża Dacia Jogger! Sprawdziliśmy nową ofertę
18.09.2024 Motoryzacja
Eksperci ocenili skalę możliwych zwolnień w Volkswagenie. Tej decyzji się nie zatrzyma
16.09.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Volkswagen T-Cross – czy wiek dojrzały to zaleta?
10.09.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Nissan X-Trail – dobry SUV z ciekawym napędem
10.09.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Volvo EC40 – kompaktowy SUV w sportowym wydaniu
09.09.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Renault Espace, czyli SUV w długiej podróży
09.09.2024 Motoryzacja
Producenci aut boją się 2025 r. Grożą im potężne kary przez zbyt małą sprzedaż elektryków
07.09.2024 Motoryzacja
Tego dawno nie było. Duży spadek cen paliw w całym kraju
06.09.2024 Motoryzacja
Norwegia to zielona samochodowa wyspa. Europa daleko w tyle
05.09.2024 Motoryzacja
Gigant wycofuje się z produkcji wyłącznie elektryków. "Nie jesteśmy dogmatyczni"
04.09.2024 Motoryzacja
Nowy Ford Puma — przestronny miejski SUV
04.09.2024 Motoryzacja
Hyundai KONA i IONIQ 5 — futuryzm w elektryzującym wydaniu
04.09.2024 Motoryzacja
Berlin kontra Volkswagen? Rośnie napięcie w Niemczech
03.09.2024 Motoryzacja
Luksus przybiera różne kształty. Poznaj pięć modeli Lexusa
02.09.2024 Motoryzacja
Trzy SUV-y premium marki Lexus. Każdy z nich ma w sobie coś wyjątkowego
02.09.2024 Motoryzacja
Nowy Countryman JCW. Co znajdujemy w najbardziej pożądanej linii MINI?
02.09.2024 Motoryzacja
Co można przewozić w bagażniku samochodu? Za to grozi mandat
02.09.2024 Motoryzacja
Jaki jest zasięg samochodów elektrycznych? Z roku na rok rośnie
02.09.2024 Motoryzacja
Motocykliści stosują metodę "na Ukraińca", żeby uniknąć mandatów
01.09.2024 Motoryzacja
Auto zabrane za jazdę po alkoholu. Pierwszy taki przypadek w Polsce
29.08.2024 Motoryzacja
Nowy VW Passat. Jeszcze lepsza jakość, więcej możliwości
28.08.2024 Motoryzacja
Hyundai Santa Fe — SUV gotowy na każdą przygodę
27.08.2024 Motoryzacja
Klienci nie chcą samochodów elektrycznych. Koncerny motoryzacyjne zmieniają swoje plany
26.08.2024 Motoryzacja
Planujesz kupno elektryka? To przestanie się opłacać
26.08.2024 Motoryzacja
Wracasz z wakacji samochodem? Jest dobra wiadomość
23.08.2024 Motoryzacja
Mercedesy EQA i EQB. "Elektryki" dostępne od ręki
23.08.2024 Motoryzacja
Będzie zakaz parkowania na chodnikach? Jest wniosek do RPO
22.08.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Nissan Ariya – czy SUV na prąd może mieć sportowe aspiracje?
22.08.2024 Motoryzacja
Polska szrotem Europy. Zalewają nas zniszczone używki
22.08.2024 Motoryzacja
Lamborghini Temerario zastąpi kultowy model Huracán. Firma nie zrezygnowała z V-8
16.08.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Toyota Mirai – wodór to paliwo przyszłości? Sprawdzamy
16.08.2024 Motoryzacja
Auta Toyoty na promocyjnych warunkach
15.08.2024 Tylko u nas Motoryzacja
Volkswagen Passat – wzorcowe kombi, czy to musi być diesel?
15.08.2024
Źródło