Przełamią monopol Polskich Kolei Państwowych na kluczowej trasie. Nowe pociągi ruszą we wrześniu.

Ef1ea080ca3f74cc2ffc398560128429, Biznes Fakty
Wikimedia Commons

RegioJet uruchomi połączenia na trasie Warszawa – Kraków

W połowie września czeski przewoźnik rozpocznie obsługę korytarza kolejowego Warszawa-Kraków, który do tej pory był zdominowany przez państwowe PKP Intercity. Początkowo pociągi będą kursować codziennie, początkowo z jednym kursem w obie strony dziennie, z planami szybkiego zwiększenia częstotliwości. Wprowadzenie tych usług było możliwe dzięki zmianie nastawienia PKP IC do konkurencji.

Pociąg RegioJet odjeżdżający z Krakowa Głównego odjedzie 18 września o 8:49 i dotrze do Warszawy Wschodniej o 12:21. Podczas podróży zatrzyma się w Zawierciu , ponieważ bardziej bezpośrednia trasa, linia kolejowa nr 8 , jest obecnie remontowana. W związku z tym podróż potrwa około trzydziestu minut dłużej niż najszybsze pociągi PKP Intercity łączące Kraków z Warszawą.

Nowy konkurent PKP na korytarzu Warszawa-Kraków. RegioJet wkracza na rynek.

Czeski operator zamierza również zaoferować pasażerom możliwość wsiadania i wysiadania na dwóch dodatkowych stacjach w stolicy: Zachodniej i Centralnej. Powrotny lot z Warszawy zaplanowano na godzinę 14:30 tą samą trasą. Do końca obecnego rozkładu jazdy, czyli do połowy grudnia, RegioJet będzie oferował tylko jeden lot w obie strony dziennie .

Jak powiedział Radim Jančura , prezes spółki kolejowej, w wywiadzie dla Zdopravy.cz, rekrutacja i szkolenie nowych pracowników będą kontynuowane do czasu wdrożenia rozkładu jazdy na rok szkolny 2025/2026 . Dodatkowe szkolenia mają rozpocząć się w połowie grudnia, a pełne zatrudnienie ma być zapewnione do 2026 roku.

RegioJet dąży do zapewnienia w Polsce standardu usług porównywalnego z tym w Czechach . Pociągi będą napędzane lokomotywami TRAXX MS3 i będą wyposażone w wagony czteroklasowe. Zgodnie z zapowiedzią, firma planuje zatrudnić w Polsce do 500 osób w ciągu najbliższych lat.

PKP Intercity zrewidowało swoją strategię konkurencyjną

Wejście zagranicznego operatora na polski rynek krajowy stało się możliwe dzięki zmianie podejścia narodowego przewoźnika, PKP Intercity , który przestał wymagać analizy równowagi ekonomicznej , dotychczas ograniczającej dostęp zagranicznych firm do tras wewnątrz kraju.

Trasa Warszawa-Kraków jest jedną z najpopularniejszych tras dla PKP IC. Przed laty państwowe przedsiębiorstwo musiało zmierzyć się na tej linii z konkurencją ze strony Kolei Mazowieckich , które obsługiwały pociąg „Dragon”. Teraz do konkurencji dołączy RegioJet, który obecnie obsługuje jedynie połączenie międzynarodowe z Pragi do Przemyśla w Polsce, na które nie sprzedaje biletów krajowych.

WIDEO: Pomorze – perła energetyki. Szczera rozmowa o finansach, odcinek 286

Agata Sucharska / wka / polsatnews.pl

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *