Biznes Fakty
Koszyk niespodzianka znowu w Carrefour. Jak wypada na tle tego z Auchan?
Trwa druga edycja kultowej akcji promocyjnej w Carrefourze. Tym razem w blisko 180 sklepach dostępne są zafoliowane koszyki z kosmetykami. A jak koszyki niespodzianki tej sieci wypadają na tle równie popularnych koszyków Auchan? Różnice są wyraźne.
/Michal Zebrowski/East News /East News
W dniach 16-20 lipca w 178 sklepach Carrefour ponownie dostępne są koszyki niespodzianki. Francuska sieć tym razem stawia na kosmetyki. Pierwsi klienci już sięgnęli po tajemnicze wózki tej sieci. Porównanie na tle podobnych akcji promocyjnych z Auchan jest ciekawe.
Koszyki niespodzianki w Carrefour
Sieć Carrefour już po raz drugi ruszyła z akcją promocyjną, w której pod szczelnie zamkniętymi koszykami oferuje różnorodne produkty drogeryjne. Każdy koszyk to produkty o łącznej wartości 200 lub nawet 250 zł, które kupić można za 50 zł. Promocja trwa od poniedziałku 16 lipca do wyczerpania zapasów, lecz nie później niż do 20 lipca. Sieć zapowiada, że każdego dnia oferować będzie inne koszyki, w których znaleźć będzie można szampony, kremy, balsamy i produkty perfumeryjne.
Reklama
Koszyki niespodzianki mają być dostępne w 178 sklepach Carrefour w całej Polsce, a sieć w ciągu kilku dni udostępni ponad 10 tys. koszyków.
Pierwsze koszyki już się rozeszły
Koszyk niespodziankę w Carrefourze w Olsztynie znaleźli m.in. dziennikarze Wirtualnej Polski. Zlokalizowanie koszyków nie było trudne. Ustawione one były przy głównym wejściu w bardzo dobrze widocznym miejscu. Cena tego konkretnego koszyka wyniosła 206,07 zł, a co było w środku? Ścierki odplamiające i gąbki nabłyszczające do butów. To wszystko. Oba produkty pomnożone zostały przez kilka sztuk i trzeba przyznać – można było liczyć na większą różnorodność. Zapewne inne koszyki zawierały także produkty z innych kategorii.
Koszyk w Carrefourze czy wózek w Auchan?
Polacy wyjątkowo chętnie sięgają po koszyki, gdy nie wiedzą, na co się decydują. W dosłownie kilka godzin znikały niedawno tajemnicze wózki Auchan. Teraz to Carrefour proponuje drugą edycję swojej akcji promocyjnej. Obie sieci stawiają na podobną formułę, jednak różnice są wyraźne.
W Carrefour dostępne są koszyki, w Auchan z kolei wózki, dlatego mówimy o znacznie skromniejszym pakiecie produktów niespodzianek w pierwszej z sieci, co niekoniecznie musi być wadą. Carrefour w obecnej edycji akcji mówi o produktach, których wartość może sięgać 250 zł. W czerwcowej akcji Auchan informował o wartości towarów w wózkach niespodziankach rzędu od 600 do ponad 1500 zł.
Różne wartości produktów powodują także różne koszty ich zakupu. Koszyk Carrefour dostaniemy już za 50 zł. Wózek w Auchan wart jest co najmniej 150 zł. Najwyraźniej różnice widać w samej różnorodności koszyków i wózków. Gdy myślimy o kosmetykach, każdy z marszu byłby w stanie wymienić kilka czy kilkanaście różnych produktów.
Tymczasem koszyk Carrefour zawiera najczęściej dwa produkty. Wózek Auchan zwykle zawiera kilka lub kilkanaście różnych produktów, co daje większą szansę na trafienie w nasze potrzeby. Polacy już bardzo często zawartość wózków Auchan rozdzielają pomiędzy przyjaciół i rodzinę, sobie pozostawiając jedynie produkty, które trafiają w nasze gusta. Być może wkrótce Carrefour także zmieni formułę swojej promocji.