Zrównoważony rozwój w praktyce. Rozmowa o tym, jak Foxy gra w zielone

Konsumenci coraz bardziej doceniają odpowiedzialne podejście firm do środowiska. Marka produktów higienicznych Foxy aktywnie odpowiada na te potrzeby. „Jeżeli jest to tylko możliwe, staramy się promować produkty, które są bardziej eko-efektywne. Przykładem są nasze ręczniki i papiery toaletowe Foxy Mega,” mówi Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu Foxy. Jakie dokładnie kroki podjęto w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju i jak przejawia się jakość i wyjątkowość produktów Foxy?

Cac4422576b239009086915b582de0d7, Biznes Fakty Jak wdrożyć zrównoważony rozwój w firmie? /123RF/PICSEL

Interia: Jak wyglądał i ile trwał proces konwersji na czystą energię?

Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu Foxy: Decyzja o skupowaniu energii odnawialnej, która w całości pokryje nasze zapotrzebowanie produkcyjnej zapadła 2 lata temu. Foxy od zawsze starało się być marką, która chce być odpowiedzialna i dbać zarówno o środowisko naturalne, jak i ogólnie – o świat dookoła. Czysta energia stała się więc dla nas naturalną drogą. W tym momencie produkty na naszych europejskich rynkach są wytwarzane w 100 proc. przy użyciu odnawialnych źródeł – od produkcji papieru po jego finalne przetworzenie.

Dużo mówi się o rosnącym znaczeniu jakości produktu w procesach decyzji konsumenckich – jak Foxy odpowiada na tę potrzebę?

Zauważamy ten trend i bardzo nas on cieszy. Podejmowanie bardziej świadomych decyzji zakupowych – nawet tak drobnych jak wybór danej rolki ręcznika kuchennego ma swoje odzwierciedlenie w makroskali dbania o środowisko i przyszłość planety. Jeżeli jest to tylko możliwe staramy się promować produkty, które są  bardziej eko-efektywne. Przykładem są nasze ręczniki i papiery toaletowe Foxy Mega. W przypadku papieru toaletowego skompresowanie 4 rolek do 2 dłuższych pozwala na wykorzystanie o 22 proc. mniej ciężarówek do transportu, a do ich zapakowania zużywamy 38 proc. mniej materiałów opakowaniowych.

46771557df466bd7857f0b26ea7b9f9e, Biznes Fakty Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu Foxy /materiały promocyjne

Jak przejawia się jakość i wyjątkowość produktów Foxy, które sprawiają, że jest marka dobrym wyborem?

Jest to przede wszystkim szereg prospołecznych i prośrodowiskowych inicjatyw, jakich się podejmujemy. Od 15 lat regularnie współpracujemy z UNICEF Polska. Wspieramy także włoską inicjatywę 3Bee, która opracowuje inteligentne systemy monitorowania oraz diagnostyki zdrowia pszczół i innych zapylaczy. Zobowiązaliśmy się również do pełnej transparentności wobec naszych konsumentów. Informacje, które znajdują się na opakowaniach wszystkich naszych produktów jasno określają certyfikat pochodzenia surowców, specyfikacje techniczne i właściwości produktu, a także skład i sposoby utylizacji opakowania. Chcemy umożliwić konsumentowi podjęcie takiej decyzji, z którą będzie czuł się dobrze, oraz która pozwoli zachować się odpowiedzialnie nie tylko wobec siebie, ale też wobec środowiska.

Jakie są wasze dalsze plany w kontekście odpowiedzialności środowiskowej?

Staramy się stale ulepszać nasze produkty i oferować ich jeszcze wyższą jakość. Już teraz 50 proc. używanego przez nas plastiku pochodzi z recyklingu. Chcemy edukować konsumentów oraz pokazywać im, jak codzienne decyzje przekładają się na przyszłość planety. Zamierzamy również kontynuować współprace z naszymi kluczowymi partnerami tj. UNICEF czy 3Bee, aby wspierać wybory, z którymi konsumenci będą się czuli dobrze.

Czy Foxy współpracuje z organizacjami ekologicznymi lub certyfikującymi, aby potwierdzić swoją odpowiedzialność środowiskową?

Nasze artykuły są produkowane jedynie z czystej, pierwotnej celulozy, a na ich opakowaniach znajdują się certyfikaty FSC® lub PEFC – czyli dwóch  międzynarodowych organizacji non-profit określających standardy odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Stanowią one gwarancję, że użyte w papierach i ręcznikach marki Foxy surowce pochodzą z odpowiedzialnie zarządzanych lasów oraz kontrolowanych źródeł.

materiał promocyjny

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *