Biznes Fakty
Zmiany w Poczcie Polskiej. Koniec z „bazarkiem”?
W ciągu najbliższych tygodni wygląd ma zmienić 300 placówek Poczty Polskiej, a do końca tego roku 2 tys. – poinformował w poniedziałek operator pocztowy. Spółka Skarbu Państwa chce skończyć z wizerunkiem tzw. bazarku. Podkreślono, że pilotażowy program zmiany wyglądu 30 placówek Poczty przyniósł wzrost ich prowizji netto.
![Nowy standard w Poczcie Polskiej. Operator chce skończyć z wizerunkiem "bazarku" C63d2b828a339b468c7d2a214e9f1c2b, Biznes Fakty](/wp-content/uploads/2025/02/c63d2b828a339b468c7d2a214e9f1c2b.jpg)
Poczta Polska poinformowała w poniedziałek, że w pierwszym kwartale 2025 r. rozpoczęła zmianę wyglądu swoich placówek oraz ich oferty, by odświeżyć wizerunek i zwiększyć konkurencyjność na rynku usług pocztowych oraz handlowych. O wielkiej przemianie Poczty Polskiej pisaliśmy już w sierpniu ubiegłego roku. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Zmiany w placówkach Poczty Polskiej. Czego powinni spodziewać się klienci?
W I kw. 2025 r. wygląd ma zmienić 300 placówek Poczty Polskiej, a do końca tego roku 2 tys. – poinformowała w poniedziałek Poczta Polska. W komunikacie operator podkreślił, że w ramach projektu pilotażowego w 30 placówkach Poczta Polska dokonała zmian, aby poprawić standard obsługi klienta, estetykę prezentacji towarów oraz zwiększyć efektywności sprzedaży. „Inicjatywa ta przyniosła wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59 proc. – w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian” – podano.
Poczta przekazała, że celem operatora jest wprowadzenie nowego standardu w kolejnych 300 placówkach w pierwszym kwartale 2025 r. „Do końca roku 2025 nowy układ powinien już funkcjonować w 2 tys. placówek” – zapowiedział wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Piotr Szajczyk.
Poczta Polska chce skończyć z wizerunkiem tzw. bazarku
Firma zaznaczyła, że przygotowania do tego przedsięwzięcia już trwają, obejmują szkolenia pracowników oraz planowanie logistyczne i marketingowe.
„Należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu” – wskazał Szajczyk.
Spółka poinformowała również, że pilotaż obejmował m.in. utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii, aranżowanie regałów w nowy sposób oraz selekcję towaru, aby uniknąć wizerunku tzw. bazarku. „Z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach” – zwrócił uwagę operator.
Placówki będą również wyposażone w standy przeznaczone dla wybranych dostawców. Dzięki temu oferta produktowa partnerów Poczty Polskiej może być lepiej prezentowana w placówkach na terenie całego kraju. Operator pocztowy podkreślił, że inwestycje w jakość obsługi, estetykę placówek i atrakcyjność oferty mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim budowanie długofalowych relacji z klientami, opartych na zaufaniu i profesjonalizmie.
Poczta wskazała, że modernizacja placówek pocztowych wpisana jest w strategię rozwoju i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych oraz oczekiwań klientów. Wynika ona Planu Transformacji przedstawionego w połowie sierpnia ub.r.