Biznes Fakty
Ryanair poszukuje pracowników. Otwarcie Centrum Obsługi Klienta w Warszawie
Znana sieć tanich linii lotniczych otworzy w Warszawie centrum obsługi klienta. Rzecznik Ryanair poinformował w środę, że dzięki temu powstanie kilkaset nowych miejsc pracy, a rekrutacja właśnie się rozpoczęła.

Treść:
Przedstawiciele Ryanair ogłosili w środę na konferencji prasowej plany otwarcia centrum obsługi klienta w Polsce. Będzie to Centrum Eskalacji Obsługi Klienta, w którym docelowo będzie zatrudnionych 200 pracowników .
Ryanair otwiera centrum obsługi klienta w Warszawie
Przewoźnik zaznaczył, że centrum obsługi klienta zostanie utworzone w celu udzielenia pomocy pasażerom w przypadku zakłóceń w lotach , na przykład z powodu niesprzyjających warunków pogodowych.
„Centrum będzie odpowiedzialne za informowanie pasażerów o opóźnieniach , dostarczanie bieżących informacji operacyjnych i znajdowanie alternatywnych lotów łączonych w przypadku odwołania lotu” – poinformował Ryanair .
Projekt będzie bazował na „nowoczesnych narzędziach cyfrowych”, w tym rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji, które „umożliwią skuteczną i wygodną komunikację z pasażerami”. Jednym z takich rozwiązań jest chatbot , który jest obecnie udoskonalany przy wsparciu Amazon. Celem jest skrócenie czasu komunikacji z klientami do 3–4 minut.
Linie lotnicze poszukują 200 pracowników
Oczekuje się, że do końca roku w nowym centrum obsługi klienta znajdzie zatrudnienie 200 osób. Jak wyjaśnił Michał Kaczmażyk, prezes linii lotniczych Buzz, wchodzących w skład grupy Ryanair, przewoźnik planuje do września zatrudnić 100 osób , tworząc grupy po 25 osób miesięcznie.
A jakich specjalistów poszukują? Istnieje potrzeba zatrudnienia ekspertów w zakresie obsługi klienta, IT, HR i spraw administracyjnych . Kachmazhik podkreśla, że będzie to dodatkowy zespół mający dostęp do systemów przewoźnika. Jak dodał, dotychczas obsługą klienta zajmowała się firma zewnętrzna, która nie miała takiego dostępu.
Zaznaczył również, że umowa z firmą zewnętrzną zostanie utrzymana, co pozwoli na zapewnienie krótkiego czasu oczekiwania na komunikację z przewoźnikiem.
Ryanair chce obsługiwać prawie 19 milionów osób
Firma szacuje, że w tym roku obsłuży 18,6 miliona osób . Jak jednak zauważył Kaczmażyk, „istnieje możliwość zbliżenia się do 19 milionów pasażerów ”. Zapewnił, że pod względem floty, załóg i konserwacji samolotów przewoźnik jest w pełni przygotowany zarówno latem, jak i zimą.
Flota firmy „z pewnością będzie się powiększać”, choć prezes nie podał szczegółów. Kaczmarzyk powiedział, że firma ma 74 samoloty zarejestrowane w Polsce , z czego 44 ma stałą bazę w Polsce, a 30 w innych krajach. Polskie linie lotnicze Ryanair obejmują swoim zasięgiem cały region Europy Środkowo-Wschodniej, a rynek polski jest „naprawdę ważny dla przewoźnika, dlatego podjęto decyzję o kontynuowaniu w nim inwestycji”.
Ryanair to irlandzka linia lotnicza, która działa już w 37 krajach i obsługuje 234 lotniska. Flota linii lotniczej składa się z około 600 samolotów, a zamówiono kolejne 350. Ryanair korzysta z 13 lotnisk w Polsce , z czego sześć to lotniska bazowe.