Biznes Fakty
Nadal popularne mięso wśród Polaków, mimo drożyzny.
Mięso nadal wiedzie prym w polskich koszykach zakupowych. W roku 2025 po artykuły mięsne sięgnęło przeszło 99,6% gospodarstw domowych – wynika z informacji YouGov dla „Rzeczpospolitej”. Roślinna rewolucja, pomimo zapewnień i działań marketingowych, nie odmieniła przyzwyczajeń żywieniowych – zaznacza gazeta.

Dziennik donosi, odwołując się do danych YouGov, że od stycznia do końca sierpnia standardowe gospodarstwo domowe zakupiło coś z kategorii mięsnej ponad 102 razy, a więc zakupy miały miejsce prawie 3 razy w ciągu każdego tygodnia. Średnio każde z nich nabyło 125 kg mięsa i wędlin i przeznaczyło na to ponad 2,7 tys. zł. W sumie w ciągu ośmiu miesięcy 2025 roku Polacy wydali na produkty mięsne niemal 38 mld zł.
Najchętniej wybierane są wędliny oraz drób, choć to właśnie mięso drobiowe zanotowało największy spadek obrotów.
– Może to być powiązane ze zmianą przeciętnych cen. Mięso drobiowe podrożało o przeszło 10% rok do roku, co stanowiło wzrost zdecydowanie wyższy, niż wynosił wskaźnik inflacji, podczas gdy wędliny podrożały o nieco ponad 4% – wyjaśnia menadżer w YouGov Grzegorz Mech.
Dziennik podkreśla, że w 2024 r., po sześciu latach obniżki, sprzedaż mięsa poszła w górę. Jak dodaje, wygląda na to, że obecny rok będzie podobny. Jeśli chodzi o roślinne substytuty mięsa, należy raczej mówić o pewnej stabilizacji – zauważa Mech.(PAP)
kmz/ mow/



