Biznes Fakty
Dacia Spring – nadal tania, ale lepsza pod każdym względem – test
Dacia Spring to niezwykle prosty pojazd, być może zbyt podstawowy dla niektórych osób. Jednak ta prostota jest właśnie esencją tego samochodu: ma być przystępny cenowo i praktyczny, pozbawiony zbędnych funkcji. Ponadto zaktualizowana wersja może pochwalić się godną pochwały jakością wnętrza i zasięgiem, który jest więcej niż wystarczający do dojazdów do pracy w mieście.
- Najnowsza wersja Dacii Spring jest przyzwoitym samochodem miejskim: bardzo podstawowym, ale zapewniającym minimalny poziom komfortu.
- Zasięg Dacii Spring przekracza 200 km przy jeździe wyłącznie po mieście, jednak ta kompaktowa Dacia nie jest szczególnie przystosowana do długich tras.
- Dacia Spring najlepiej sprawdza się jako samochód dla dwóch osób i okazjonalnie kilku pasażerów na tylnym siedzeniu, choć jej bagażnik oferuje całkiem sporą pojemność.
- Samochód został dostarczony przez dystrybutora marki i zwrócony po dokonaniu oceny.
Początkowa Dacia Spring była czymś w rodzaju nowości. Miała być najtańszym pojazdem elektrycznym. Brakowało zbędnych funkcji, wnętrze było przeważnie plastikowe, silnik elektryczny o słabej mocy i – niestety – niewystarczająco mała bateria. Obecną wersję tego modelu można uznać za przełomową. Choć zachowuje prostotę i plastikowe elementy, wyeliminowała większość istotnych niedociągnięć swojego poprzednika.

Dacia Spring – zadowalające wnętrze
Kabina pojazdu pozostaje minimalistyczna, ale wygląda stylowo i nowocześnie, co stanowi ostry kontrast w porównaniu z poprzednią wersją sprzed wprowadzenia aktualizacji. W centrum deski rozdzielczej znajduje się oczywiście ekran, który jest dość duży jak na tę klasę i cenę samochodu – mierzący 10 cali po przekątnej. Służy on jako główny interfejs między kierowcą a pojazdem. Podczas gdy grafika i funkcjonalność mogą nie być niezwykłe, mamy jedną znaczącą cechę: możliwość łatwego połączenia naszego własnego smartfona za pośrednictwem Android Auto lub Apple Car Play. Ważne jest, aby pamiętać, że ta funkcja jest dostępna tylko w bardziej hojnie wyposażonych wariantach Springa.


W wyższych wersjach wyposażenia możemy również znaleźć wirtualny kokpit – prosty, ale elegancko zaprojektowany. Cyfrowe wyświetlacze są wyraźne, choć pozbawione polotu. Z pewnością nie dorównują grafice widocznej w modelach Volkswagena. Mam jednak smartfon do imponujących aplikacji. Nie potrzebuję ich w pojeździe.

Dacia Spring – dwie opcje jazdy
W najbardziej przystępnej cenie, reklamowanej jako model podstawowy, Dacia Spring jest wyposażona w silnik o mocy zaledwie 45 koni mechanicznych, który nie oferuje godnych pochwały osiągów. Do codziennej, dość wydajnej jazdy mądrzej jest wybrać nieco droższą wersję o mocy 65 KM. Taka miejska Dacia, napędzana elektrycznie, przyspiesza entuzjastycznie do około 50 km/h. Co ciekawe, przed rozpoczęciem podróży nie ma żadnego przycisku do naciśnięcia, co jest typowe dla większości nowych pojazdów, w tym tych z silnikami spalinowymi. Dacia jest wyposażona w… kluczyk zapłonu. Należy włożyć i przekręcić kluczyk. Dopiero wtedy napęd się włącza, umożliwiając rozpoczęcie podróży. To pierwszy przypadek, kiedy spotkałem się z
Źródło