Polskie banki w światowej elicie. Idą z technologicznym duchem czasu

Banki z Polski znalazły się w gronie 40 cyfrowych liderów spośród prawie 350 badanych instytucji z 44 krajów wyznaczających kierunki digitalizacji sektora bankowego — wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

7747d6e7c42048d50cae7d0cf14b83d5, Biznes Fakty
Zdjęcie ilustracyjne | Foto: Khaohom Mali / Shutterstock

W najnowszym raporcie “Digital Banking Maturity 2024” stworzonym przez ekspertów Deloitte zwrócono uwagę na ewolucję w branży bankowej po pandemii. Cyfrowi liderzy bankowości skupiają się obecnie na udoskonalaniu istniejących procesów i jakości obsługi klienta, zamiast na nieustannym dodawaniu nowych funkcji do swoich platform.

Badanie, które objęło 349 instytucji finansowych z 44 krajów, wyłoniło cztery kategorie banków, od tych najbardziej zaawansowanych w digitalizacji, po instytucje, które dopiero rozpoczynają swoją transformację cyfrową. W gronie liderów znalazły się także banki z Polski.

Banki w Polsce można podzielić na dwie grupy. Pierwsza grupa to dotychczasowi liderzy, którzy w ostatnich dwóch latach, podobnie jak czołówka światowa, skupili się na ponownym udoskonalaniu projektu swoich aplikacji, aby jak najbardziej wspierać użytkowników w korzystaniu z kanałów cyfrowych. Drugą grupę stanowią te instytucje, które do tej pory miały słabiej rozwinięte kanały digitalowe, i teraz próbują dodawać nowe funkcjonalności oraz rozszerzać ofertę dla klientów, szczególnie w zakresie podstawowych funkcji bankowości — komentuje Przemysław Szczygielski z Deloitte.

Zdaniem ekspertów Delotte ING Bank Śląski, jako zwycięzca kolejnej edycji Digital Banking Maturity, oferuje najbardziej rozbudowaną ofertę usług i funkcjonalności dla użytkowników, nieustannie pracując nad poprawą doświadczeń klienta.

Z kolei mBank, plasując się w czołówce banków na świecie w zarządzaniu finansami osobistymi, wyróżnia się rozwiniętymi funkcjami cyfrowymi, szczególnie w obszarze zarządzania kartami.

Inny polski czempion, czyli PKO Bank Polski — według Deloitte — dominuje w ofercie usług pozabankowych i zapewnia najlepszą w kraju obsługę klienta.

“Ponadprzeciętnie radzą sobie także dwa inne banki – Santander Bank Polska, który osiągnął najlepsze wyniki w Polsce w zakresie dostępności kanałów (channels accessibility) oraz uzyskał najwyższy wynik w kategorii bancassurance, oraz Alior Bank, który zanotował największy progres w rankingu, wyróżniając się usprawnionym procesem otwierania konta i wsparciem klientów przy ich pierwszych działaniach w systemie bankowym” — czytamy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *