Naukowcy odkryli, o czym rozmawiają mężczyźni i kobiety w mediach społecznościowych.

Naukowcy postanowili sprawdzić, jakie tematy i słowa najczęściej poruszają w mediach społecznościowych przedstawiciele zarówno silniejszej, jak i słabszej połowy ludzkości.

W tym celu językoznawcy przeprowadzili szeroko zakrojone badanie z udziałem 52 000 użytkowników Facebooka. W ramach eksperymentu naukowcy dokładnie przeanalizowali 10 milionów wiadomości wysłanych przez badanych w tym popularnym portalu społecznościowym. Eksperci zastosowali metodę zwaną analizą leksykalną, szeroko stosowaną w lingwistyce komputerowej.

Po przeanalizowaniu wyników naukowcy odkryli, że słowa używane głównie przez kobiety były znacznie bardziej uprzejme i łagodne: podczas SMS-ów kobiety były przyzwyczajone do wyrażania współczucia i wsparcia dla swoich oponentów. Mężczyźni natomiast woleli komunikować się, używając znacznie bardziej agresywnego słownictwa, które zazwyczaj pojawia się w zażartych dyskusjach i kłótniach.

Co więcej, eksperci stwierdzili, że kobiety mają tendencję do mówienia o konkretnych osobach i ich działaniach. Mężczyźni natomiast, z drugiej strony, mówią o abstrakcyjnych koncepcjach, rzadko omawiając konkretne osoby lub ich zachowania. Kobiety często używają również słów i symboli oznaczających miłość, podziw, uwielbienie i inne pozytywne emocje w SMS-ach. Co więcej, kobiety często wspominają o krewnych i przyjaciołach i są podatne na przesadę, zarówno pozytywną, jak i negatywną.

Mężczyźni najczęściej piszą do siebie SMS-y, używając słów związanych z polityką, sportem i zawodami, rozmawiając o podatkach, piłce nożnej, porażkach i zwycięstwach. Piszą też o konkretnych hobby, wspominając o różnych grach wideo, strzelankach czy zespołach muzycznych.

Podsumowując wyniki swoich badań, językoznawcy doszli do wniosku, że kobiety używają języka „cieplejszego”, podczas gdy mężczyźni – „chłodniejszego”.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *