Biznes Fakty
Chiny i USA walczą o tę technologię, a co z Europą? 5 wniosków z MWC 2025
Stany Zjednoczone posiadają kluczowe technologie, Chiny produkują najważniejsze urządzenia, a Europa jest najbogatszym rynkiem zbytu wraz z zaawansowanymi firmami telekomunikacyjnymi. Oto skrócony przegląd wyłaniający się z MWC 2025 — największej wystawy telekomunikacyjnej na kontynencie europejskim.

- Gdyby ktokolwiek szukał dowodu na niewystarczający poziom innowacyjności Europy, niewątpliwie odkryłby liczne argumenty na poparcie tego twierdzenia na wystawie w Barcelonie. Nie oznacza to jednak, że UE nie wnosi wkładu na arenę światową.
- Targi MWC tradycyjnie są główną areną spotkań chińskich gigantów i tym razem nie było wyjątku.
- Niemniej jednak wydarzenie to pokazuje, że Amerykanie nadal posiadają kluczowe technologie. Sankcje nałożone na Huawei pokazały, że są w stanie skutecznie powstrzymać nawet najszybciej rozwijających się konkurentów. DeepSeek może wskazywać, że ten stan rzeczy nie musi być trwały.
- Byliśmy świadkami znacznego wzrostu ambicji dotyczących inicjatyw AI w Europie – Arthur Mensch, szef Mistral AI, opowiadał się za Starym Kontynentem. Jednak podkreślił straconą szansę.
- Więcej informacji na temat biznesu znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Przy 2700 wystawcach i ponad 100 000 uczestników, nie dziwi fakt, że zobaczenie nawet połowy pawilonów na Mobile World Congress w Barcelonie jest po prostu nieosiągalne. Jednak nie jest to konieczne, aby uchwycić istotę dzisiejszej globalnej komunikacji.
Od lat najwięksi chińscy producenci smartfonów wybierają Barcelonę jako miejsce europejskich debiutów swoich flagowych produktów i w tym roku nie było inaczej.

Barcelona, czyli chińska brama do świata
Stolica Katalonii od dawna służy jako miejsce wprowadzania na rynek dużych produktów przez chińskich producentów. Podczas gdy Samsung i Apple (którego prawie nie ma na MWC) mają tendencję do organizowania własnych wydarzeń, dla Chińczyków pragnących wejść na rynek MWC stanowi okazję do zaprezentowania swojej siły.

Xiaomi wykorzystało to wydarzenie, aby wprowadzić na rynek swój najnowszy flagowy model, 15 Ultra, podczas gdy inna chińska marka, Realme, zaprezentowała swój 14. Obie firmy obiecały również postęp technologiczny w swoich systemach aparatów, prezentując możliwość zainstalowania profesjonalnego, modułowego obiektywu w swoich smartfonach.

Podczas MWC chińscy giganci również chętnie omawiali swoje strategie. Xiaomi zamierza skupić się na rozwoju mobilności elektrycznej, w szczególności samochodów (firma nie weszła jeszcze do Europy, a w Chinach sprzedano już ponad 130 000 pojazdów) i skuterów. Tymczasem Realme ogłosiło swój cel sprzedaży 100 milionów smartfonów z AI w ciągu najbliższych pięciu lat, podczas gdy Honor ujawnił swój plan zainwestowania 10 miliardów dolarów w rozwój AI do końca dekady.
Źródło