Biznes Fakty
Labubu sprzedaje się jak świeże bułeczki. Producent pokazał efekty.
Labubu stało się nie tylko ulubionym produktem w sprzedaży internetowej, ale także produktem odnoszącym sukces. Chińska zabawka, przypominająca pluszową lalkę z uszami królika i uśmiechniętą buźką, wyprzedaje się w niesamowitym tempie. Potwierdza to nie tylko duże zainteresowanie i szeroka dystrybucja Labubu, ale przede wszystkim wyniki sprzedaży w Pop Mart.

Chińska firma Pop Mart, produkująca pluszowe lalki o nazwie Labubu, dynamicznie się rozwija. Głównym powodem jest ogromna popularność Labubu, która pozwoliła chińskiej firmie czterokrotnie zwiększyć zyski w pierwszej połowie 2025 roku.
Labubu to globalny hit. Pluszowa lalka jest sprzedawana na całym świecie.
Ogromny sukces Labubu trudno przeoczyć, nawet dla tych, którzy zazwyczaj nie korzystają z mediów społecznościowych. Zabawka szybko podbija ulice – wzdłuż wybrzeża nie brakuje straganów, na których można ją kupić. Stoiska, na których można narysować Labubu, są nawet rozstawiane na lokalnych festynach. Dość powiedzieć, że wiele pluszowych zabawek oferowanych w ten sposób to podróbki, próbujące wykorzystać falę popularności.
Popularność chińskiej pluszowej zabawki nie ogranicza się tylko do Polski. Zyskała ona ogromną popularność na całym świecie, co przełożyło się na wzrost wartości akcji Pop Mart i wzrost zysków firmy. Opublikowane dane pokazują, że przychody do czerwca wzrosły o 204%, osiągając 13,88 mld juanów (1,93 mld USD).
Tymczasem zyski wzrosły prawie czterokrotnie (397%), do 4,57 miliarda juanów (636 milionów dolarów). Wzrost ten przewyższył nawet prognozy firmy. Pop Mart spodziewał się 3,5-krotnego wzrostu , co początkowo uznano za bardzo optymistyczny scenariusz.
Największym rynkiem zbytu Labubu jest Azja, gdzie przychody wzrosły 2,5-krotnie.
Poza Chinami, najważniejszym rynkiem zbytu dla producenta zabawek był region Azji i Pacyfiku, gdzie przychody wzrosły o 257,8% rok do roku. Jednak prawdziwie fenomenalny wzrost przychodów Pop Mart nastąpił na drugim co do wielkości rynku, w Ameryce Północnej, gdzie wzrosły one o 1000% do 2,26 miliarda juanów (336 milionów dolarów amerykańskich).
Prezes Pop Mart Wang Ning twierdzi, że sprzedaż w obu regionach w tym roku osiągnęła już poziom równy wolumenowi sprzedaży odnotowanemu na rynku chińskim w całym roku 2024.
Przemysław Terlecki