Biznes Fakty
Porsche z kiepskimi wynikami. „To przez słabość na rynku motoryzacyjnym”
Porsche cieszyło się z bardzo wysokiej sprzedaży w Chinach. W ostatnim roku firma odnotowała jednak spadek na poziomie aż 28 proc.
Porsche AG, niemiecki producent samochodów sportowych, poinformował w poniedziałek o 28-proc. spadku sprzedaży w Chinach w 2024 r., ponieważ utrzymująca się „słabość na największym rynku samochodowym na świecie uderzyła w niemieckich producentów samochodów”.
Porsche, w większości należące do Volkswagena, sprzedało w 2024 r. w Chinach 56 887 pojazdów, w porównaniu do 79 283 w 2023 r.
Spadek ten wpłynął na globalną sprzedaż, która spadła o 3 proc. do 310 718 pojazdów w porównaniu z 2023 r. Stało się to pomimo wzrostu na innych rynkach, w tym 11-proc. wzrostu w Niemczech.
Spółka uważa, że chińscy konsumenci są coraz bardziej niechętni do wydawania pieniędzy na dobra luksusowe z powodu słabnącego wzrostu gospodarczego, wynikającego z kryzysu na rynku nieruchomości w kraju.
„Ogólnie rzecz biorąc, wykazaliśmy się niezwykłą odpornością w trudnym otoczeniu rynkowym w 2024 r.” — powiedział członek zarządu Porsche, Detlev von Platen, w oświadczeniu dla mediów.
Porsche ograniczy działania w Chinach
Porsche poinformowało w październiku, że zmniejszy swoją sieć dealerską w Chinach, co odzwierciedla utrzymujący się słaby popyt.
Sprzedaż podstawowych samochodów Mercedes-Benz również spadła w 2024 r. — podał producent samochodów w zeszłym tygodniu, dotknięty 7-proc. spadkiem w Chinach. Sprzedaż marki Volkswagen w Chinach tez spadła — o 8,3 proc. do 2,2 mln pojazdów.
Porsche Macan, będący dotychczas jednym z najpopularniejszych modeli marki, przeszedł na wyłącznie elektryczny napęd w swojej nowej generacji na 2024 r. Elektryczny Macan nie sprzedaje się już tak dobrze, jak jego spalinowy poprzednik. To również jest powodem słabszej sprzedaży marki.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło