Biznes Fakty
Duży pakiet na końcu górnej skrytki. Problem z InPost nie został rozwiązany
Czy automaty paczkowe są za wysokie? Okazuje się, że działająca od kilku lat usługa łatwego dostępu nie wystarcza, a część klientów nadal ma trudności z odbiorem przesyłek z najwyżej położonych terminali paczkowych. Kobieta z województwa lubelskiego potrzebowała pomocy dwóch osób, aby wyjąć paczkę z maszyny.

Treść:
Terminale paczkowe można znaleźć niemal wszędzie, jednak jak pokazuje przykład, dla niektórych osób wciąż są one niedostępne. „Pomyślałam, że składana drabina nie jest złym pomysłem ” – powiedziała Interii Biznes pani Justyna, która potrzebowała pomocy dwóch mężczyzn, aby wyjąć paczkę z paczkomatu.
Opakowanie zbyt wysokie i głębokie
Terminale paczkowe InPost mogą mieć ponad 20 metrów długości i pomieścić nawet kilkaset komórek . Niektóre z nich znajdują się prawdopodobnie powyżej poziomu wzroku niektórych klientów.
Mieszkanka województwa lubelskiego zamieściła w mediach społecznościowych zdjęcie otwartej skrzynki pocztowej z jej przesyłką w środku. Ładunek umieszczono w najwyższym przedziale i przesunięto na sam tył.
– Waga przesyłki wynosiła 10 kg. Ostatecznie nawet osoba, która oferowała pomoc, nie potrafiła jej wyciągnąć . Dopiero następnemu, bardzo wysokiemu mężczyźnie udało się to, choć z trudem – powiedziała pani Justyna portalowi Interia Biznes.

Skontaktowaliśmy się z firmą InPost z pytaniem, co powinien zrobić klient, który nie może odebrać przesyłki. Przedstawiciel InPost wyraził wątpliwość, czy taka sytuacja może mieć miejsce . Nasza czytelniczka postanowiła pozostać anonimowa, dlatego nie udostępniliśmy jej danych firmie w celu weryfikacji. Przedstawiciel zaznaczył również, że InPost od wielu lat ułatwia swoim klientom dostęp do paczkomatów .
Strefa łatwego dostępu InPost
Klienci nie zawsze zdają sobie z tego sprawę i czasami nie mają możliwości skorzystania z tej opcji w każdym przypadku, ale InPost od dawna oferuje rozwiązanie problemu przesyłek umieszczonych zbyt wysoko. Jesienią 2021 roku InPost wprowadził w swojej aplikacji nową usługę – „Strefa Łatwego Dostępu”. Było to odpowiedzią na narastający problem dostępności najwyżej położonych skrzynek pocztowych dla osób niskiego wzrostu i niepełnosprawnych.
„Strefa łatwego dostępu to możliwość zamawiania przesyłek w dolnych ogniwach urządzenia na wysokości od 30 do 150 cm
Źródło