Gaming w świecie biznesu – możliwości dla marek i perspektywy rozwoju

Gaming stał się integralnym elementem globalnego krajobrazu medialnego i biznesowego, będąc ważną platformą angażującą miliardy ludzi na całym świecie. Nie jest to już tylko rozrywka – gaming buduje relacje i społeczności, skutecznie docierając do konsumentów.

Dla przedsiębiorstw oznacza to rozległe możliwości. – Organizacje, które są w stanie odpowiednio wykorzystać potencjał gamingu, mogą nie tylko pozyskać nowych klientów, ale również budować trwałe i autentyczne więzi z różnymi segmentami demograficznymi – tłumaczy Michał Korczak, strategy & managing director w agencji Focus Nation.

Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do młodych pokoleń, które są bardzo zaangażowane w gaming. Analizując rozwój branży gamingu na skalę globalną, można zauważyć, że stanowi on unikalne możliwości biznesowe, które warto uwzględnić w strategicznych działaniach marketingowych.

Globalny rozwój rynku gamingowego

Gaming stał się jedną z najważniejszych form rozrywki na świecie. Jak wynika z raportu Newzoo*, aż 85% konsumentów angażuje się w gry w różny sposób, a 80% z nich aktywnie gra. W 2024 r. liczba graczy globalnie wzrośnie do 3,42 mld, co stanowi wzrost o 4,5% r/r.

Młode pokolenia, takie jak Generacja Z i Alfa, stanowią najistotniejszą siłę napędową tego wzrostu, ponieważ ponad 90% ich przedstawicieli angażuje się w gry. Co jednak istotne, gaming nie ogranicza się do młodych – 88% millenialsów, 72% osób z pokolenia X oraz 53% baby boomers wykazuje zainteresowanie tą formą rozrywki, co czyni gaming uniwersalnym medium łączącym różne pokolenia.

Pod względem wydatków, około 22% graczy konsolowych i 15% graczy PC przeznacza miesięcznie ponad 25 USD na gry i akcesoria, a 29% graczy konsolowych, 26% graczy PC i 20% graczy mobilnych wydaje od 5 do 25 USD.

Obraz gracza także ewoluuje. Coraz częściej odchodzimy od stereotypu gracza jako młodego mężczyzny, który izoluje się od społeczeństwa. Obecnie gaming postrzegany jest jako aktywność sprzyjająca integracji społecznej i kreatywności, co przyczynia się do zmiany wizerunku tej branży.

Istotne jest również to, że niemal połowa graczy to kobiety. W Polsce stanowią one 47% wszystkich grających, co jednoznacznie obala stereotyp gamingu jako domeny mężczyzn. Popularność gier nie zna również granic geograficznych – jest widoczna zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się, co czyni gaming uniwersalnym zjawiskiem.

Tak szeroka baza graczy przekłada się bezpośrednio na rosnące przychody branży gamingowej. W 2024 r. rynek ten globalnie osiągnie przychody na poziomie 187,7 mld dol., co oznacza wzrost o 2,1% r/r**. Segment gier mobilnych odpowiada za 49% tych przychodów, co wskazuje na jego dominację. Segment gier na konsole przynosi 28% przychodów, natomiast segment gier na PC generuje 23%.

Wg prognoz zawartych w raporcie Newzoo**, całkowity rynek gier będzie rósł ze skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu wynoszącym 3,1% w latach 2022-2027 i ma osiągnąć wartość 213,3 mld dol. w 2027 r.

Na ten prężny rozwój rynku gier wpływa wiele czynników, takich jak pojawienie się nowych rozwiązań technologicznych, m.in. rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona (AR), które oferują graczom nowe poziomy immersji. Ponadto sztuczna inteligencja zwiększająca personalizację doświadczeń, technologie NFT i blockchain, nowe generacje konsol oraz cloud gaming, który znosi bariery sprzętowe – wszystkie te rozwiązania mogą znacząco wpłynąć na przyszłość gamingu, zwiększając jego atrakcyjność i dostępność.

W gamingu tkwi ogromny potencjał dla biznesu

Gaming przestał być jedynie niszową rozrywką i stał się integralnym elementem współczesnej kultury, co niesie za sobą ogromny potencjał biznesowy. Marki poszukujące innowacyjnych i angażujących sposobów dotarcia do konsumentów coraz częściej wybierają gaming, który oferuje nie tylko szeroki zasięg, ale również możliwość budowania głębokich, trwałych relacji z odbiorcami.

Firmy mogą wykorzystywać popularne uniwersa gier, aby angażować graczy w nietypowy i emocjonalny sposób – zarówno poprzez integrację z istniejącymi tytułami, jak i poprzez tworzenie dedykowanych doświadczeń, osadzonych w wirtualnych światach.

Przykładem takich efektywnych działań w gamingu może być akcja Ballantine’s z grą Borderlands. W jej ramach powstała limitowana edycja whisky Ballantine’s x Moxxi’s Bar Edition, która oferowała ekskluzywne treści w grze, a działania promocyjne obejmowały media społecznościowe i specjalne wydarzenia, co zakończyło się sprzedażą 100 tys. butelek i dotarciem do ponad 40 mln. nowych odbiorców***.

Elastyczność gamingu jako platformy komunikacyjnej

Jednym z najważniejszych aspektów potencjału biznesowego gamingu jest jego zdolność do docierania do różnorodnych grup demograficznych. Choć młodzież, w tym Generacja Z i Alfa, pozostaje najaktywniejszą grupą, gaming jest popularny również wśród osób starszych. Niemal połowa graczy to kobiety, co pozwala markom na dotarcie do szerokiego i zróżnicowanego spektrum odbiorców, oferując kampanie dostosowane do specyficznych potrzeb.

Gaming, dzięki różnorodności swoich formatów – od gier mobilnych, przez konsole, po tytuły VR – stanowi elastyczną platformę, która umożliwia dostosowanie strategii komunikacyjnych do unikalnych preferencji grup odbiorców.

Nowe technologie zwiększają atrakcyjność branży

Na uwagę zasługuje również dynamiczny rozwój cloud gamingu, który umożliwia granie bez potrzeby posiadania zaawansowanego sprzętu. Dzięki cloud gamingowi użytkownicy mogą korzystać z zaawansowanych tytułów na różnych urządzeniach, eliminując bariery sprzętowe.

Taka dostępność sprawia, że gaming staje się jeszcze bardziej demokratyczny, co daje markom możliwość dotarcia do nowych grup konsumentów. Zwiększona dostępność gier otwiera nowe możliwości biznesowe zarówno dla twórców gier, jak i dla firm chcących wykorzystać ten trend.

Sztuczna inteligencja (AI) również odgrywa coraz większą rolę w rozwoju gamingu. AI nie tylko umożliwia tworzenie bardziej zaawansowanych i inteligentnych postaci, ale także pozwala na personalizację rozgrywki, dostosowując poziom trudności i treści do preferencji gracza.

Technologie blockchain oraz NFT także zmieniają oblicze gamingu, wprowadzając nowe modele monetyzacji i zarabiania przez graczy, np. w modelu „play-to-earn”.

Esport staje się pełnoprawnym sportem

Esport to kolejny obszar, w którym gaming zyskuje na znaczeniu jako platforma biznesowa. Profesjonalizacja tego obszaru i rosnące pule nagród sprawiają, że esport staje się ważnym elementem rozrywki. Marki mają tutaj ogromne możliwości – od sponsoringu drużyn i wydarzeń, po tworzenie własnych inicjatyw esportowych. Przykłady współpracy takich jak turnieje sponsorowane przez znane marki czy angażowanie influencerów gamingowych pokazują, jak duży potencjał drzemie w esporcie.

Integracja z innymi formami rozrywki

Warto również podkreślić ogromny potencjał modelu „Games as a Service”, który zmienia sposób, w jaki użytkownicy korzystają z gier. Gry takie jak „Fortnite” nie tylko przyciągają użytkowników, ale także zatrzymują ich na dłużej, oferując regularne aktualizacje, wydarzenia i nowe treści. To podejście pozwala na budowanie długoterminowego zaangażowania graczy. Takie możliwości angażowania odbiorców przez długi czas stanowią atrakcyjną opcję dla marek, które chcą zainwestować w trwałe relacje ze swoimi odbiorcami.

Długoterminowe zaangażowanie odbiorców

Warto również podkreślić ogromny potencjał modelu „Games as a Service”, który zmienia sposób, w jaki użytkownicy korzystają z gier. Gry takie jak „Fortnite” nie tylko przyciągają użytkowników, ale także zatrzymują ich na dłużej, oferując regularne aktualizacje, wydarzenia i nowe treści. To podejście pozwala na budowanie długoterminowego zaangażowania graczy. Takie możliwości angażowania odbiorców przez długi czas stanowią atrakcyjną opcję dla marek, które chcą zainwestować w trwałe relacje ze swoimi odbiorcami.

Postaw na sprawdzonych partnerów gamingowych

Świat gamingu przedstawia wiele możliwości, dlatego warto postawić w tym obszarze na współpracę z doświadczonym partnerem. Takim jak wyspecjalizowane agencje, które pomagają firmom bez przeszkód wejść w świat gamingu, oferując wsparcie w pełnym zrozumieniu tej platformy. Jedną z nich jest Focus Nation – agencja marketingu 360, która dostrzegła ogromny potencjał gamingu i poszerzyła swoje kompetencje o działania w tym obszarze.

Postrzegając gaming jako uniwersalną platformę docierającą do miliardów graczy na całym świecie, Focus Nation skutecznie wykorzystuje potencjał tego obszaru w świecie biznesu. Współpracując także ze studiami deweloperskimi, agencja oferuje innowacyjne projekty osadzone w uniwersach gier, pomagając markom skutecznie angażować szerokie grupy odbiorców.

Przykładowo w ramach projektów tworzonych ze studiem Mighty Koi i osadzonych w uniwersach „Nocnego Wędrowca” i „Thorgala” Focus Nation realizuje kompleksowe działania marketingowe 360, obejmujące strategię komunikacyjną, consulting oraz promocję, co pozwala na efektywne wykorzystanie potencjału gamingu w celach biznesowych.

Gaming jako inwestycja, której nie można pominąć

Gaming to prężnie rozwijający się rynek z ogromnym potencjałem dotarcia do każdej grupy wiekowej. Jest to uniwersalny kanał komunikacji, który dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii i coraz większej popularności, pozwala na budowanie trwałych relacji z konsumentami na szeroką skalę.

Inwestycja w gaming daje firmom możliwość wykorzystania tej dynamicznej platformy do tworzenia innowacyjnych kampanii, które angażują odbiorców i zwiększają ich lojalność. Gaming to nie tylko przyszłość komunikacji – to już teraźniejszość, która oferuje wyjątkowe możliwości dla marek poszukujących efektywnych sposobów dotarcia do klientów.

Źródło danych:

*How consumers engage with games today, Newzoo’s Global Gamer Study 2024

**Newzoo, Global Games Market Report 2024

***Newzoo.com/resources/blog/case-study-ballantines-x-borderlands

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Artykuł sponsorowany Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się

Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

9b4b471fc0036740864959c3f26d1861, Biznes Fakty Technologie

Smartfony z ekranem powyżej 6,6 cala: te modele warto kupić

wczoraj 15:16 Redakcja Content Commerce 88e5fe6ddd01b549e14dc87660de6de2, Biznes Fakty Technologie

Polskie banki w światowej elicie. Idą z technologicznym duchem czasu

wtorek 16:33 DS 28181ec730a42166d03e7b3c586d1dfb, Biznes Fakty Technologie

Telewizory OLED w rozsądnej cenie: bezpieczny wybór

wtorek 13:59 Redakcja Content Commerce 798d4b9c5def50092ddc276cd9c4efc0, Biznes Fakty Technologie

Powstała "wieczna" bateria, która zmieni świat? Już rozpala przemysł motoryzacyjny

poniedziałek 15:00 Daniel Wetzel 9713a9c983f81d391cfafffd12b4a501, Biznes Fakty Technologie

Chiński cios w Airbusa i Boeinga. Comac zaczyna się rozpychać, by rozbić duopol

niedziela 08:17 Taylor Rains 05dc2329781f62a80b6af84adc8a9c77, Biznes Fakty Technologie

TikTok zwalnia setki pracowników. Zastąpi ich sztuczna inteligencja

11.10.2024 URS C99f566ae5c84d033a38399af0a4c2d8, Biznes Fakty Technologie

Zestaw na jesienne wieczory: palenisko z grillem i kociołkiem

11.10.2024 Redakcja Content Commerce 335b7272b9e0829896a46ef0f970d9c5, Biznes Fakty Technologie

Cztery bieżnie do 1 tys. zł — zadbasz o swoją sylwetkę i kondycję

11.10.2024 Redakcja Content Commerce Ed7228a25bc4ed3ffbbbea8df7fa791c, Biznes Fakty Technologie

Boomersi mieli Jobsa. Milenialsi Zuckerberga. Pokolenie Z nie ma nikogo

11.10.2024 Amanda Hoover, mmh 1df754ec8277f816014bd375e3238e99, Biznes Fakty Technologie

Zapomnij o judaszu: kup wideo-wizjer i monitoruj mieszkanie

10.10.2024 Redakcja Content Commerce 7f85c4eed2b3913807e323bafe401c5d, Biznes Fakty Materiał promocyjny

GetResponse wprowadza Platformę do monetyzacji treści, umożliwiając twórcom przekształcanie wiedzy w źródło dochodu

10.10.2024 20521c6242732161057fcd379e6e6b6f, Biznes Fakty Technologie

Cztery nieoczywiste smartfony, na które trzeba zwrócić uwagę

10.10.2024 Redakcja Content Commerce 4a00f611677bd22e1a316ce57f478601, Biznes Fakty Technologie

Domowi asystenci od Google'a i Amazona: co potrafią?

09.10.2024 Redakcja Content Commerce Fd979c09478ce4b80043254b55a1bb30, Biznes Fakty Technologie

Bateria w smartfonie nie wytrzymuje do końca dnia? Naucz się ją ładować

09.10.2024 Antonio Villas-Boas 6c6b6b22fd84f2d461171ff44afe553b, Biznes Fakty Technologie

Czarne chmury nad Google'em. Może dojść do podziału biznesu

09.10.2024 kuni 09312f2b304e2a2e4309400d3f2f8300, Biznes Fakty Technologie

Awaria dużej sieci komórkowej w Polsce. Nie działały połączenia i smsy

08.10.2024 KUC C9729865db1702bd24e6e2fa5d3a32cb, Biznes Fakty Technologie

Myjki ciśnieniowe w promocji: idealne na jesienne porządki

08.10.2024 Redakcja Content Commerce 6365fbd4d765656c81580034486491e6, Biznes Fakty Technologie

Klienci czterech banków muszą uważać. Na to oszustwo łatwo się nabrać

08.10.2024 KUC Fe51dae3648bae2b44af46f8104933f1, Biznes Fakty Technologie

Bill Gates zdradził swoje trzy największe obawy dotyczące sztucznej inteligencji

08.10.2024 Sarah Jackson 29687c19b5e133df85019d46d42ac248, Biznes Fakty Technologie

Smartfony do 1 tys. zł z największą pamięcią RAM

07.10.2024 Redakcja Content Commerce 814aab50df426678a034890e3f1dc416, Biznes Fakty Technologie

CEO JPMorgan: przestań mitrężyć na TikToku. To głupia strata czasu

06.10.2024 Kwan Wei Kevin Tan A676f43d31033454b3254b1c9af3639d, Biznes Fakty Materiał promocyjny

Zalety badań online – efektywność i rzetelność w nowoczesnym wydaniu

05.10.2024 698c36b891a7110ebe56984b95b4d273, Biznes Fakty Technologie

Facebook będzie miał problem z reklamami. Przełomowy wyrok TSUE

04.10.2024 KUC Ed6fbf0ebb85b7d7b12ffa5fbb334ee2, Biznes Fakty Technologie

Eleganckie dyfuzory zapachowe: kup, a nie pożałujesz

04.10.2024 Redakcja Content Commerce D523ea0363933ea1162a4573527f8e9b, Biznes Fakty Technologie

Ciśnieniomierze z dobrymi opiniami: zadbaj o swoje zdrowie

03.10.2024 Redakcja Content Commerce 2b32d3287f01b9e09330ba396243471c, Biznes Fakty Technologie

Całkiem nowy ranking smartwatchy: same hity

02.10.2024 Redakcja Content Commerce 5b5acb4195d21efdf7adc259dc373cb9, Biznes Fakty Technologie

Tanie piece do pizzy i przepis idealny — tylko 0,55 g drożdży

02.10.2024 Redakcja Content Commerce 130f8ba164c45c6a6b306e7ce67e974a, Biznes Fakty Technologie

Najlepszy Program kadrowo-płacowy – TOP 5 rozwiązań dla Firm

02.10.2024 935b31b7bed0c76970cad4b495bbfcb5, Biznes Fakty Technologie

Niewinny człowiek w areszcie. AI błędnie rozpoznało przestępcę

01.10.2024 izz, PAP 6c1f8054e9d35bdf62b2e3cc144a4cdb, Biznes Fakty Technologie

Rowery elektryczne tanie jak barszcz: lepszego transportu nie ma

01.10.2024 Redakcja Content Commerce C7aea198d20afa8b003b696503600f6f, Biznes Fakty Technologie

Podręczne latarki, które warto mieć przy sobie po zmroku

01.10.2024 Redakcja Content Commerce 91d56f27bc1facb2893c5ae49f1c2c71, Biznes Fakty Technologie

Hulajnogi elektryczne odpowiednie do jazdy jesienią

01.10.2024 Redakcja Content Commerce Dbf66c52a24418037ac4f8f9a4bcea14, Biznes Fakty Materiał promocyjny

W jaki sposób technologia bezpieczeństwa technicznego może wspierać zrównoważony rozwój?

30.09.2024 1fdb0888ff930fd7e84c7118b99e44f3, Biznes Fakty Technologie

Posiadacze Samsungów z dodatkową opłatą? Wszystko przez AI

30.09.2024 izz A5ef6fb517cfd0485abb3cff36f54ba0, Biznes Fakty Technologie

Roboty sprzątające: nasz wybór do 1,5 tys. zł

30.09.2024 Redakcja Content Commerce D16f487ab04eb5b7adc37d509fae3e6e, Biznes Fakty Materiał promocyjny

Nowa Toyota Camry – gwiazda w Twojej flocie

30.09.2024 54b1efff677a3565fb4ae8a1005d3f00, Biznes Fakty Materiał promocyjny

Najlepsza Niszczarka do biura – TOP 5 – niszczarka do dokumentów, papieru – jaką wybrać?

30.09.2024 32655571aa9b212407022f6d48ea414b, Biznes Fakty Technologie

Cztery sprawy, które ulepszy AI i zyska na tym ludzkość według szefa Googla

28.09.2024 Kaila Yu 23f494877b3ac60b7d265f9d6d748dac, Biznes Fakty Technologie

Zuckerberg pokazał światu okulary Orion. Tak wygląda przyszłość

27.09.2024 izz Bfd0221aebda031cdccb728c1434a936, Biznes Fakty Technologie

Głośniki przenośne, w których liczy się jakość dźwięku

27.09.2024 Redakcja Content Commerce F78acbe306610b64f87f125ebc6870bd, Biznes Fakty Technologie

Którego laptopa wybrać do pracy biurowej?

27.09.2024 Redakcja Content Commerce F79c0f7330d3041c264148ee1f0dbf35, Biznes Fakty Technologie

Amerykanie po raz pierwszy zamontowali te pociski w F-35. To sygnał w stronę Chin

27.09.2024 Jake Epstein A9743b7351f78e85465d4deea0f2eae7, Biznes Fakty Materiał promocyjny

Sport i styl w doskonałej harmonii, czyli limitowana kolekcja Recman DTW TENNIS CLUB

27.09.2024 Bb1414d3f2c28f449a94dc6ac9efa453, Biznes Fakty Technologie

Suszarki, które na pewno spełnią twoje wymagania

26.09.2024 Redakcja Content Commerce 5b1592e2cf54ec718b2bac88bc4fd547, Biznes Fakty Technologie

Z tą kierownicą Logitecha nie potrzebujesz prawdziwej rajdówki

26.09.2024 Redakcja Content Commerce Cf615292f017f7efdecc3c64043cb802, Biznes Fakty Materiał promocyjny

Firma Meest International otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w Polsce

26.09.2024 134cabd70448c4d09444ea3fbf17bac4, Biznes Fakty Technologie

Kurtki przeciwdeszczowe za 100, 200 i 400 zł: czym się różnią?

25.09.2024 Redakcja Content Commerce 2848f79dfed6294c4fe6545f172d44c1, Biznes Fakty Technologie

Popularne i dobrze oceniane zestawy noży kuchennych

25.09.2024 Redakcja Content Commerce

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *