Ile zapłacimy za zorganizowaną Wielkanoc? Według IBRiS wydamy około 941 zł.

Planujesz wydać 941 złotych na Wielkanoc? Oto wyniki badania IBRiS przeprowadzonego niedawno na zlecenie PAP. Okazuje się, że w porównaniu do ubiegłego roku kwota ta będzie jeszcze wyższa, ale bardziej nastawiona na rodzinę. Oto plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2025.

39709b1c31e56aed612f632ad30ec00d, Biznes Fakty Polacy wydają średnio 941 zł na zakupy wielkanocne / Bartłomiej Magierowski/East News / East News

Treść:

  • 01 Jakie wydatki poniesiemy w związku z nadchodzącymi świętami Wielkanocnymi? Zakupy będą świadome
  • 02 Wielkanoc nie będzie dla wszystkich świętem

Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Polskiej Agencji Prasowej przeprowadził badanie poświęcone okresowi Wielkanocy . Pod uwagę brane były takie aspekty, jak budżet przeznaczony na uroczystość, wybór zakupów, a także rozrywki, preferowane potrawy i przestrzeganie tradycji.

Jakie są nasze wydatki związane z nadchodzącą Wielkanocą? Zakupy będą świadome

Według badań IBRiS, w 2025 roku przeciętny koszt organizacji świąt wielkanocnych dla Polaków wyniesie 941 zł . Jest to kwota o kilkadziesiąt złotych wyższa niż w roku ubiegłym. Wielkanoc będzie więc droższa niż w 2024 roku . Czy wzrost cen wpłynął na nasze zwyczaje zakupowe?

Uczestników ankiety poproszono o wskazanie , co jest dla nich najważniejsze podczas zakupów produktów wielkanocnych . Jeden respondent mógł zaznaczyć nie więcej niż trzy odpowiedzi.

Zdecydowany lider z wynikiem 63,3%. stało się poprzednim pozytywnym doświadczeniem . Na kolejnym miejscu znalazły się promocje i obniżki cen , na które wskazało 41,3% ankietowanych. Pierwszą trójkę zajął patriotyzm ekonomiczny, zdobywając 40,4% głosów .

Mimo rosnących cen i zwiększonych kosztów organizacji świąt wielkanocnych, Polacy coraz bardziej cenią sobie przyjemne doświadczenia . Wybierają produkty sprawdzone i niezawodne. Obniżki cen nadal odgrywają znaczącą rolę w procesie zakupowym, podobnie jak preferencja dla polskich produktów, choć nie jest to czynnik decydujący.

Najmniej istotne dla respondentów podczas zakupów wielkanocnych okazały się rekomendacje przyjaciół i rodziny, opinie osób wpływowych oraz reklama . Jak wynika z badania, Polacy rzadziej zwracają też uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty są przyjazne dla środowiska (tylko 12,3%).

To wyraźnie pokazuje, że Polacy mają wysoki poziom świadomości konsumenckiej . Dla nich ważniejsza od zewnętrznych wpływów jest jakość, własne przekonania i pochodzenie towarów.

Wielkanoc nie będzie dla wszystkich świętem

W ankiecie znalazło się również kluczowe pytanie: „Jak planujesz spędzić Wielkanoc?” Spośród ankietowanych 5,8% odpowiedziało, że podejmą pracę lub naukę . Choć liczba ta może wydawać się niewielka, wybór ten staje się z roku na rok coraz powszechniejszy. W porównaniu z rokiem poprzednim odsetek osób pracujących wzrósł o 1 punkt procentowy .

Około 81,5% uczestników ankiety stwierdziło, że spędzi Wielkanoc w gronie rodzinnym . Wynik ten jest wyższy o 10,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. Aktywność fizyczna cieszyła się znacznie mniejszym zainteresowaniem, wskazało ją 40,8% ankietowanych. Polacy.

Dopiero na trzecim miejscu (29,6%) znalazł się udział w obrzędach religijnych i modlitwach podczas Wielkanocy. W 2024 r. odsetek odpowiedzi na to pytanie spadł o 5,8 punktu procentowego, co wskazuje na wzrost.

Respondenci badania IBRiS planują także oglądać filmy i seriale (22,3%), odpoczywać (20,4%) lub jechać na wakacje (6,3%) w okresie Wielkanocy.

To pokazuje, że dla Polaków Święta Wielkanocne to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu w gronie rodziny , a wartość tej okazji stale rośnie. Nawet religia, którą ci

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *