Polskie firmy biją rekordy na AliExpress. Szybki wzrost sprzedaży

Od października 2024 r. liczba polskich firm aktywnych na AliExpress potroiła się, zwiększając sprzedaż lokalnych marek. Ponadto chińska platforma poinformowała, że wolumen ofert od lokalnych sprzedawców wzrósł dziesięciokrotnie. Co napędza tak szybki wzrost?

E6134efa6bbcc1b31f69f666fe8df585, Biznes Fakty Polskie firmy biją rekordy na AliExpress. Szybki wzrost sprzedaży / 123RF/PICSEL

Lokalni sprzedawcy na AliExpress odnotowują rekordowy wzrost. „To, co widzimy w Polsce, to wyraźna zmiana: lokalne firmy nie tylko zaczynają działać na platformie, ale rozwijają się w bardzo krótkim czasie” – skomentował najnowsze dane Gary Topp, European Commercial Director w AliExpress.

Jego zdaniem rozwój małych detalistów wspierają inwestycje w narzędzia onboardingowe (systemy, aplikacje lub procesy – red.), wsparcie logistyczne i dostęp do kampanii sprzedażowych, takich jak letnie zniżki. „To prawdziwe katalizatory wzrostu. Sukces polskich firm pokazuje, że przy odpowiednim zapleczu lokalne marki mogą skutecznie konkurować i się rozwijać” – dodaje Topp.

Polskie firmy biją rekordy na AliExpress. Szybki wzrost sprzedaży

Niecały rok po uruchomieniu lokalnej działalności w Polsce AliExpress odnotowuje znaczący wzrost dzięki połączeniu sprzedaży od polskich sprzedawców i dostaw z lokalnych magazynów, co umożliwia szybszą dostawę i zwroty.

Od wprowadzenia strategii wsparcia lokalnych sprzedawców w październiku 2024 r. liczba polskich firm aktywnych na platformie potroiła się . Z kolei liczba ofert od lokalnych sprzedawców wzrosła dziesięciokrotnie , dając polskim konsumentom dostęp do tysięcy produktów wyprodukowanych w Polsce.

Sprzedawcy lokalni stanowią 30% platformy w Polsce

Według chińskiej platformy, podczas tegorocznej letniej wyprzedaży polscy sprzedawcy odpowiadali za 30 proc. całkowitej sprzedaży na platformie w Polsce . Kampania wzbudziła duże zainteresowanie wśród kupujących, szczególnie w kategoriach takich jak FMCG (towary codziennego użytku, które kupujemy regularnie i które szybko zużywamy), technologia, sprzęt AGD, elektronika użytkowa i produkty dla zwierząt.

Sezonowe kampanie to świetna okazja dla lokalnych sprzedawców , aby wyjść poza niszowe segmenty i dotrzeć do szerszej publiczności. „Dla wielu z tych sprzedawców udział w kampaniach to nie tylko chwilowy impuls, ale długoterminowy katalizator biznesowy. Ich sukcesy stają się ważną częścią rozwoju AliExpress w Polsce i silnym sygnałem, że lokalne firmy mogą odnieść sukces na globalnych platformach” – czytamy w oświadczeniu.

Według Gary'ego Toppa dane pokazują, że polscy konsumenci postrzegają AliExpress jako platformę do kupowania markowych produktów i gadżetów – od robotów sprzątających po smartfony, telewizory i konsole do gier.

AliExpress to globalna platforma handlowa założona w 2010 roku. Działa w ponad 200 krajach i regionach. Platforma jest dostępna w języku angielskim i 15 innych językach. AliExpress jest częścią Alibaba International Digital Commerce Group.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *