Biznes Fakty
Polska firma przejęła duńską. Będzie więcej placów zabaw
Place zabaw bardziej ekologiczne i ze skandynawskim designem. To ma być jeden z efektów przejęcia przez Buglo Play, największego polskiego producenta placów zabaw, wszystkich udziałów Elverdal – duńskiej firmy specjalizującej się w projektach placów szytych na miarę. Transakcja jest częścią międzynarodowej strategii ekspansji Polaków i realizacji celów biznesowych firmy.
/123RF/PICSELPochodząca z Koszalina firma Buglo to największy w kraju producent placów zabaw i ich wyposażenia. Jest też jedną z najbardziej liczących się firm w Europie. Przedsiębiorstwo istnieje od 14 lat. Jego zeszłoroczne obroty osiągnęły 30 milionów euro. Buglo zatrudnia prawie 400 osób i eksportuje swoje produkty do ponad 60 krajów, m.in. do Niemiec, Francji, Włoch, Chin, Australii, Chile, Arabii Saudyjskiej i Izraela.
Place zabaw nie tylko dla dzieci
Firma ma w swoim portfolio bardzo różne projekty – od bajecznie kolorowych, niemal bajkowych placów zabaw, poprzez miejsca inspirowane naturą, wykonane z naturalnych materiałów, aż po rozwiązania wykraczające poza standardowe produkty. Wszystkie posiadają atest i powstają w zgodzie z europejskimi normami.
Elverdal to duńska firma projektowa i producent wyposażenia placów zabaw dla przestrzeni publicznych, parków i terenów sportowych. Zgodnie ze słynnym, skandynawskim designem wykonują projekty na miarę, nie tylko dla dzieci ale – jak podkreślają – dla osób w każdym wieku. Przedsiębiorstwo powstało w 2007 roku. Zatrudnia obecnie 70 pracowników. Na jego stronie internetowej poinformowano o przejęciu. Zamieszczono rysunki dwóch pasujących do siebie puzzli. Na jednym widnieje nazwa polskiej firmy, a na drugim – duńskiej.
Więcej placów szytych na miarę
Jak podkreśla Buglo Play, zawarta transakcja stwarza nowe możliwości wzrostu firmy i umacnia pozycję lidera. Poprzez wspólne kanały sprzedaży i większą penetrację rynku, poprawia zdolność dotarcia do klientów. Firma z Koszalina liczy, że dzięki umowie place zabaw szyte na miarę będą stanowiły 30 proc. wszystkich zawieranych transakcji. Kolejnym celem jest rozszerzenie asortymentu produktów opartych na ekologii i naturze. Duński producent ma w tym wieloletnie doświadczenie.
Dzięki strategicznemu ruchowi Buglo zamierza zwiększyć swój asortyment. – Integracja z Elverdal otwiera przed nami nowe możliwości, wzmacniając nasze kompetencje i pozwalając nam na dalsze rozszerzanie naszej oferty o innowacyjne, zrównoważone rozwiązania – podkreśla prezes polskiej firmy Bartosz Krzemiński. Dla kierującego Elverdalem Jensa Bo Thorsagera, fundamentem do wspólnego rozwoju jest m.in. fakt, że przejmując firmę Polacy nie zwolnili ani jednej osoby.