Amerykanie sprzedają kultową markę Jack Wolfskin Chińczykom

Jack Wolfskin nie jest już marką amerykańską. Znana marka produktów outdoorowych, popularna wśród Polaków, znalazła się pod kontrolą chińskiej firmy. Anta Sports zapłaciła około 290 milionów dolarów. „Jesteśmy przekonani, że będą świetnymi gospodarzami” – powiedział Chip Brewer, dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands, obecnego właściciela marki.

A1b53a62b51ec5b0f77a7f2939b25d3b, Biznes Fakty Amerykanie sprzedają kultową markę Jack Wolfskin Chińczykom / Deposit/East News / East News

Istotne przejęcie na rynku odzieży wierzchniej. Legendarna marka Jack Wolfskin, uwielbiana przez klientów w Polsce i za granicą, ma nowego właściciela. Topgolf Callaway Brands (dawniej Callaway Golf Company) sprzedało markę przejętą w 2019 r. za 418 mln euro. Kwota transakcji jest zdecydowanie niższa .

Jack Wolfskin przekazany Chińczykom

Jack Wolfskin zmienił właściciela. Amerykanie postanowili sprzedać giganta branży odzieży wierzchniej chińskiej firmie. Kwiecień 2025 r. to data sfinalizowania transakcji sprzedaży marki.

Firma Topgolf należąca do Callaway Brands sprzedała firmę Jack Wolfskin firmie Anta Sports z siedzibą w Jinjiang za kwotę około 290 milionów dolarów (około 262 milionów euro) .

Nie jest to pierwsza tego typu marka w chińskim portfolio.

Chip Brewer, dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands, skomentował sprzedaż firmy Jack Wolfskin. Wszystko wskazuje na to, że fani marki nie powinni martwić się ewentualnymi zmianami w charakterze obecnego asortymentu.

Jesteśmy przekonani, że Anta Sports stanie się niezawodnym opiekunem tej kultowej marki . „Dziękujemy pracownikom Jack Wolfskin, którzy ciężko pracowali, aby przywrócić firmę na właściwe tory i przygotować ją na nowy rozdział” — powiedział Chip Brewer.

Prezes Topgolf i prezes Callaway Brands dodał, że sprzedaż Jack Wolfskin jest posunięciem, które pozwoli firmie skupić się „na naszej podstawowej działalności i zoptymalizować zasoby w tym obszarze”. Mówimy o rozszerzeniu sprzedaży sprzętu golfowego.

Chińska firma Anta Sports nie jest nowicjuszem na rynku marek odzieży sportowej. W portfolio firmy z siedzibą w Jinjiang znajdują się takie marki, jak Salomon, Atomic i Wilson, a także kanadyjska grupa odzieżowa Arc'teryx.

Amerykanie zapłacili więcej za Jacka Wolfskina

Sprzedaż marki Jack Wolfskin w kwietniu 2025 r. za kwotę około 290 mln dolarów to znaczący spadek w porównaniu do kwoty, jaką Amerykanie zapłacili za tę markę w 2019 r. Firma Callaway Golf Company, obecnie znana jako Topgolf Callaway Brands Corp., przejęła markę Jack Wolfskin w styczniu 2019 r. za kwotę 418 mln euro, czyli około 477 mln dolarów (według ówczesnych kursów walut).

Oczekuje się, że obecna umowa zostanie sfinalizowana na początku trzeciego kwartału 2025 r., jednak istnieje możliwość, że proces ten zakończy się do końca drugiego kwartału tego roku.

Według Retail Gazette, Topgolf Callaway Brands spodziewało się wcześniej , że sprzedaż Jack Wolfskin wyniesie 325 mln euro, a skorygowany zysk przed amortyzacją (EBITDA) 12 mln euro w 2025 r .

Jack Wolfskin to niemiecka marka założona w 1981 roku we Frankfurcie nad Menem . Firma specjalizuje się w produkcji odzieży wierzchniej (kurtki, spodnie, polary), sprzętu turystycznego (plecaki, namioty) oraz obuwia trekkingowego . Zdobyły uznanie wśród miłośników turystyki górskiej dzięki swoim produktom wysokiej jakości, które są trwałe, odporne na warunki atmosferyczne i wyposażone w innowacyjne technologie membranowe (np. Texapore, konkurent GORE-TEX). Produkty marki Jack Wolfskin są dostępne w ponad 40 krajach.

Agata Jaroszewska

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *