Ile zapłacimy za zorganizowaną Wielkanoc? Według IBRiS wydamy około 941 zł.

Planujesz wydać 941 złotych na Wielkanoc? Oto wyniki badania IBRiS przeprowadzonego niedawno na zlecenie PAP. Okazuje się, że w porównaniu do ubiegłego roku kwota ta będzie jeszcze wyższa, ale bardziej nastawiona na rodzinę. Oto plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2025.

Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Polskiej Agencji Prasowej przeprowadził badanie poświęcone okresowi Wielkanocy . Pod uwagę brane były takie aspekty, jak budżet przeznaczony na uroczystość, wybór zakupów, a także rozrywki, preferowane potrawy i przestrzeganie tradycji.

Według badań IBRiS, w 2025 roku przeciętny koszt organizacji świąt wielkanocnych dla Polaków wyniesie 941 zł . Jest to kwota o kilkadziesiąt złotych wyższa niż w roku ubiegłym. Wielkanoc będzie więc droższa niż w 2024 roku . Czy wzrost cen wpłynął na nasze zwyczaje zakupowe?

Uczestników ankiety poproszono o wskazanie , co jest dla nich najważniejsze podczas zakupów produktów wielkanocnych . Jeden respondent mógł zaznaczyć nie więcej niż trzy odpowiedzi.

Zdecydowany lider z wynikiem 63,3%. stało się poprzednim pozytywnym doświadczeniem . Na kolejnym miejscu znalazły się promocje i obniżki cen , na które wskazało 41,3% ankietowanych. Pierwszą trójkę zajął patriotyzm ekonomiczny, zdobywając 40,4% głosów .

Mimo rosnących cen i zwiększonych kosztów organizacji świąt wielkanocnych, Polacy coraz bardziej cenią sobie przyjemne doświadczenia . Wybierają produkty sprawdzone i niezawodne. Obniżki cen nadal odgrywają znaczącą rolę w procesie zakupowym, podobnie jak preferencja dla polskich produktów, choć nie jest to czynnik decydujący.

Najmniej istotne dla respondentów podczas zakupów wielkanocnych okazały się rekomendacje przyjaciół i rodziny, opinie osób wpływowych oraz reklama . Jak wynika z badania, Polacy rzadziej zwracają też uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty są przyjazne dla środowiska (tylko 12,3%).

To wyraźnie pokazuje, że Polacy mają wysoki poziom świadomości konsumenckiej . Dla nich ważniejsza od zewnętrznych wpływów jest jakość, własne przekonania i pochodzenie towarów.

W ankiecie znalazło się również kluczowe pytanie: „Jak planujesz spędzić Wielkanoc?” Spośród ankietowanych 5,8% odpowiedziało, że podejmą pracę lub naukę . Choć liczba ta może wydawać się niewielka, wybór ten staje się z roku na rok coraz powszechniejszy. W porównaniu z rokiem poprzednim odsetek osób pracujących wzrósł o 1 punkt procentowy .

Około 81,5% uczestników ankiety stwierdziło, że spędzi Wielkanoc w gronie rodzinnym . Wynik ten jest wyższy o 10,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. Aktywność fizyczna cieszyła się znacznie mniejszym zainteresowaniem, wskazało ją 40,8% ankietowanych. Polacy.

Dopiero na trzecim miejscu (29,6%) znalazł się udział w obrzędach religijnych i modlitwach podczas Wielkanocy. W 2024 r. odsetek odpowiedzi na to pytanie spadł o 5,8 punktu procentowego, co wskazuje na wzrost.

Respondenci badania IBRiS planują także oglądać filmy i seriale (22,3%), odpoczywać (20,4%) lub jechać na wakacje (6,3%) w okresie Wielkanocy.

To pokazuje, że dla Polaków Święta Wielkanocne to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu w gronie rodziny , a wartość tej okazji stale rośnie. Nawet religia, którą ci

Źródło

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *






No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *