Biznes Fakty
Pokonali Teslę, stawiają na Polskę. Chiński potentat ujawnia wielkie plany
Polska jest fascynująca, ale nadal potrzebujemy głębszego zrozumienia jej. Kraj ten szczyci się solidnym łańcuchem dostaw motoryzacyjnych. Nie mogę się doczekać wyników dochodzenia naszego zespołu, aby ustalić, które lokalizacje będą brane pod uwagę pod kątem potencjalnych inwestycji, mówi Stella Li, wiceprezes wykonawczy BYD, największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych, podczas swojej rozmowy z Business Insider. Ujawnia również, że firma planuje ugruntować swoją pozycję jako znaczącego gracza w Polsce, otwierając 42 salony wystawowe do końca roku.

- Naszą ambicją jest, aby BYD stało się znaczącym graczem na polskim rynku pojazdów elektrycznych, a także kluczowym graczem w całej branży motoryzacyjnej – stwierdza Stella Li.
- Wasz naród ma ogromny potencjał, szczególnie w świetle nowej inicjatywy rządowej w sprawie dotacji, zauważa. Omawia również możliwą współpracę z Izerą.
- BYD dominuje na rynku chińskim w segmencie pojazdów elektrycznych, ale w Europie kładzie nacisk przede wszystkim na hybrydy. Wiceprezes firmy wspomina, że rynek nie jest odpowiednio przygotowany.
- Wyraża również pewność co do taryf na pojazdy importowane z Chin. „Aktywnie przygotowaliśmy się na tę sytuację” – twierdzi.
- Więcej informacji na temat biznesu znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Grzegorz Kowalczyk, dziennikarz Business Insider Polska: BYD jest największym producentem pojazdów elektrycznych na świecie. Z kolei Polska jest średniej wielkości rynkiem motoryzacyjnym w Europie ze stosunkowo małym segmentem pojazdów elektrycznych. Co sprowadza Cię do Polski?
Stella Li, wiceprezes wykonawczy BYD: Polska to rynek, na którym rocznie sprzedaje się około pół miliona samochodów, co czyni go bardzo atrakcyjnym dla BYD. Wasz kraj ma znaczny potencjał, zwłaszcza dzięki wprowadzeniu nowego programu dotacji rządowych. Zdajemy sobie sprawę, że klimat jest tutaj chłodniejszy, a kraj jest rozległy z ograniczoną liczbą punktów ładowania.
Dlatego zamierzamy skupić się na rozwijaniu technologii DMi. Technologia ta jest szczególnie istotna dla rynków takich jak Polska, gdzie infrastruktura ładowania wciąż się rozwija, a klimat i duże odległości stanowią wyzwanie dla pojazdów całkowicie elektrycznych. DMi rozwiązuje tzw. „lęk o zasięg” – strach przed niewystarczającym zasięgiem, który powstrzymuje wielu klientów przed zakupem pojazdu elektrycznego. Umożliwia jazdę w trybie elektrycznym na dystansach 70-100 km, a także w trybie spalania konwencjonalnego, ale przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Kod HTML
Jakie konkretne plany rozwoju macie w Polsce?
Naszym celem jest, aby BYD stał się wiodącą postacią na polskim rynku pojazdów elektrycznych, a także znaczącym wkładem w szerszy sektor motoryzacyjny. Do końca tego miesiąca uruchomimy około 20 salonów sprzedaży i punktów sprzedaży w Polsce, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 42. Jesteśmy oddani tworzeniu solidnej sieci sprzedaży i serwisu. Zapewnienie wysokiej jakości obsługi posprzedażowej jest również priorytetem – dążymy do tego, co nazywamy pięciogwiazdkową obsługą posprzedażową.
Czy biorą Państwo pod uwagę Polskę jako potencjalną lokalizację przyszłych inwestycji produkcyjnych?
Rozważamy różne opcje. Uważam, że Polska jest intrygująca, ale nadal potrzebujemy głębszego zrozumienia. Kraj ten ma bardzo solidny łańcuch dostaw motoryzacyjnych. Oczekuję na wyniki badań naszego zespołu, aby określić, które lokalizacje zostaną wybrane do potencjalnych inwestycji.
Jakie czynniki bierzesz pod uwagę przy dokonywaniu takich inwestycji?
Przede wszystkim musimy upewnić się, że wybrany przez nas kraj sprzyja biznesowi. Po drugie, koszty muszą być konkurencyjne. Na koniec, logistyka. Łańcuch dostaw dostawców również musi być konkurencyjny.
Co dokładnie masz na myśli pisząc „przyjazny dla biznesu”? Czy chodzi o niskie podatki?
Obejmuje to wiele aspektów: ramy podatkowe, zachęty inwestycyjne, polityki wspierające przemysł i dostępność wykwalifikowanej siły roboczej.
Jakie mierzalne cele i zadania stawia sobie BYD w Europie na ten i przyszły rok?
Jeśli chodzi o konkretne liczby, to jest za wcześnie, aby je omawiać. Skupiamy się na wprowadzaniu konkurencyjnych modeli, budowaniu systemów i wprowadzaniu naszej technologii na rynek europejski. Wyniki sprzedaży pojawią się naturalnie, gdy te fundamenty zostaną mocno ugruntowane.
Na początku musimy wypracować silną markę, która zdobędzie szacunek i podziw. Następnie musimy zgromadzić zdolny lokalny zespół. Równie ważne jest stworzenie kompleksowego systemu obsługi posprzedażowej, aby zaoferować klientom najwyższy poziom usług.

W Business Insider Polska informowaliśmy, że polska inicjatywa pojazdów elektrycznych współpracuje z Geely, ale nadal
Źródło