Biznes Fakty
Nowa sieć dyskontów w Polsce. Konkurencja dla Lidla i Biedronki
W Poznaniu i Zabrzu powstały sklepy nowej sieci dyskontowej Atac Hiper Discount. Odpowiada za nią Auchan Retail Polska. Firma testuje nowy koncept sklepów w nadziei na przyciągnięcie klientów dyskontów.
/adobestock /INTERIA.PLNa razie zakupy w Atac Hiper Discount mogą robić mieszkańcy Poznania i Zabrza. Sklepy sieci firmowanej przez Auchan działają od początku listopada w centrach handlowych M1. Mieszczą się na 6 tys. m kw. powierzchni, mają 8 kas tradycyjnych i 10 samoobsługowych.
Czytaj też: Czesi zazdroszczą Polakom. Kupują jeden produkt w Polsce i oszczędzają
Nowe dyskonty w Polsce. Co można kupić w Atac Hiper Discount?
Oferta sieci liczy około 13 tys. artykułów. Większość, bo 60 proc., stanowią produkty spożywcze, a 40 proc. to chemia – kosmetyki, środki czystości i artykuły pielęgnacyjne. Biuro prasowe sieci przekazało serwisowi wirtualnemedia.pl, że zamierza sprzedawać część towaru bezpośrednio z palet oraz zminimalizować koszty na materiały dekoracyjne, oraz reklamę. To wszystko ma zaowocować niższymi cenami produktów.
Atac Hiper Discount chce trafić swoją ofertą do osób robiących zakupy w dyskontach – takich jak Lidl czy Biedronka. „Inicjatywa jest spójna z długofalową strategią Auchan w Polsce, zgodnie z którą sieć stale dywersyfikuje swoje formaty sprzedażowe i dostosowuje je do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów oraz rynkowych trendów. Nowy koncept wpisuje się także w politykę niskich cen konsekwentnie realizowaną przez Auchan w trosce o siłę nabywczą polskiego konsumenta” – przekazał serwisowi Auchan Retail Polska.
Hanna Sidorska