Biznes Fakty
InPost liderem w kolejnym segmencie rynku. Do tej pory był drugi
Zdecydowana większość robiących zakupy w internecie jako formę dostawy wybiera paczkomaty InPostu – wynika z badań międzynarodowej agencji Kantar. Firma po raz pierwszy zajęła też pierwsze miejsce jako firma kurierska, z której najczęściej korzystają klienci decydujący się na dostawę paczki pod konkretny adres. Jej usługi wybiera 45 proc. klientów. W 2023 roku InPost zajmował drugie miejsce z wynikiem 33 proc.
/Bartlomiej Magierowski/East News /East NewsZ badania agencji Kantar wynika też, że 85 proc. wskazuje na paczkomaty InPost jako na formę wysyłki. Zdecydowana większość (82 proc.) argumentuje swój wybór ekologicznym sposobem dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki. „Otrzymał 98 proc. wskazań” – informuje Kantar.
Ważna też innowacja
Użytkownicy chwalą InPost za innowacje, wskazując na nowoczesne rozwiązania mobilne i internetowe. Podoba im się też dostarczanie przesyłek na czas (79 proc. badanych). Niemal tyle samo deklaruje, że lubi markę InPost i uznaje ją za odnoszącą sukcesy na rynku.
Na koniec sierpnia 2024 roku InPost miał 78 000 punktów, w tym ponad 43 000. paczkomatów. Posiadał też ponad 35 000 punktów PUDO – Pick-Up and Drop-Off – gdzie możliwe jest nadawanie i odbieranie paczek. Są nimi np. sklepy czy stacje benzynowe.
Paczkomaty InPost można znaleźć w dziewięciu europejskich krajach. Oprócz Polski, gdzie jest ich 24000, najszybciej rozwijającym się rynkiem jest Wielka Brytania. Ustawiono tam już ponad 8000 maszyn. We Francji jest ich 6000, we Włoszech – 2700, a w Hiszpanii 1700.
Sieć paczkomatów rośnie
Eksperci zapewniają, że sieć paczkomatów będzie się rozwijała. Według najnowszego raportu międzynarodowej firmy badawczej Gemius, automaty paczkowe są najbardziej motywujące do zakupów online.
„Zajmuje pierwsze miejsce zarówno w dostawach (95 proc.), jak i w zwrotach (75 proc.). Bliskość automatu paczkowego zachęca do zakupów online 84 proc. badanych. Ważne są również możliwość śledzenia paczki (83 proc.) oraz dostawa w weekend (73 proc.). Taki sam odsetek wskazuje na zarządzanie przesyłką przez aplikację mobilną” – wymienia Gemius.