Biznes Fakty
Konkurent Tesli połączył siły z Volkswagenem
Amerykański producent elektrycznych samochodów osobowych i użytkowych dołączył do spółki joint venture z Volkswagen Group. Uznawana za głównego rywala Tesli firma Rivian w ten sposób uzyskała nowe źródło finansowania, a obie spółki twierdzą, że umowa jest obecnie warta ponad 5 mld 800 mln dol.
- Rivian i grupa Volkswagen utworzyły spółkę joint venture
- Pierwsze modele Volkswagena wyposażone w technologię Rivian mają być dostępne dla klientów już w 2027 r.
- Głównym akcjonariuszem firmy Rivian jest Amazon, który zamówił 100 tys. pojazdów, które mają zostać dostarczone do końca dekady
- Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
O inwestycji Volskwagen Group w spółkę Rivian po raz pierwszy informowano w lipcu. Teraz jednak przekazano, że obie firmy utworzyły spółkę, a niemiecki gigant samochodowy zwiększył swoje inwestycje w partnerstwie.
Jak donosi BBC, obie firmy twierdzą, że ich umowa jest obecnie warta 5 mld 800 mln dol. Pierwotnie zapowiadano, że wartość porozumienia osiągnie kwotę 5 mld dol. Po informacji o utworzeniu spółki joint venture akcje amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych podskoczyły o ponad 9 proc.
Jak wyjaśniono, w ramach współpracy firmy będą dzielić się kluczową technologią w czasach spowolnienia globalnego popytu na samochody elektryczne i zwiększonej konkurencji ze strony chińskich rywali.
Konkurent Tesli połączył siły z Volkswagenem Group
Spółka joint venture zapewnia przynoszącej straty firmie Rivian kluczowe źródło finansowania, ponieważ przygotowuje się ona do wprowadzenia na rynek w przyszłym roku modelu R2, który jest mniejszym i bardziej przystępnym cenowo SUV-em niż pojazdy z obecnej oferty.
Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo
Jak – i po co – liczyć ślad węglowy?
Jak zaznacza BBC, współpraca spółek zakłada także, że VW będzie mógł wykorzystywać technologię Rivian we własnej gamie pojazdów. Oczekuje się, że pierwsze modele VW wyposażone w technologię Rivian będą dostępne dla klientów już w 2027 r.
„Łącząc swoją uzupełniającą się wiedzę, obie firmy planują obniżyć koszty rozwoju i szybciej skalować nowe technologie” – podano w oświadczeniu, które cytuje BBC. Zgodnie z przedstawionym planem programiści i inżynierowie oprogramowania z obu firm będą początkowo pracować w Kalifornii, dopóki nie zostaną utworzone trzy inne obiekty w Ameryce Północnej i Europie.
Grupa Volkswagen, do której należą również takie marki jak Audi, Lamborghini i Porsche, zmaga się z wyższymi kosztami, słabnącą sprzedażą, konkurencją ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych i wolniejszym niż oczekiwano odchodzeniem od pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Z kolei Rivian podjął kroki w celu obniżenia kosztów w obliczu słabnącego popytu na pojazdy elektryczne. Największym udziałowcem firmy Rivian jest Amazon, dla którego tworzone są elektryczne samochody dostawcze. Amazon zamówił 100 tys. pojazdów, które mają zostać dostarczone do końca dekady.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło